Turbo Hoet?

Gestart door Joachim1, 18-06-2007 18:24:31

Vorige topic - Volgende topic

Joachim1

Wie heeft er wel eens een turbo laten reviseren bij tubo Hoet?
Ik kan een 15G turbo kopen op ruil basis voor 695euro bij turbo hoet,
is dit een beetje een normale prijs en zijn die gereviseerde turbo,s van hoet echt goed?

Ludo

vraag ook eens prijs bij de Volvodealer voor een ruil Turbo.

Eugene

Dan heb ik liever voor een paar euro meer een  "nieuwe" van de dealer.

If it's not blown, it sucks...

RRRRR_Ramon

Het bedrijf heet: Turbo's Hoet in Baarn  :eusa_snooty:

Het bedrijf staat in de regio goed bekend. Veel transportbedrijven doen er zaken. Voor de particuliere markt weet ik niet, geen ervaring mee.

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

matRRR

voor 100 euro meer heb je een nieuwe..... :eusa_wall:
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Ludo

Citaat van: matRRR op 18-06-2007 19:17:46
voor 100 euro meer heb je een nieuwe..... :eusa_wall:
een grotere dan bedoel je?.

bij de dealer zijn ze doorgaans beterkoop.  ;D

Joachim1

Die van volvo zijn nieuw?das nieuw voor  mij  ??? dacht dat die ook gewoon
gereviseerd waren?

Turbobiker

Citaat van: Joachim1 op 18-06-2007 19:51:13
Die van volvo zijn nieuw?das nieuw voor  mij  ??? dacht dat die ook gewoon
gereviseerd waren?

Precies. Origineel nieuw is ook gewoon gereviseerd (daarom dus dat ruilsysteem...)

Maar de prijs is ongeveer gelijk.

En zoals eerder opgemerkt is dit een goed moment voor een maatje groter ;D
De Tussenpaus

Joachim1

Nee geen gezeur met de software etc meer voor mij...een 15G is lekker snel int begin en dat vind ik wel lekker gaan nu...met de orginele 850 3wegklep gaat het heel snel naar 1,2bar en in de 3e en 2e versneling wheelspin,daar win je niets mee al dat spinen en gieren dus heb ik
nu een nieuwe type klep er tussen en dit gaat goed vind ik:vol gas is 1bar maar dan wat hoger in de toeren loopt het netjes door naar 1,2bar en dat vind ik wel fijn gaan tot nu.

Alleen moet nu gewoon snel een nieuwe turbo hebben ivbm olie verbruik!

Ik heb garantie en heb gevraagd wat voor een turbinehuis er op een gereviseerde zit want ik
wil niet eentje met scheuren etc bij de wastegate klep.

Eugene

wat noem jij hoger in de toeren? want na 4500-5000 draai jij echt geen 1.2 bar meer met een 15G. Kan blij zijn dat ie dan nog de 1.0 haalt :P

Voordeel van een grotere is dat ie qua opspoelen etc. hetzelfde gedrag vertoont, maar hij blijft gewoon doorgaan bovenin ipv grandioos in te kakkan zoals een 15G doet.

M a r c

Bij de dealer krijg je gewoon een spiksplinternieuwe turbo, je moet alleen de oude inleveren en daarom noemen ze het "ruil".
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 18-06-2007 22:23:07
Bij de dealer krijg je gewoon een spiksplinternieuwe turbo, je moet alleen de oude inleveren en daarom noemen ze het "ruil".

En wat doen zij dan met de oude?

Overigens zie je aan de Turbo's die bij Hoet vandaan komen ook niet dat ze ooit gebruikt zijn...
De Tussenpaus

M a r c

Citaat van: Turbobiker op 18-06-2007 22:30:15
Citaat van: M a r c op 18-06-2007 22:23:07

En wat doen zij dan met de oude?

Overigens zie je aan de Turbo's die bij Hoet vandaan komen ook niet dat ze ooit gebruikt zijn...

De oude moet je inleveren omdat er anders daarmee een andere 'markt' ontstaat met gereviseerde turbo's.... Geloof me; die origineel Volvo zijn hagelnieuw.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Joachim1

Citaat van: Eugene op 18-06-2007 22:21:12
wat noem jij hoger in de toeren? want na 4500-5000 draai jij echt geen 1.2 bar meer met een 15G. Kan blij zijn dat ie dan nog de 1.0 haalt :P

Voordeel van een grotere is dat ie qua opspoelen etc. hetzelfde gedrag vertoont, maar hij blijft gewoon doorgaan bovenin ipv grandioos in te kakkan zoals een 15G doet.
bij 4000toeren heb ik ckers nog wel 1,2bar nu.
Ik begreep van de verhalen over de nieuwe type klepjes dat deze sneller zijn maar mijn orgineel piekt direkt en zakt hoger in de toeren in maar met deze klep die ik nu heb niet hoor,
ik zal eens kijken of ik het op film kan krijgen en ff testen waneer de turbo inkakt.

Ik vind het nadeel van een grote turbo dat ik dan weer software er voor moet hebben en die heeft mijn chiptuner niet:500euries
injectoren 400euries
andere dowpipe 500euro
en met dit spul er op vind ik een grote intercooler ook niet verkeerd:800euries

Dit verhaal word mij wel een beetje gek ik investeer liever in mijn wegliging etc
die 50pk meer met een dikke turbo krijg ik denk ik ook niet mooi op de weg en dan is
het met mijn 15G nog best wel aardig in vergelijking tot een 18T denk ik?

Ik draaide laast nog wel 1,1bar in de 5e met 210km op de klok en harder rij ik toch niet vaak   :eusa_hand:

En ik heb ook liever niet dat een 18of19T net zo snel opspoeld als een 15G.....denk niet dat mijn blok dat leuk vind?

Eugene

Citaat van: Joachim1 op 19-06-2007 17:50:01
En ik heb ook liever niet dat een 18of19T net zo snel opspoeld als een 15G.....denk niet dat mijn blok dat leuk vind?

tja, als jij dat denkt....