Het race-virus te pakken: 850 racer under construction

Gestart door M a r c, 18-06-2007 15:08:08

Vorige topic - Volgende topic

sean850

goh dat houd je weer van de straat met die motor revisie :D

TIMON

85011940

M a r c

Ik kom al weinig op straat, dus dat treft  ;D  Heb ook maar afgeleerd om iedere dag met goede kleren te gaan werken... dus kan nu te pas en te onpas onder de wagen duiken om alvast een begin te maken, moet het alleen eerst effe iets rustiger worden (of eigenlijk ook weer niet natuurlijk...  :) )  Ben al blij als ik 's avonds nog effe tijd vindt om het forum af te struinen naar interessante topics.

Wordt vervolgd...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

michiel

Gebeurt er hier nog iets of staat de RaceR stof te verzamelen?
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

M a r c

Staat helaas stof te verzamelen....  kom tot de conclusie dat ik te weinig tijd heb om echt te gaan racen en het me al amper lukt om een paar keer per jaar het circuit op te gaan  :(  Te druk met werken.... en op zondag vaak weer sociale bezigheden of gewoon té moe.

Zit nu te overwegen wát te doen.... houden of verkopen  :eusa_think:

info@europeantuning.nl

Volvo Felipe

Citaat van: M a r c op 15-05-2010 20:18:38
Staat helaas stof te verzamelen....  kom tot de conclusie dat ik te weinig tijd heb om echt te gaan racen en het me al amper lukt om een paar keer per jaar het circuit op te gaan  :(  Te druk met werken.... en op zondag vaak weer sociale bezigheden of gewoon té moe.

Zit nu te overwegen wát te doen.... houden of verkopen  :eusa_think:

en voor hoeveel gaat hij dan mss weg ;-)

Wout309t

Ok, zojuist dit topic weer van A-Z doorgelezen... :eusa_shifty: Hoe staat het ermee? Weet je al wat je gaat doen?
2011 V70 2.0T R-Design MT

TIMON

85011940

M a r c

Houden  :D  Ben al bezig met een nieuwe motor.  Het onderblok zit al in elkaar met H-profiel drijfstangen, sputterlagers en Wiseco zuigertjes. Cilinderkop gaat deze of volgende week weg voor reinigen en vlakken, daarna kleppen en nieuwe klepseals en nieuwe stoters monteren. Heb besloten om voor koppel te gaan want daar heb je het meeste aan op de track. Komt dus een nieuwe 19T op, dus +500Nm moet dan easy zijn. In combi met de sper, korte bak en slicks krijgen we dat wel op het asfalt gebracht.

De bedoeling is om dit jaar mijn neus weer eens te laten zien op de diverse circuits.  :eusa_dance:

info@europeantuning.nl

Jack v

Ben benieuwd Marc, laat je nog wat foto's zien van het opbouwen van het blok?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

RampantBUnny

Ik had vorige week al iets dergelijks gehoord ;D

Justin-850

Dit wordt weer smullen :D Nieuwsgierig naar foto's e.d. ;)

Gr. Justin

M a r c

ffffffffffffffffff...  effe stof van het topic én de auto afblazen  ;D

Inmiddels zijn we toch weer begonnen om de wagen raceklaar te maken. Er zit immers teveel geld in om 'm nu al met pensioen te laten gaan.

De motor die ik had gebouwd is alweer verkocht aan een raceteam, dus ben ik maar weer begonnen aan een andere motor. We houden het iets simpeler (en goedkoper). Heb een goede motor liggen met 200K op de klok en 1 kromme drijfstang. Dus dat blok gaan 5 nieuwe gesmede drijfstangen in met sputterlagers. R-spruitstuk erop met een KKK, groene injectors, de grote dikke intercooler 70mm uit Jerommeke erop en uiteraard een nieuwe mapping. Met 360-370pk en 550Nm moet ik wel weer uit de voeten kunnen op het circuit  ;D

info@europeantuning.nl

850Patrick

uitermate interessant topic!

Ben net lid van de club en ga een even rode strippen voor de blubbering. Die 500nm is wel hééééél interessant.

We beginnen net en moeten eerst wat proberen, maar volgens mij kan ik met mijn t5 nog wel wat uitbouwen!
850 t5 is nu blubberbak.nl
-------------------------------------------------------
Een trekhaak zou verplicht moeten zijn  http://www.blubberbak.nl

M a r c

Kleppendeksel even geprepareerd. Nu een plug met aansluiting voor extra carterventilatie. Meteen even in de Titan-kleur gespoten, het oog wil ook wat  :)

info@europeantuning.nl