Fijn hoor één Europa

Gestart door why-not, 13-06-2007 13:00:06

Vorige topic - Volgende topic

why-not

Eugene

850 blijven rijden en nog een paar slopers bijkopen dus.....

If it's not blown, it sucks...

hanszelf

Och, totnutoe heeft de Europese Commissie dergelijke zaken altijd gewonnen, ook van giganten als Microsoft, de banken (gratis pinnen binnen EU), en onlangs nog de telecomproviders (maximumtarief bellen in het buitenland). Ik denk dus dat het zo'n vaart niet loopt.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

michiel

Maar in de Europese Commissie heb ik ab-so-luut geen vertrouwen. Ik kan de herinnering aan de 100 PK-limiet voor motoren niet uit mijn hoofd krijgen. Is uiteindelijk wel afgeschoten maar als je ziet met wat voor een vasthoudendheid ze hebben gepoogd dat er doorheen te krijgen.......  :eusa_snooty:
En dan was dit voorstel ook nog eens gebaseerd op een Duits rapport, dat als uitkomst
feitelijk had dat er geen relatie was tussen vermogen en ongelukken.  :eusa_wall: :eusa_wall:
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Taranis

Citaat van: michiel op 13-06-2007 13:55:51
Maar in de Europese Commissie heb ik ab-so-luut geen vertrouwen. Ik kan de herinnering aan de 100 PK-limiet voor motoren niet uit mijn hoofd krijgen. Is uiteindelijk wel afgeschoten maar als je ziet met wat voor een vasthoudendheid ze hebben gepoogd dat er doorheen te krijgen.......  :eusa_snooty:
En dan was dit voorstel ook nog eens gebaseerd op een Duits rapport, dat als uitkomst
feitelijk had dat er geen relatie was tussen vermogen en ongelukken.  :eusa_wall: :eusa_wall:

Klopt! En toch zijn ze nu weer bezig om de regeling er door te drukken dat je straks eerst 11 kW moet rijden (een beetje serieuze scooter heeft meer), dan 35 kW en dan pas vol vermogen... terwijl met minder vermogen rijden juist méér ongelukken oplevert volgens het door jou aangehaalde rapport. Sorry, maar dan is er gewoon iemand bezig z'n zin door te drukken, ook al wordt ie tegengesproken door onderzoeken.

On-topic over dat fijne Europa: ik snap het allemaal niet meer zo eerlijk gezegd, en ben ook een klein beetje afwachtend momenteel. Om de kosten wat te drukken zit ik laatste tijd wel eens voor een diesel te kijken, maar ik wacht even tot ik weet wat de precieze plannen worden. Niet dat ik straks een diesel koop en uiteindelijk net zo duur of duurder uit ben als nu op benzine ::) Waarom moeten wij qua uitstoot zo nodig voorop lopen in Europa?
Voor wat betreft die schade-onderdelen: toch idd maar een paar slopers kopen dan ::)