1 maand na afdraaien schijven weer krom, wat nu?

Gestart door sjors, 18-06-2007 15:31:07

Vorige topic - Volgende topic

sjors

Hallo,

ik heb ongeveer een maand geleden mn schijven af laten draaien. Tot een paar dagen terug was het allemaal prima, maar nu begint het stuur toch weer te trillen. Laat ze denk ik nog 1 keer afdraaien voor, om te kijken wat er dan gebeurd.

Weet iemand hoe dit kan gebeuren? En heeft opnieuw afdraaien wel nut?
Ik heb wel een zware boot achter de auto gehad op een ongeremde trailer, misschien dat de schijven daardoor wat krom zijn geworden?

Bij mn vorige 850 had ik hetzelfde probleem, toen waren de achterschijven af en deden niet mee, waardoor alles naar voren ging en krom trok. Alleen zijn de schijven achter ook afgedraaid, als ze af waren was dat toen wel opgemerkt neem ik aan. Voorschijven zijn ook nog geen jaar oud.

Mvg

Roel

-D©©©L-

Automaat of handbak ?
Wat is je remstijl eigenlijk, anticiperen en altijd een klein beetje remmen ? Of gewoon doorrijden en wat later en harder remmen ? Stilstaan met de poot op de rem ? Door een plas gereden met hete schijven ?

Soort schijven/blokken ? Kort om; meer info !

sjors

Ik ben wel vaak aan het voelen met mn remmen of ze nog goed zijn, dat wel, ik rem redelijk stevig, maar niet overdreven. Met de harde regen van de laatste tijd wel veel door plassen, maar met een gangetje of 50 en niet met het idee dat ik net hard geremd had en de schijven heet waren.

Maar misschien een combi van het remmen, de regen met de plassen en het vervoeren van een zware boot op een ongeremde trailer. Maar voor 3 tientjes zijn beide schijven afgedraaid, dus ga ik dat maar eens proberen.

Meer info nodig?

Mvg

Roel

-D©©©L-

Laat gelijk je fusee en stuurkogels even nazien op speling.

Al het echt begonnen is na die boot actie (750 kg max toch ?  :eusa_whistle:) dan heb je de oorzaak al.
Mochten de schijven echt een opdonder gehad hebben door het rijden met heel hete schijven door een plas oid, dan bestaat de kans dat het probleem zal bijven terugkeren. De materiaal struktuur is in dat geval nl. plaatselijk blijvend veranderd. 

sjors

Boot is ongeremd max tot 750 kg legaal, al mag mijn 850 ongeremd maar 500 trekken en het totaal gewicht achter de auto rond de 1000 kilo lag. Zou dit ermee te maken kunnen hebben dan?

De boot staat nu op een geremde trailer dus misschien helpt dat. Morgen schijven eronder weg en af laten draaien, naven goed schoon en opnieuw proberen. Heb hier ook al reacties gelzen waarbij gezegd werd dat de schijven sterker werden nadat ze waren krom getrokken.

We zullen zien.

Ps, die schijven eraf halen is voor een niet al te handige monteur toch nog steeds goed te doen?

sjors

De auto wordt 4 juli naar garage gebracht. Ze gaan de schijven afdraaien aan de auto.

Wat me ook opvalt is dat de schijven soms de laatste meters voor de auto stilstaat grommen, zowel voor als achter. Kan er iets met de klauwen en de cilinders of iets dergelijks zijn? WOrdt er gek van zo, auto moet goed zijn.