850R, wat anders?

Gestart door FelixB, 12-06-2007 15:17:04

Vorige topic - Volgende topic

FelixB

Zat vanmiddag in mijn 850 te filosoferen dat ik al 9 jaar, 120.000 km, in eenzelfde auto rij, een 850R station automaat.
Verveelt me nog geen moment en hij krijgt nog elke rit een schouderklopje (ik praat er zelfs mee  :eusa_shifty:) ) dattie zo lekker rijdt....

Maarrre, dadelijk heb je dus je hele leven maar in 1 auto rondgereden, mis je dan niets?
Dus zit ik rond te kijken en vind eigenlijk maar 1 'concurrent'; de BMW 540 station.

De rest valt allemaal af, van de snelle audi's zijn er te weinig verkocht (dure onderdelen, hoge prijzen), een BMW 528 heeft te weinig vermogen bij weinig toeren enz.
Een BENS wil ik niet, ben ik geen type voor, een Mondeo ST220 zou welllicht wat zijn...

Ben ik nou de enige die zo denkt?
855R & C70 T5 cabrio automaat

Laserblue

nee hoor, alleen kijk ik dan heimelijk naar een nieuwe(re) R ;D
vind de R/S4/6 subliem om te zien
330/M3 vind ik ook gaaf (maar daar rijdt de rest van Rotterdam al in :-X )
Nadeel van een Ford vind ik dat als ie oud is, ook echt oud wordt qua uiterlijk.
350Z vind ik stiekem toch ook wel stoer maar te klein.
Passat V6 ben ik ook naar wezen kijken maar vond ik toch te burgerlijk
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Ties

Net efkes een stukje in een 545i van 2004 gereden....
Maar mag zich toch geen concurent noemen. Er zit wel power (333pk) in maar niet echt een spectaculaire rijervaring.. Wel een heule dikke doos maar toch niet vergelijkbaar met de 850...Mja die is natuurlijk iets ouder... (eigenlijk geen vergelijk)
Wat ik heel mooi vind is een audi S2 of een audi 100 RS4 avant.
Maar als ik de 850 weg zou moeten doen, zou ik dat echt erg vinden...

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Brambo67

Staat een hele mooie MG ZT-T te koop in Noordwijk..... 2.5 V6 dus moet wel wat te tunen zijn. Is minimaal net zo goed als een Mondeo ST220 en veel unieker!

Een Opel Vectra OPC misschien (bijna LBP)

Ik kijk ook vaak naar Audi S'en en RS'en

Honda Accord 2.4 (ook in een mooie kleur blauw)

Uiteraard de huidige R (Titanium grijs met Cognac bruin leder) met handmatige 6-bak (die heeft een hele dikke kans, i.p.v. de LBP had ik er al bijna één gekocht)

Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik een R AWD in LBP of een 855 T5R in CY nog altijd het allermooist vind..... Ze worden echter wel ouder. Ik rij vaak in een huurauto (Golf of Passat) voor mijn werk en ik moet eerlijk zeggen dat als je dan weer in de LBP stapt de rammeltjes, kraakjes en de beperkingen van het onderstel wel opvallen. Vooralsnog stuur ik echter ook nog een tijdje door. ;)
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

Eugene

Citaat van: Brambo67 op 12-06-2007 16:43:44
Staat een hele mooie MG ZT-T te koop in Noordwijk..... 2.5 V6 dus moet wel wat te tunen zijn. Is minimaal net zo goed als een Mondeo ST220 en veel unieker!

MG :eusa_wall:

Uniek zijn ze wel ja... vooral rijdend zijn ze zeldzaam  :eusa_whistle:

If it's not blown, it sucks...

t5karel

BMW M5 als het niet anders kan dan :D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Boom

Citaat van: t5karel op 12-06-2007 16:50:02
BMW M5 als het niet anders kan dan :D.

M5 van het oude model (E39) dan, want die nieuwe M5 is echt niet relax om gewoon normaal mee te rijden (die 7-versnellingsbak is gewoon niet gemaakt om rustig en confortabel mee te rijden). Zo'n 540i touring (E39) is ook een erg fijne auto. Is in Nederland helaas alleen met automaat geleverd. In Duitsland zijn ze echter ook met 6-bak te vinden. Een 530i is ook een fijne auto, net zoals een A6 avant 3.0 of S6 natuurlijk!
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

michiel

Maar van de E39 is geen Touring (= station) gemaakt. Er doet zich wel de roddel voor dat er 1 of 2 speciaal zijn gemaakt voor leden van de Raad van bestuur, maar zie die maar eens te vinden. Van de voorganger (E34) zijn die er echter wel, onlangs stond er zelfs 1, origineel in NL geleverd, te koop op Marktplaats.
Nu niet meer te vinden, maar in Duitsland of zo.......
En dan rijd je echt in iets exclusiefs want daar zijn er maar 891 van gemaakt. En die rijden niet meer allemaal rond.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

-D©©©L-

Citaat van: FelixB op 12-06-2007 15:17:04
Maarrre, dadelijk heb je dus je hele leven maar in 1 auto rondgereden, mis je dan niets?

Heb je het idee dat je iets mist als je rond roffelt in je R ?
Of krijgt de marketing langzaam voet aan de grond  ;D

Er zijn stillere/luxere/veiligere/zuinigere auto's... da's een meetbaar feit. Maar hoe zit het met de beleving ? 

scania164

VOLVO FOR LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

t5karel

Citaat van: scania164 op 12-06-2007 17:41:12
VOLVO FOR LIFE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:
En zo is het maar net :eusa_dance:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

FelixB

mmmm Passat had ik nog niet aan gedacht, dan wordt het de W8, nutaarlijk.

@Misha, ik had het er niet expliciet neergezet, maar ik bedoel natuurlijk een: snelle, betrouwbare, luxe, zuinige STATION....
Anders kwamen een XJR en een XKR ook in aanmerking...

Ja, een S2 is ook mooi, in het blauw natuurlijk (of is ie alleen in die kleur gemaakt?).
855R & C70 T5 cabrio automaat