850 T5 R motor

Gestart door devnull, 22-05-2003 10:37:25

Vorige topic - Volgende topic

devnull

Ik zoek een 850 T5R motor (van een schade model ofzo)
in goede staat met weinig (-150.000) kilomters.
Iemand?

Mellow_yellow

T5 motor is hetzelfde en een R motor past ook.

devnull

Oh...maar heb je die dan liggen of maakt dat het aanbod wat groter? ::)

Paco

Bel Auto-Rima maar even in Druten. Als je mazzel hebt hebben ze wel een T5(R) blok voor je liggen.

================================
AutoRima te Druten

Industrieweg 22
6651 KR DRUTEN  Tel :+31(0)487 - 517960
Fax: +31(0)487 - 517808
Email: info@autorima.nl

Onderdelen-verkoop
maandag t/m vrijdag van:
9.00 uur t/m 12.00 uur en
12.30 uur t/m 17.00 uur
=================================

Succes en laat ff weten of ze er een hebben. Ben wel benieuwd  ;D ;D ;D

devnull

Bedankt..

ik heb gelbeld en ze hadden een T5 motorblok liggen uit 1997 met 114.000
voor 2000 euro. nodig: andere uitlaat (katalysator/kabelboom?)
Is het heel erg duur dit te laten inbouwen door een volvo garage of zijn
er hier mensen die dat kunnen?

HaRdCoRe-WeZ

Als je zelf de ruimte en de tijd heb, zou je het zelf kunnen proberen. Wellicht met wat technische hulp van de heren hier. Maar het klinkt wel goed dat blok, je gaat dan wel redelijk laag vliegen  ;D

devnull

Ik hoop dat er niet teveel veranderingen bijkomen een katalysator is ook wel prijzig en dan die kabelboom is dat de kabelboom van de motor of die van
het dashboard?
Euhh..kan ik niet beter mijne verkopen en een T5 kopen op markplaats, daar staat er een uit eind 96' voor 12950 euro.
Ik heb een 850 2.5 20v estate holiday uitvoering met leer, climat control, cd, cruisecontrol, stoelverwarming, stalen velgen, jaguar groen, zeer goede staat 125.000 km, centrale deurver., alarm (a), abs, sips/bips/lips etc. wat levert zoiets nog op?

martijn.

Hallo,

Je moet inderdaad een motor met versnellingsbak hebben incl.kat.en uitlaatsysteem.
De kabelboom kun je aanpassen.

mvrg

Paco

Citaat van: devnull op 22-05-2003 16:08:45

Ik hoop dat er niet teveel veranderingen bijkomen een katalysator is ook wel prijzig en dan die kabelboom is dat de kabelboom van de motor of die van
het dashboard?
Euhh..kan ik niet beter mijne verkopen en een T5 kopen op markplaats, daar staat er een uit eind 96' voor 12950 euro.
Ik heb een 850 2.5 20v estate holiday uitvoering met leer, climat control, cd, cruisecontrol, stoelverwarming, stalen velgen, jaguar groen, zeer goede staat 125.000 km, centrale deurver., alarm (a), abs, sips/bips/lips etc. wat levert zoiets nog op?

belangrijkste... bouwjaar?

Ramon

Devnull,

Vergeet de Motronic 4.3 (computerkast) niet. Zit die er ook bij in de prijs van die sloper ? De brandstofpomp schijnt ook anders te zijn (moet ik nog controleren).

(heb zelf een complete schade T5 gekocht om de motor over te bouwen)

Ik ben zelf ook flink aan het bellen geweest.

Het valt me op dat de slopers alleen motoren hebben die zo rond de 100.000 km gelopen hebben  ??? ???

(de kilometervreters worden door de slopers kennelijk weggegooid  of ..............  ::) ;D)

Ramon  
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

martijn.

hallo

Ramon de brandstofpomp is zeker anders!

mvrg

devnull

bouwjaar 05-1996

Paco

Het klinkt als een mooie auto, met aardig wat opties, mooi bouwjaar en weinig km's.
Volgens autoweek is je auto nog waard bij 140000km  10800euro. Kijk is wat andere er voor vragen uit dat bouwjaar. Ik denk persoonlijk als je 9000 beurt dat je niet mag klagen. 10000euro zou mooi zijn  ;D

Marc 0101.001

Citaat van: devnull op 22-05-2003 15:52:05

Bedankt..

ik heb gelbeld en ze hadden een T5 motorblok liggen uit 1997 met 114.000
voor 2000 euro. nodig: andere uitlaat (katalysator/kabelboom?)
Is het heel erg duur dit te laten inbouwen door een volvo garage of zijn
er hier mensen die dat kunnen?

Ik weet uit de praktijk dat je km-standen en bouwjaren altijd moet zien te achterhalen via het kenteken van de auto waar ie uit komt..... Als die auto er nog is tenminste. Meestal worden km-standen en leeftijd wel wat gunstiger voorgesteld dan ze zijn. Check even de exacte motorcode, dan weet je in ieder geval uit welk bouwjaar het blok is. Kijk ook eens op www.vege.nl zij doen ook wat met Volvomotoren (hebben vestigingen in Zweden) en je krijgt daar netjes een certificaat en garantie! Ik had daar voor 2.200 euro een complete motor uit een V70 T5 1998 met spruitstukken, turbo en injectors eraan! Met maar 64.000 kms. Succes!

devnull

Allemaal bedankt voor  de adviezen ik ben toch voor zeker gegaan en heb
een zeer mooie V70 R /awd uit 1998 (100.000 km/automaat) bij een officiele dealer
gekocht. Ik vertouw al die aangeboden motoren toch niet zo...wordt inderdaad nog wel eens mee gespeeld en daarnaaast ben ik niet zo handig ivm inbouwen etc..
Ik plaats binnenkort wel een foto van mijn nieuwe V70