Volvo geeft piep/kreun bij starten

Gestart door Camille, 12-06-2007 20:03:50

Vorige topic - Volgende topic

Camille

Ik zit met een probleempje. Bij een koude start komt er onder de motorkap een korte piep/kreun vandaan. Ik heb het forum al afgestroopt naar andere met hetzelfde probleem maar geen van de omschrijvingen kwam exact overeen met wat ik hoor.
Ik hoor het geluid alleen bij koude start. Het duurt maar een seconde. Multie-snaar en distributie-snaar zijn bij 225.000 km vervangen inclusief spanrollen. (nu 250.000 op de teller) Ook de koppelingsplaten en druklager zijn rond die tijd vervangen. Ik heb een filmpje gemaakt waarop het geluid duidelijk hoorbaar is dus ik hoop dat iemand enig idee is waar dit vandaan komt.

http://www.vdbrande.nl/volvopiep.mpg

Thanx, Camille

Emiel

Het lijkt wel of de startmotor eventjes blijft hangen na het starten...

BenC70ES

Is het asje van de startmotor, maar dat geluid trekt weg hoor, ik heb 't ook enkele maanden gehad... was toch best irritant, maar daarna volledig verdwenen.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Camille

bedankt voor de snelle reactie. Ik denk dat jullie gelijk hebben het zou zeker de startmotor kunnen zijn. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Is het eenvoudig om de startmotor te verwijderen en deze iets te smeren?

Racingbrick

Schnappi

misschien zou het zelfs de dynamo kunnen zijn

Camille

Vlak voor de vakantie toch maar de stoute schoenen aangetrokken en de startmotor losgehaald. Viel op zich best mee maar de startmotor krijg je met geen mogelijkheid tussen het blok en de inlaatspuitstuk door. Toen maar met wat kopervet op het zichtbare deel van de as gesmeerd en wat WD 40 achter het tandwiel gespoten. Probleem is sindsdien opgelost. Conclusie: het was inderdaad de startmotor. Heren dank voor uw hulp.