225/45/17 onder 850

Gestart door 855 :: 404dkm, 20-05-2003 21:46:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

855 :: 404dkm

Uit vele topics blijkt dat 205 of 215 banden aanbevolen worden.
Nu heb ik net een setje EMR 236 velgen (lijkt erg veel op titan) velgen besteld, en heb nog een set 225/45/17 Conti's liggen.
Zou dat goed gaan op een 850 estate (nog) niet verlaagd?

Paco

#1
achter zul je geen problemen hebben. bij 40mm verlaging is het enige wat je krijgt, dat je banden bij maximaal sturen aanlopen in je wielkast.
Als je de keus hebt zou ik dus zkr voor 1 maatje kleiner gaan. Ik kreeg de banden er ook bij en heb ze er wel onder zitten, maar er komen nu wel banden op in de maat 215-45-17.

225 staat misschien wel mooi, maar hij gaat er niet beter mee rijden. 205-45-17 zal nog het fijnste rijden denk ik.

Danny

Ik heb de 225/45 er ook bij gekregen na deze zet ik er ook 215/45 onder, ze zijn wat zoekerig, en komen bij max insturen tegen de binneschermen, ze zijn wel minder 'hard', maar daarom weer minder sportief dan 215/45 of 205/45.
Ik vindt het persoonlijk wel lekker rijden.

Paco

Vanmiddag de 215-45-17 laten monteren. Toch wel een duidelijk verschil. Bij 225 breed zoeken de banden echt de sporen in het wegdek op... heel irri soms. Nu niks geen last meer. Ze lopen ook niet meer aan in de wielkast  :P

Ben een happy-man!!!
Helemaal nu ik vandaag ook nog voor het eerst een stukkie op de duc gereden heb  ;D ;D ;D;D ;D ;D;D ;D ;D;D ;D ;D

Zippo

Citaat van: Paco op 23-05-2003 18:32:39
Vanmiddag de 215-45-17 laten monteren. Toch wel een duidelijk verschil. Bij 225 breed zoeken de banden echt de sporen in het wegdek op... heel irri soms. Nu niks geen last meer. Ze lopen ook niet meer aan in de wielkast  :P

Ben een happy-man!!!
Helemaal nu ik vandaag ook nog voor het eerst een stukkie op de duc gereden heb  ;D ;D ;D;D ;D ;D;D ;D ;D;D ;D ;D

Welk merk banden dan??

Zippo

Paco

#5
die goodyears f1 eagles, hopelijk slijten die niet zo hard als de dunlop sp9000'tjes... tering wat slijten die hard af zeg...

BenC70ES

Ik hoop  't ook want ik heb ze ook die Goodyear egle F1 gsd-3 maatje 225/40/18...

Roteren jullie eigenlijk jullie wielen (voor naar achter) en om de hoeveel kilometers?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Zippo

Citaat van: Paco op 23-05-2003 18:51:21
die goodyears f1 eagles, hopelijk slijten die niet zo hard als de dunlop sp9000'tjes... tering wat slijten die hard af zeg...

Dat is idd een goed merk! Ik geloof dat Marc die er ook onder heeft/had!
En ja, je kunt ze beter om de 10.000 km wisselen......
Als je een turbo hebt misschien iets eerder....... ;D
Denk wel aan de draairichting vd band! ;)

Zippo

Raf

Citaat van: BenC70ES op 23-05-2003 19:03:59Roteren jullie eigenlijk jullie wielen (voor naar achter) en om de hoeveel kilometers?

van dat roteren wil ook wel eens wat meer te weten komen!

raf
De gustibus non disputandum est!

gelebanaan

Ik "rij" twee bandjes op per jaar. Ik laat twee nieuwe achter monteren en doe de banden van achter weer naar voren. Alle vier de wielen opnieuw balanceren en gaan met die banaan!  ;D

Bevalt me erg goed zo!

cor

roteren is voor mij een nieuw woord, ik ben van mening dat de beste banden achter horen ivm veiligheid dit ook om niet rond te tollen met veel water ik heb altijd meer druk rondom 2.3 bar dit ter bevordering van de wegligging (iets minder comfort) en de dunlops die ik ook heb bevallen mij prima de slijtage is behoorlijk maar de wegligging ook.

s©ub@

ok... de beste banden achter?
dat mag je mij uitleggen...  ???
aangezien een 850 een voorwielaandrijfer is zul je toch echt, in mijn ogen, voor de beste banden neer moeten leggen omdat ie daar zijn grip en zijn stuurvermogen haalt...

banden roteren:
voor mij, als zuiderling en vrij dicht tegen het prachtige belgië aan, klinkt het heel normaal ;D je wisselt gewoon je voor- en achterwielen van plaats. zoals zippo zei: eens in de 10.000 km en bij een turbo mischien wat eerder afhankelijk van het profiel (diepte). ik denk dat iedere 850/X70 rijder/ster het wel gemerkt heeft; voor slijten je banden sneller. om nu gelijkmatige afslijting te krijgen wissel (of roteer) je je banden van achter naar voor en andersom.

zoals gele banaan het al schreef: op de achtervelgen nieuwe banden monteren (deze komen immers al van voor af) en dan de achtervelgen voor monteren (max profiel) en de oude voorvelgen met banden (met minder profiel) weer achter neerleggen...

da's dus roteren of wisselen ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Entuscan

Citaat van: BenC70ES op 23-05-2003 19:03:59
Ik hoop  't ook want ik heb ze ook die Goodyear egle F1 gsd-3 maatje 225/40/18...

Als Yoko geen RF's maakt in die maat, dan komen die Eagle F1 GS-D3 225/40R18 92Y er bij mij onder

Tegen eind feb weet ik meer ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

volvo s70 tdi

dag allemaal,

ben een beetje een nieuwkomer in dit rijtje maar wil jullie toch even laten weten dat de banden die ik nu onder mijn S70 heb mij prima bevallen. het merk is barum. zegt jullie waarschijnlijk niets maar er is rondom nog maar 3 mm af. dwz. 41000 km gereden en de banden om de 10.000 km wisselen van voor naar achter en je behaalt dit resultaat.  Nu zit er nog bijna 6mm rondom op.

En ik ben echt geen slome rijder maar benut mijn tdi power goed.

Ik had hiervoor fulda carat extremo in dezelfde maat (225/45/17) erop en die hebben het maar 35000 km volgehouden. toen waren ze cht helemaal kaal romdom.

Dus voortaan barum, mooi profiel, soepele band en kost zo rond de 105 euro incl balanceren.

Groet, Robert

Rudi

Citaat van: Paco op 23-05-2003 18:51:21
die goodyears f1 eagles, hopelijk slijten die niet zo hard als de dunlop sp9000'tjes... tering wat slijten die hard af zeg...

Met zoveel pk's is dat ook geen wonder die Michelin PS slijt ook lekker ;D
Dr.Go-Fast...