Aansluiten extra versterker op SC900 ??

Gestart door MANGOV70R, 15-06-2007 11:39:49

Vorige topic - Volgende topic

MANGOV70R

Ik heb nu een SC900 in de V70 zitten en die bevalt me eigenlijk wel aardig.
Nu heb ik ook nog een losse versterker en subwoofer in de schuur liggen.
Leek me leuk om die er als extra bij aan te sluiten.
Heb al gekeken, maar zo te zien zijn er geen extra lijn uitgangen beschikbaar/over....
Iemand enig idee ?

Geert-Jan

Een vraagje:

Zit er een dinplug aan de achterkant van de SC900?

Zo ja zal dit de uitgang zijn om een versterker op aan te sluiten.

Op mijn SC802 zit ook zo'n aansluiting.

Een mini-din voor de wisselaar en een normale din voor een versterker.
Verder even zoeken op dit forum staat ergens hoe de pin bezetting is van de din aansluiting.

Suc6.

Geert-Jan

Linkje naar dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14704.msg244636#msg244636

Volvo850Club lidnr.0504409

MANGOV70R

Er zit een grote DIN aansluiting op ja, maar daar zit al een stekker in...neem aan dat die er niet voor niks in zit..

Geert-Jan

Citaat van: MANGOV70R op 15-06-2007 16:49:50
Er zit een grote DIN aansluiting op ja, maar daar zit al een stekker in...neem aan dat die er niet voor niks in zit..

Klopt helemaal,  :eusa_wall: ook ik heb dat over het hoofd gezien maar de SC900 heeft een externe versterker. :eusa_whistle:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13294.msg215194#msg215194

Die kan je natuurlijk wel vervangen door een krachtiger exemplaar. :eusa_dance:

Gr. Geert-Jan

Volvo850Club lidnr.0504409

MANGOV70R

Ik kan de originele versterker natuurlijk wel gaan vervangen voor een zwaardere, maar dat is nou juist niet de bedoeling.
Als ik er alleen een losse versterker en subwoofer bij hang, dan gaat het al hard genoeg voor mij.
Iemand anders nog briljante oplossingen ?

thuur

Als je niet zoveel om de kwaliteit geeft kun je een speaker uitgang op de versterker aansluiten. Als de versterker geen hi input heeft, kun je een los doosje kopen wat van een speakersignaal een 'normale' input maakt.

Gr ;)

MANGOV70R

Worden de speakers achter in de stijlen afgefilterd (bv alleen geluid vanaf 150Hz) of komt daar het originele signaal op ?
Het moet natuurljik niet zo zijn dat ik er straks een versterker op aansluit en de boel afgefilterd blijkt te zijn zodat ik er nog geen bas uit krijg...