Het race-virus te pakken: 850 racer under construction

Gestart door M a r c, 18-06-2007 15:08:08

Vorige topic - Volgende topic

fearless

Citaat van: M a r c op 04-10-2007 14:51:48
want dan willen we eigenlijk met een paar man weer een vervolg-cursus gaan doen bij Prodrive, maar dit keer op het TT-circuit.

Als je dat gaat doen laat het dan ff weten tegen die tijd. Ga ik wel mee foto's schieten.  ;D  ;)

M a r c

Citaat van: fearless op 04-10-2007 20:40:09
Citaat van: M a r c op 04-10-2007 14:51:48
want dan willen we eigenlijk met een paar man weer een vervolg-cursus gaan doen bij Prodrive, maar dit keer op het TT-circuit.

Als je dat gaat doen laat het dan ff weten tegen die tijd. Ga ik wel mee foto's schieten.  ;D  ;)

Da's een deal!  En ik zet er rechts wel een stoel in, kun je nog een rondje mee  ;) Of je mag zelf nog wel effe rijden in "racer" als het mag van Prodrive... meestal kan dat op vrijdagmiddag nog wel effe tijdens de trainingen  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

fearless

KMvrtr

Citaat van: M a r c op 04-10-2007 20:02:25
Eerst stop ik mijn geld in de remmen en wegligging. Dan weer even sparen voor een 18T of 19T, een sperdiff. en Spec-koppeling e.d.

Hulde!!

Was iedereen maar zo verstandig...

Afgezien daarvan. Hééél leuk project Marc!

Vraagje over de kooi:
Waarom heb je de voorste buis niet strak langs de A stijl laten lopen?
En heb je ook overwogen om de top van de veerpoten ook af te laten steunen op die buis langs de A stijl?

M a r c

Citaat van: KMvrtr op 05-10-2007 21:42:07
Vraagje over de kooi:
Waarom heb je de voorste buis niet strak langs de A stijl laten lopen?
En heb je ook overwogen om de top van de veerpoten ook af te laten steunen op die buis langs de A stijl?

Het is zo door Biesheuvel gemaakt conform FIA Annex J, afsteunen op de voorste veerpoten betekende veel extra werk en extra kosten. Gewoon niet crashen  ;D

info@europeantuning.nl

Johann

Komop joh!

Niet internetten maar sleutelen!

CiteerNaam:   M a r c
Positie: ---
Datum van registratie: ---
Laatst actief:   Vandaag om 11:49

M a r c

info@europeantuning.nl

M a r c

info@europeantuning.nl

Laserblue

Citaat van: M a r c op 08-10-2007 17:47:35
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JXVRJMPQ.jpg

...one down, three to go  :)

tja dat krijg je als je de electriek er uit haalt, dan duurt het wat langer  ;D

of heb je het niet over je ramen?  8)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

DD

misschien een domme vraag maar hoe zit dat nou precies met dat lexan ipv glazen ramen. Als je onverhoopt bij een crasch betrokken raakt en de deur is geblokkeerd wil je toch graag naar buiten (zeker in het geval van een brandje) Als je glas in de wagen zou hebben, zou je nog instaat kunnen zijn het raam te laten zakken of met een lifehamer het raam eruit te tikken.

Als straks alle ramen van lexan zijn kan je dan in dat soort gevallen nog steeds snel uit de wagen komen? Komen ze op de orginele raam rails te zitten zodat je ze kan laten zakken of komt er een soort kiep vergrendeling systeem op oid? Want ik neem aan dat je dit niet zomaar even stuk slaat.

Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd hoe dit gaat werken.

Ties

Wachten totdat de ramen gesmolten zijn...  :eusa_whistle:

Laserblue

Citaat van: DD op 09-10-2007 08:13:40
misschien een domme vraag maar hoe zit dat nou precies met dat lexan ipv glazen ramen. Als je onverhoopt bij een crasch betrokken raakt en de deur is geblokkeerd wil je toch graag naar buiten (zeker in het geval van een brandje) Als je glas in de wagen zou hebben, zou je nog instaat kunnen zijn het raam te laten zakken of met een lifehamer het raam eruit te tikken.

Als straks alle ramen van lexan zijn kan je dan in dat soort gevallen nog steeds snel uit de wagen komen? Komen ze op de orginele raam rails te zitten zodat je ze kan laten zakken of komt er een soort kiep vergrendeling systeem op oid? Want ik neem aan dat je dit niet zomaar even stuk slaat.

Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd hoe dit gaat werken.

Lexan vervangt het glas om 2 redenen.

het is een stuk lichter en een stuk sterker (slagvast)

voor wbt. er uit kunnen komen bij nood, zou je volgens mij nog wel eens angstige momenten kunnen hebben denk ik ja :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

Tis beter dan dat je bij een koprol je arm verliest omdat ie door een kapot raam naar buiten slingert....  ieder voordeel heeft zijn nadeel  ;) Kan me niet voorstellen dat ineens álle 4 de portieren niet meer opengaan. Ik heb ooit al eens op mijn dak gelegen en geloof me, een zijraam stamp je er ook echt niet "even" uit hoor. Ben toen ook gewoon via een achterportier eruitgekropen  :)

info@europeantuning.nl

KMvrtr

Maar daar heb je ook raamnetjes voor Marc.

En je hebt wel gelijk, een raampje stamp je er echt niet zo maar uit.

t5karel

Kan je er geen steekramen in zetten dan?paar scharniertjes eraan frutselen en klaar :eusa_dance:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.