Stuur vervangen door nieuw model?

Gestart door Paco, 12-02-2003 00:02:02

Vorige topic - Volgende topic

Paco

Ik heb een '94-er 850 (nog net oud model)

En dus ook een lomp groot lelijk stuur, wel leder maar het rijdt gewoon niet lekker.
Het nieuw model stuur ligt echt superlekker in de hand. Is iets kleiner en iets dunner in je handen. Kortom, kan ik een stuur omzetten?

Op de sloop kan ik genoeg mooie stuurtjes krijgen met leder of alcantara, wel is de airbag eruit.
Ik moet dus alleen een andere kapje hebben over het stuur.
Wat kan dat kosten zo'n kappie (waar je airbag doorheen knalt). En is het uberhaupt te doen wat je airbag betreft?

Hopelijk kan iemand deze vraag beantwoorden.

Paco

Navraag gedaan;

stuur kan vervangen worden; alleen dan zit je met die claxoncover van het stuur. Die zit weer vast aan je airbag, dus dat zou betekenen dat je een nw type airbag moet gebruiken? prijzig lijkt mij. Of is er een manier om zo iets voor elkaar te krijgen?

Waarschijnlijk zal ik geen antwoord op mijn vraag krijgen... ongebruikelijke aanpassing!

Ramon

Paco,

De maat van de naaf is inderdaad hetzelfde. Het probleem is de maat en de vorm  van de airbag. Die is van een oud model iets groter. Ik zou niet gaan experimenteren om het oude type airbag passend te maken.

Ik zou eens gaan rondbellen voor een nieuw model stuur, niet alle airbags blijken namelijk af te gaan bij schade.

Groetjes,

Ramon ::)
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !