AUTO electrische ramen

Gestart door Turbo-Geek, 14-06-2007 19:45:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbo-Geek

Wat houd precies de 'AUTO' stand precies in bij het bestuurdersraam ?
Ik ging ervanuit dat het raam dan in 1x naar beneden en in 1x omhoog ging na het drukken op de schakelaar maar dat gebeurde dus niet, ik moet de schakelaar vast houden.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ludo

door 1 druk op de knop gaat het raam dan AUTOmatisch open.
dicht moet je manueel doen.

Marc O.

Dan is die schakelaar defect.... (of zit er nog een apart relais tussen wat kapot zou kunnen zijn?)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbo-Geek

Hm, ok ...  Vond het al vreemd.
En manueel omhoog ???? Beetje jammer in zo'n 'luxe' wagen.
Vind het wel een fijne functie trouwens, met name in parkeer garages en de Mc Drive  :angel:
Ik ga (als ik de 850 heb) die functie zowel links als rechts in orde maken en maken zoals het hoort (auto up/down en manueel in stappen).

Wat dat betreft heb ik behoorlijk wat electronica ervaring en met name met Clifford alarm en comfort systemen.
Btw, voor express down/up (auto down/up) gebruik ik Citroen raam modules, die zijn eenvoudig aan te sluiten en werken perfect, oh enne ze kosten vrijwel niks op de sloop.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ludo

Citaat van: Turbo-Geek op 14-06-2007 20:41:32
En manueel omhoog ???? Beetje jammer in zo'n 'luxe' wagen. 
Volvo noemt dat veiligheid.  ;)

doet ie het ook niet als je 1x goed hard op de knop drukt?.

Robert Haven

Citaat van: Ludo op 14-06-2007 20:43:47
Citaat van: Turbo-Geek op 14-06-2007 20:41:32
En manueel omhoog ???? Beetje jammer in zo'n 'luxe' wagen. 
Volvo noemt dat veiligheid.  ;)
kan er nooit wat bekneld raken namelijk....
maar die fransen waren nooit zo bedreven in veiligheid toch?  :eusa_think:

Turbo-Geek

Paar keer geprobeerd, en ging niet auto down ... En ja wat is hard, ga niet op een schakelaar slaan.
Zal bij de volgende bezichtiging er beter op letten.

P.s. Tegen de tijd dat ik die modificatie toepas zal ik online een walkthrough maken voor de mensen die het zelf ook willen aanpassen.

Vwb veiligheid, een beetje raammodule is Amperage afhankelijk en ziet dus wanneer een raammotor weerstand ondervind en de module stopt dan automatisch.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mehn

Als je de knop heel kort indrukt en weer loslaat zou het raam automatisch naar beneden moeten gaan. Omhoog werkt dat niet zoals gezegd, dan moet je de knop ingedrukt houden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: Turbo-Geek op 14-06-2007 20:47:37

Vwb veiligheid, een beetje raammodule is Amperage afhankelijk en ziet dus wanneer een raammotor weerstand ondervind en de module stopt dan automatisch.


Als je dan toch aan de slag gaat: steek je vinger maar tussen het raam en houd de omhoogstand maar ingedrukt... ::)


Gr ;)

Turbo-Geek

Dat zeg ik, intelligente raammodules merken extra weerstand en stoppen dan de motor.
Logisch want anders zouden in landen zoals de VS alle Alarm fabrikanten miljoenen moeten betalen klanten die hun sue'en.
Let wel, het is natuurlijk niet zo dat het een fijn gevoel is maar extreem bekneld raken of een arm of vinger verliezen is onzin, dus vanuit een veiliheids aspect geen auto Up kiezen is mijn inziens overdreven en gaat ten nadele van comfort.


-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

V70geRwin

Kom maar op met de walkthrough en de citoen modules... :eusa_clap:
Vind het ook reuze handig en qua veiligheid, ach ik zit in de buurt zeg maar  ;D

Turbo-Geek

Is goed !
Houd er rekening mee dat ik NU nog geen 850 heb maar dat een kwestie van tijd is (vermoed binnen nu en 1 maand) en dat is dan 1 van de eerste modificaties die ik doorvoer.  ;D
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

V70geRwin

Citaat van: Turbo-Geek op 15-06-2007 16:35:28
Is goed !
Houd er rekening mee dat ik NU nog geen 850 heb maar dat een kwestie van tijd is (vermoed binnen nu en 1 maand) en dat is dan 1 van de eerste modificaties die ik doorvoer.  ;D


Doe de mijne voorlpig nog niet weg dus komt goed  ;)

Turbo-Geek

Zoals vermeld ben ik inmiddels er aan begonnen en de eerste stappen zijn gezet.
Ik heb de schema's door genomen en zie op dit moment GEEN problemen of complicaties.
Het enige wat ik nu nog moet doen is uitvonden waar het 1 en ander zich exact bevind in de Volvo en daarna de boel aansluiten (bench setup, dus alles open en los puur om te kijken of het werkt).
Als het dan werkt zoals verwacht dan bouw ik het netjes in en zo origineel mogelijk (connectors en dergelijke behouden en zo ver mogelijk van de raam motor aansluiten.

Zie hier de schema's met wat simpele verduidelijking:

Het volvo schema (aangepast en alleen essentiele delen zichtbaar gelaten)




Het schema van de Xantia (aangepast en alleen essentiele delen zichtbaar gelaten)





En natuurlijk de oplossing hoe het dan gecombineerd zal moeten worden (aangepast en alleen essentiele delen zichtbaar gelaten)





Op deze manier is het dus mogelijkom gewoon volledige 'Express' Down en Up te hebben EN om gewoon in stappen dat te doen.
Nu ik de Volvo iets meer dan 2 weken heb erger ik me kapot aan dat Volvo systeem waarbij de auto down ALLEEN maar werkt als het raam helemaal dicht zit, als ie ook maar op een kier staat gaat ie niet meer auto down. Auto UP deed ie sowieso al niet.
Waardeloos ....   :eusa_wall:

Bovendien kan je met deze module heel simpel met een auto alarm een korte puls op de UP zetten en dan kan je dus als het alarm AAN gaat automatisch de ramen laten sluiten die door de module bedient worden.
Als dit werkt zal ik het tevens in de bijrijders kant inbouwen, en dat is nog iets simpeler omdat ik geen module er tussen uit hoef te halen.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Citaat van: Turbo-Geek op 21-07-2007 11:13:06
Nu ik de Volvo iets meer dan 2 weken heb erger ik me kapot aan dat Volvo systeem waarbij de auto down ALLEEN maar werkt als het raam helemaal dicht zit, als ie ook maar op een kier staat gaat ie niet meer auto down. Auto UP deed ie sowieso al niet.
Waardeloos ....   :eusa_wall:



Bij mij wel hoor. Geen probleem mee. De auto-stand is een korte puls geven. Auto-up was niet zo standaard begin jaren '90, m.u.v. de fransozen idd.

Succen met je project en ik ben heel benieuwd!


Gr 8)