Turbo Hoet?

Gestart door Joachim1, 18-06-2007 18:24:31

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: Joachim1 op 19-06-2007 17:50:01
mijn orgineel piekt direkt en zakt hoger in de toeren in maar met deze klep die ik nu heb niet hoor,

dit zien we wel vaker.  :evil:
waarom ga je dan niet beter naar een tuner die die de software zo schrijft, dat de druk in alle toerentallen optimaal is i.p.v. effe alles en dan niks meer.

M a r c

Citaat van: Eugene op 19-06-2007 18:33:46
En ik heb ook liever niet dat een 18of19T net zo snel opspoeld als een 15G.....denk niet dat mijn blok dat leuk vind?

tja, als jij dat denkt....

opspoelen wordt ook door de software geregeld, dus een snel opspoelende turbo kun je afremmen, maar een traag opspoelende kun je niet sneller laten opspoelen. tenzij je een mechanische compressor gebruikt om de turbo aan te jagen  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Joachim1

Citaat van: M a r c op 19-06-2007 18:56:26
En ik heb ook liever niet dat een 18of19T net zo snel opspoeld als een 15G.....denk niet dat mijn blok dat leuk vind?

opspoelen wordt ook door de software geregeld, dus een snel opspoelende turbo kun je afremmen, maar een traag opspoelende kun je niet sneller laten opspoelen. tenzij je een mechanische compressor gebruikt om de turbo aan te jagen  :)
Citaat van: Ludo op 19-06-2007 18:40:48
mijn orgineel piekt direkt en zakt hoger in de toeren in maar met deze klep die ik nu heb niet hoor,

dit zien we wel vaker.  :evil:
waarom ga je dan niet beter naar een tuner die die de software zo schrijft, dat de druk in alle toerentallen optimaal is i.p.v. effe alles en dan niks meer.

Tja maar dit heb ik dus niet,mijne gaat eerst strak naar 1bar en dan met de toeren mee naar 1,1....1,2bar maar met de andere orginele 3wegklep gaat de druk wel direkt naar zijn piek....blijft ook wel aardig hangen daar niet van maar onder in de toeren in de 3e en 2e versneling heb je dan wheelspin bij 3000toeren en 1,1...1,2bar druk.
dus ik denk dat het nu beter is wka prestaties en vind het wel fijner dat de turbo iets minder snel reageerd.

Denk dat het vaak ook een combie is van software,wastegate strak,slechte onsteking,slechte benzine,en uitlaat systeem,het weer speeld ook een rol maar dit ga ik staks ook stabieler krijgen met en mooie intercooler  8)

Joachim1

Ik dacht dat een 19T veel minder snel opspoelde dan een 15G?

Emiel

Hehehe...

Daarom is een 19T een drijfsstangkiller... ;D

M a r c

Citaat van: dennis-d op 19-06-2007 19:00:25
Citaat van: Eugene op 18-06-2007 18:58:42
Dan heb ik liever voor een paar euro meer een  "nieuwe" van de dealer.

Kijk maar eens op een filmpje (you tube misschien) hoe turbo's worden gereviseerd.
Een gereviseerde turbo is beter dan een nieuwe.

Niet mee eens, heb helaas al teveel ellende gezien met zogenaamd gereviseerde turbo's die zwaar liepen, de druk niet haalde of al olie verbruikten....

"Meneer de turboreviseerder, uw turbo haalt geen 1 bar..."

Hij: "ja maar meneer, op een T-5 hoeft ie toch ook maar 0,5 bar te doen?"

:eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_hand:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Emiel op 19-06-2007 19:36:18
Hehehe...

Alleen als je 'm dus niet in toom houdt  ;)

info@europeantuning.nl

Joachim1

Citaat van: Emiel op 19-06-2007 19:36:18
Hehehe...

Ik rijd er elke dag in en vind het wel aardig gaan met de 15G nu dus die ellende wil ik niet met software gezeur en drijfstangen krom of gaatjes in de zuigers etc  ;D

Joachim1

Citaat van: M a r c op 19-06-2007 19:38:55
Citaat van: dennis-d op 19-06-2007 19:00:25
Citaat van: Eugene op 18-06-2007 18:58:42
Dan heb ik liever voor een paar euro meer een  "nieuwe" van de dealer.

Kijk maar eens op een filmpje (you tube misschien) hoe turbo's worden gereviseerd.
Een gereviseerde turbo is beter dan een nieuwe.

Niet mee eens, heb helaas al teveel ellende gezien met zogenaamd gereviseerde turbo's die zwaar liepen, de druk niet haalde of al olie verbruikten....

"Meneer de turboreviseerder, uw turbo haalt geen 1 bar..."

Hij: "ja maar meneer, op een T-5 hoeft ie toch ook maar 0,5 bar te doen?"

:eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_hand:
Ik moet deze week mijn rem brackets toch nog even langs brengen en zal eens vragen wat een nieuwe kost bij de volvo en wat de levertijden zijn  :eusa_wall:

Rudi

Citaat van: RRRRR_Ramon op 18-06-2007 19:15:42
Het bedrijf heet: Turbo's Hoet in Baarn  :eusa_snooty:

Het bedrijf staat in de regio goed bekend. Veel transportbedrijven doen er zaken. Voor de particuliere markt weet ik niet, geen ervaring mee.

Mee eens,heeft een goede naam...het is niet altijd dat de dealer beter is,kijk maar naar m'n nivomats :eusa_whistle:
Dr.Go-Fast...

Joachim1

Haha net even de autobaan op geweest en doorhalen in de 4e versneling:
bij 3500toeren komt de druk op 1bar.
Bij 4500toeren gaat de druk naar 1,2bar tot ruim 5500toeren en dat vind ik echt wel
een mooie opbouw en met dit weer 22graden ofzo buiten!

Als de nieuwe turbo en dikke intercooler er op ziten gaat het nog wat mooier hoop ik  ;D

In de 4e versneling toch nog 200km op de klok met 6000toeren  :eusa_whistle: (hij kan tot 7000toeren  :eusa_shhh: )

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Wout309t

Hier moet ik idd ook even van op mijn hoofd krabben.... Of het is geen 15G of er klopt iets anders niet...

En 200 in z'n 4 heeft niets met je vermogen te maken maar met je versnellingsbak.
2011 V70 2.0T R-Design MT

M a r c

Klopt de drukmeter wel  ;)

info@europeantuning.nl

Joachim1

Stationair gewoon -7 dus zal de meter wel aardig kloppen lijkt mij?
Het kan ook zijn dat het uitlaatgat gewoon te kein is en hierdoor boven in de toeren
met veel uitlaatgassen het uitlaatwiel toch weer meer gas/aandrijving krijgt?
Of mischien toch de wastegate nog te strak,maar snap het niet dat met de orginele klep
de druk wel in 1x naar 1,2 gaat?
Maar we zien het wel als de nieuwe turbo en intercooler er op ziten.. wat het beestje dan doet.