PooR man's dReam...

Gestart door Deltalink, 07-06-2007 22:57:12

Vorige topic - Volgende topic

Deltalink

En nee dit is geen poging tot Breezertaal  :)

Werd verliefd op de 850 toen ik dertien was (oid), waarschijnlijk op vakantie in Zweden. M'n broer, m'n moeder en ik gingen vaak naar de camping in Olofstrom, waar een Volvofabriek in de buurt was; daar kregen we van die plastic Volvo's van een centimeter of 30, vooral 240's en een enkele 740, die we thuis over de jaren vakkundig hebben bewerkt met aardappelschilmesjes  :eusa_dance: Ik heb rond m'n elfde nog eens ontwerpen gemaakt voor een 720 en een opvolger van de 480, en die met de bus bij de Volvodealer in Heerde gebracht, hehehe. Kreeg ik een onwijs leuk antwoord op terug van Volvo Nederland. Met m'n auto-ontwerpcarriere is het inmiddels wat rustiger :-)

Ik rij zelf in een nogal verrotte, dom/te snel aangeschafte turquoise Twingo die al nu al weken bij een garage in Zoetermeer staat, alwaar hij een grote beurt zou krijgen, betaald door m'n vader, die me nu aan het helpen is met het vinden van een nieuwe auto. Een om mee te kunnen optreden, inclusief al mijn toetsenistenspullen: ik heb onder andere een Rhodes piano die iets van 160x60x30 groot is. De garage biedt me een hele mooie Renault Megane Break 19 Dci met airco aan, die best okee rijdt en eruit ziet, inclusief garantie voor een erg goeie prijs... maar damn ik vind het gewoon veel leuker om in de koplampen van een 850 te kunnen kijken, zeker eentje uit 1994  ;D

Nu staat er bij bij die garage ook een erg interessante donkergrijze 850 geparkeerd, alleen is ie niet van hun: hij is van een met de noorderzon vertrokken klant die er 2,5 jaar geleden een revisie/schademotor in heeft laten zetten. Die motor is nog steeds van de koele: 2.3 20V T-5 :-)

Zit er nu van te dromen om die eigenaar te kunnen contacteren, hem aan te bieden om de reparatie te betalen en de auto van hem voor een bescheiden bedrag over te nemen. Hij staat immers al wel 2,5 jaar in weer en wind buiten op dezelfde plek; de remschijven hebben een hoop roest inmiddels, en de achterlichten zijn helemaal vaal geworden van het zonlicht.

Zou hem zo graag van een mooie LPI installatie willen voorzien, en als het even kan een R voorspoiler :)

Zucht :) Als het lukt beloof ik er hier mooie verhalen over te schrijven ;D

"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

Emiel

Citaat van: Deltalink op 07-06-2007 22:57:12
Zucht :) Als het lukt beloof ik er hier mooie verhalen over te schrijven ;D

;D

Welkom!

RATFINK

Welkom en bij welke garage in Zoetermeer staat hij/zij  ;D

Marc O.

Een auto die zó lang heeft stil gestaan......Ik zou dan toch minimaal een half jaar garantie op de motor vragen, ook al is ie destijds gereviseerd  :-\

Oh ja, welkom hier! Laat die Renault inderdaad staan en ga op zoek naar een mooie 850 ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Deltalink

Citaat van: Claudia op 07-06-2007 23:00:54
Wat een verhaal zeg!
Een 850 2,5 jaar bij een garage laten staan!
Dan zit/zat de liefde niet diep.....

Ja ik vrees dat het een geldprobleem is geweest... misschien ook frustratie over het hoge onderhoud als je er hard mee rijdt :-) Ik vermoed dat het een muzikant is geweest :-) Ik probeer het geheel maar met zoveel mogelijk liefdevolle compassie te benaderen ... Ik wil m.
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

Deltalink

Citaat van: Marc O. op 07-06-2007 23:09:21
Een auto die zó lang heeft stil gestaan......Ik zou dan toch minimaal een half jaar garantie op de motor vragen, ook al is ie destijds gereviseerd  :-\

Oh ja, welkom hier! Laat die Renault inderdaad staan en ga op zoek naar een mooie 850 ;)

Goed punt, dank je. Er moet waarschijnlijk wel meer aan gebeuren, misschien ook wel banden. Weet jij misschien wat een gangbare prijs is voor een nog rijdende T5 Estate met rond de 250k op de teller? Zijn ze goed te vinden uberhaupt?

Die Renault ga ik denk ik toch kopen, simpelweg omdat ik een auto nodig heb en de 850 nooit op tijd af zou kunnen zijn. Bovendien kan ik hem voor een echt goeie prijs kopen, dus veel buil kan ik me er niet aan vallen. Bovendien, Ton v/d Post van Auto Ambacht is een coole dude. Hij is ook toetsenist :-)

JeroenW

welkom Steven, wonen je ouders nog vlak naast het tankstation?

Eugene

Mooi verhaal!

Welkom hier

If it's not blown, it sucks...

Deltalink

Citaat van: JeroenW op 07-06-2007 23:42:57
welkom Steven, wonen je ouders nog vlak naast het tankstation?

Huh? Hehe. Wa?

Mijn moeder woont inmiddels in Zweden met V70 Classic en een Canadees,
Mijn vader woont nog in Zoetermeer, met een turquoise Nissan Micra en een vette beamer op z'n kamer :-)

Ben ik een andere Steven dan die ik in gedachten had? Help me ff :P

JeroenW

ik weet t vrij zeker. ze woonden toch tussen de rondweg en de Esso, jij althans...

Deltalink

Citaat van: JeroenW op 07-06-2007 23:50:28
ik weet t vrij zeker. ze woonden toch tussen de rondweg en de Esso, jij althans...

Vertel meer! :D Welke plaats hebben we het over?

JeroenW

Die mooie plaats op de veluwe, met die fantastische tent de Stunt....

Ik denk alleen dat we zo op ons kop krijgen als we doorgaan met het posten van dit soort berichten, dus je moet het snel raden.

Deltalink

Citaat van: JeroenW op 07-06-2007 23:53:17
Die mooie plaats op de veluwe, met die fantastische tent de Stunt....

Ik denk alleen dat we zo op ons kop krijgen als we doorgaan met het posten van dit soort berichten, dus je moet het snel raden.

OK. Mensen, mag ik u voorstellen, die prachtige parel vol incest, varkenspest en vunzige tieners vol Volvovoorkeur: EPE  8) Wie is er niet grootgeworden :)

www.geo.nl

Ik pm je even ok?

Marc O.

Citaat van: Deltalink op 07-06-2007 23:35:45
Citaat van: Marc O. op 07-06-2007 23:09:21

Goed punt, dank je. Er moet waarschijnlijk wel meer aan gebeuren, misschien ook wel banden. Weet jij misschien wat een gangbare prijs is voor een nog rijdende T5 Estate met rond de 250k op de teller? Zijn ze goed te vinden uberhaupt?

Die Renault ga ik denk ik toch kopen, simpelweg omdat ik een auto nodig heb en de 850 nooit op tijd af zou kunnen zijn. Bovendien kan ik hem voor een echt goeie prijs kopen, dus veel buil kan ik me er niet aan vallen. Bovendien, Ton v/d Post van Auto Ambacht is een coole dude. Hij is ook toetsenist :-)

Ik heb me daar de afgelopen maanden niet echt in verdiept, maar anderen hier weten dat wellicht wel. Als ik zou moeten gokken zou ik het op een €4000 houden, max €5000 voor een héle goeie!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Chris

Hey,

Welkom hier! Ga maar lekker zoeken naar een T-5 8) Veel leuker dan een renault ;D en met een estate moet ruimte het probleem niet zijn :eusa_whistle: