Help, ik zoek schokdempers voor 850 TDI Estate en overige ellende

Gestart door Micmeu, 04-06-2007 22:18:00

Vorige topic - Volgende topic

Micmeu

Beste Collega Volvo 850 rijders. Mijn 850 heeft mij flink in de steek gelaten de afgelopen weken. Dit heeft geresulteerd in achtereenvolgens een nieuwe dynamo, een nieuwe startmotor en een andere V-snaar. Echter hiermee is de kous niet af. Het lampje van de motor elektronica bleef branden. Naar de dealer en na uitlezen blijkt dat één inspuitsensor (?) kapot is. Maar goed, erg kostbaar om te vervangen.

Enfin, nu is de vraag of je met een kapotte sensor kunt blijven rijden. Ik ben door al deze perikelen een beetje arm geworden. Ik moet op korte termijn mijn achterschokdempers vervangen. Deze klapperen behoorlijk en de auto begint nu echt te deinen.

Wie kan mij helpen aan, ofwel 2dehands dempers, of aan een adres waar ik deze tegen een redelijk bedrag kan krijgen?

Ik hoop op vele reacties zodat ik  mijn "roffel"weer snel aan de praat heb.

Spin!

Citeer
Topic: Help, ik zoek schokdempers voor 850 TDI Estate en overige ellende

Ik kan je zo een hoop ellende geven hoor...kost je niks ;D

Maar ligt eraan waar je vandaan komt, er zijn zat bedrijven met Volvo onderdelen...

www.vm-parts.nl

Micmeu

Mijn dank is groot. Effe afreageren. Met een oude auto heb je altijd wel wat maar als jealles achter elkaar krijgt. Maar goed, veel kilometers, 479000 gereden. Mooie gele (T5) heb je. Prachtige kleur en ook één van mooiste modellen.

Heb je naast, "niets" kostende ellende, ook wellicht nog een tip voor me waar ik goede 2deands onderdelen kan vinden voor een 850 estate? ;

-D©©©L-

Ik zou de schokbrekers er gewoon nieuw onder zetten, dei zijn niet zo prijzig,  al kan het klapperen wel eens een andere oorzaak hebben (schokbreker ophangpunten).
Of zitten er per ongeluk nivomats onder ?

De rest van de "ellende"  vind ik nogal meevallen  ??? tis lastig, ok. Maar verder ?
Injectoren worden, als ik me niet vergis, ook gewoon door bosch geleverd...

Spin!

Hier in Nijmegen zit Boy Geenacker, die heeft veel voorraad en is niet duur!

In Druten zit Rima...ook veel onderdelen, maar duur! En het schijnt dat je er geen auto's moet kopen..

Verder heb je Hunter in Gorredijk...geen ervaring mee

...en nog zoveel meer...

www.vm-parts.nl

Snellebaksteen

Hunter in Gorredijk is prima zaak. Lekker relaxed. Niet gek duur, maar ook niet opvallend goedkoop.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

www.estateservices.nl

Kijk eens bij aanbiedingen, beetje naar beneden scrollen.

Succes met je roffel!
Heb je het voorlopig weer even gehad  ;D

denkweb

Joris, heb jij ze nog liggen (had ik ooit in jouw auto 'vergeten')?

Anders MH van ET even vragen... ligt vast nog wel een achtergebleven setje in de hoek ergens!

de geneRaal

Blackstone under construction

markwinterman

anders elferink uit enter
heeft ook een groot magazijn en niet te duur
misshien heeft ie ook een 2e hands sensor voor je

Micmeu

:)Beste collega 850-ers. Ik zag enkele reacties aangaande mijn vraag over de schokdempers. Iemand had deze nog liggen van een V70. Hoeveel moeten deze opbrengen? reacties: mikkaren@casema.nl.

Vandaag voor het eerst sinds twee weken weer op pad geweest met mijn wagen. Na twee weken in een peugeot 205 is mijn volvo weer een verademing.

Nog even een waarschuwing: kijk goed naar de aircopomp of deze nog soepel draait. De oorzaak van het overlijden van achtereenvolgens mij dynamo en startmotor was de airco pomp. Deze is vastgeslagen. Dit leverde blijkbaar zoveel weerstand op dat de startmotor en dynamo het begeven hebben. De startmotor is gereviseerd, voor de mensen in en rond amersfoort met vergelijkbare problemen> Auto Elektra Amersfoort, zeer goede service en vakmanschap. Aanrader. Zit op een zijstraatje van de Hogeweg, tegenover de kwikfit.

tot zover. Ik ga nog effe surfen.