Nieuw 850 lid NU MET FOTO'S !!

Gestart door brutus, 11-06-2007 12:22:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brutus

Citaat van: The Saint op 25-06-2007 17:39:50
Mooie kleur Brutus! En welkom op het forum.

De stootstrips een beetje donkerder maken zou wel mooi zijn.

Dank je!

Mee eens, hoe?

viking_in_shorts


Taranis

Citaat van: brutus op 25-06-2007 20:47:31
Kan even niet citeren, maar als antwoord op Taranis:
Heb vanavond gekeken, voor mn linkervoorpoot (sta voor de auto) zit het koelvloeistof reservoir.
Daarvoor een zwarte doos van +- 15 cm hoog 10 cm breed, 15 lang. Zit hier de ABS unit soms in?
Er komen wel 2 hardplastic pijpen uit, die richting, de radiator gaan..
Heb nog niet naar loszittende stekkers gekeken.

Als je voor de auto gaat staan is het de rechterkant...  :eusa_doh:

brutus

Citaat van: Robert V70 NBP op 25-06-2007 18:16:29
Welkom hier!
Gezien je avatar....jij bent toch niet degene die van het trapje is gestuiterd? ???

Dank je.

Tien jaar geleden had ik het wel kunnen zijn hoor, toen keken we niet nauw.
Over een bevroren diepe put rijden met 6 auto's, dijkjes op en af zonder oprit te gebruiken, door boomgaard crossen en vergeten dat aan het einde een meertje is (midden in de nacht). 3, 4 jaar lang was er elk weekend wel iets, auto tegen kerk parkeren :eusa_wall:, op vluchtheuvels etc. (eigenlijk gebeurde alles 's-nachts of 's-ochtends vroeg en bijna altijd in het weekend (toch vreemd).. Dat we nog leven..  :angel:

Kwam dit plaatje dus tegen en vond het briljant (kenteken begint ook met een D).. Weet er verder niets van, benieuwd of tie nog rijdt.

Robert Haven

Citaat van: brutus op 25-06-2007 21:09:00
Citaat van: Robert V70 NBP op 25-06-2007 18:16:29
Welkom hier!
Gezien je avatar....jij bent toch niet degene die van het trapje is gestuiterd? ???

Dank je.

Tien jaar geleden had ik het wel kunnen zijn hoor, toen keken we niet nauw.
Over een bevroren diepe put rijden met 6 auto's, dijkjes op en af zonder oprit te gebruiken, door boomgaard crossen en vergeten dat aan het einde een meertje is (midden in de nacht). 3, 4 jaar lang was er elk weekend wel iets, auto tegen kerk parkeren :eusa_wall:, op vluchtheuvels etc. (eigenlijk gebeurde alles 's-nachts of 's-ochtends vroeg en bijna altijd in het weekend (toch vreemd).. Dat we nog leven..  :angel:

Kwam dit plaatje dus tegen en vond het briljant (kenteken begint ook met een D).. Weet er verder niets van, benieuwd of tie nog rijdt.
Vond het wel grappig....zelfde uitvoering, zelfde kleur (toch?)...kortom leek wel op die van jou van daar mijn opmerking  ;D

brutus

Citaat van: Robert V70 NBP op 25-06-2007 21:11:01
Citaat van: brutus op 25-06-2007 21:09:00
Citaat van: Robert V70 NBP op 25-06-2007 18:16:29
Welkom hier!
Gezien je avatar....jij bent toch niet degene die van het trapje is gestuiterd? ???
Vond het wel grappig....zelfde uitvoering, zelfde kleur (toch?)...kortom leek wel op die van jou van daar mijn opmerking  ;D
Vond het heel grappig, wist eerst niet wat ik zag! Precies de mijne!

Ludo

Citaat van: Taranis op 25-06-2007 20:58:40
Citaat van: brutus op 25-06-2007 20:47:31
Kan even niet citeren, maar als antwoord op Taranis:
Heb vanavond gekeken, voor mn linkervoorpoot (sta voor de auto) zit het koelvloeistof reservoir.
Daarvoor een zwarte doos van +- 15 cm hoog 10 cm breed, 15 lang. Zit hier de ABS unit soms in?
Er komen wel 2 hardplastic pijpen uit, die richting, de radiator gaan..
Heb nog niet naar loszittende stekkers gekeken.

Als je voor de auto gaat staan is het de rechterkant...  :eusa_doh:

;D
als je de ABS controller bedoeld, die zit hier:



het hydraulisch aggregraat zit erachter/onder.
in de 'zwarte doos' zoals je schrijft, zitten de ECU's van motor en eventueel de automaat.

Volvo Felipe

Hallokes welkom en veel plezier met je 850





brutus

Citaat van: Ludo op 25-06-2007 21:15:01
Citaat van: Taranis op 25-06-2007 20:58:40
Citaat van: brutus op 25-06-2007 20:47:31


Als je voor de auto gaat staan is het de rechterkant...  :eusa_doh:

;D
als je de ABS controller bedoeld, die zit hier:


het hydraulisch aggregraat zit erachter/onder.
in de 'zwarte doos' zoals je schrijft, zitten de ECU's van motor en eventueel de automaat.

Ja, links / rechts valt niet mee ;D
Waar jou rode pijl naar wijst heb ik vrijwel zeker, daar zit een grote zwarte stekker op, uit mn hoofd..?
Dussss is er meer aan de hand, maar heb ik mooi wel ABS, maar ook weer niet....

elianmars

Het zou zomaar kunnen dat bij jouw wagen hetzelfde het geval is als bij mijn wagen.

Toen we gingen proefrijden, brandde het lampje van de ABS. Dat heb ik toen gezegd en het zou in orde gemaakt worden.
We gingen de wagen ophalen en het lichtje brandde niet meer.

Niet zo gek achteraf....... Het lampje was uit het dashboard gedraaid......  :eusa_wall: :eusa_wall:

Als je het contact aandraait, gaat het ABS lampje dan branden? Zoniet, dan is het lampje er uitgedraaid.

brutus

Citaat van: elianmars op 25-06-2007 22:05:27
Niet zo gek achteraf....... Het lampje was uit het dashboard gedraaid......
Als je het contact aandraait, gaat het ABS lampje dan branden? Zoniet, dan is het lampje er uitgedraaid.

Wat een prutsstreek.. Heb die van mij particulier en er brande niets onder het rijden dus verder niet op gelet. (net als een aantal andere dingen..)

Heeft dit lampje een speciaal tekentje, of is het gewoon 'ABS' in rondje met daaromheen de "remschijven"?
Zal het morgenochtend even controleren, wordt vervolgd..

elianmars

Staat inderdaad "ABS" als het lampje brandt.

Eugene

trap eens vol op de rem bij 100... wanneer je dan achter je een aardige rookwolk ziet, werkt de ABS niet ;)

If it's not blown, it sucks...

Taranis

Doe dat alleen niet in een bocht... liefst...  ::)

Eugene

Citaat van: Taranis op 25-06-2007 22:39:16
Doe dat alleen niet in een bocht... liefst...  ::)

Ach, kun je meteen je reactievermogen en sturrmanskunsten testen :o

If it's not blown, it sucks...