Hee hallo :-)

Gestart door Tijsbeer, 20-06-2007 08:28:47

Vorige topic - Volgende topic

Tijsbeer

Hoi mensen!

Na een paar weken alleen meegelezen te hebben op dit zeer informatieve forum, zal ik maar eens een berichtje plaatsen :)
Ik ben Tijs, en al behoorlijk lang "behept" met het Volvo-virus ;D
Ik heb ook veel Alfa's gereden (33, 75, 90, 164), en ik vind sleutelen leuk, maar 't moet wél leuk blijven zeg maar, en dan is 'n Alfa meestal tóch iets teveel van het goede!
Qua Volvo ben ik 'n jaar of 8 geleden begonnen met 'n 760 GLE uit '85, en in de loop der jaren heb ik, naast nogal wat Alfa's, nog enkele andere 7-series gehad. Momenteel rijd ik 'n 740 GLE uit '88, en ik heb 'n 760 GLE uit '87 in de stalling staan om te bewaren. De kilometerstand van die wagen is namelijk uitzonderlijk laag: 145.000, en dat wou ik voorlopig graag zo houden. En bovendien is 't voor mij op dit moment niet nodig om twee auto's te rijden.

De 740 daarentegen begint, met een tellerstand van 575.000, nu tóch wel enige gebreken te vertonen, en daarom ben ik naarstig op zoek naar een andere wagen. Ik liep laatst tegen 'n S90 Executive Royal level 3 aan, en die had ik bijna gekocht, maar m'n vriendin vond 'm, zéker met z'n 15 cm langere wielbasis, tóch wat te lang. En daarbij voelde ik me, toen ik erin reed, nét 'n chauffeur, dus wellicht heeft ze, voor de verandering, wel gelijk :eusa_eh:

Daarom ben ik nu op zoek naar 'n mooie 850 met de volgende criteria:

- T-5R
- sedan
- automaat
- zo weinig mogelijk kilometers

Ik zit nu al een tijdje op Marktplaats, Speurders, AutoTrader etc. te kijken, en ik zie door de bomen het bos niet meer helemaal. Vandaar dat ik me afvraag of jullie toevallig bekend zijn met één of meerdere van de op dit moment aangeboden wagens. En of er duidelijke aan- of afraders zijn natuurlijk ::)

Aan de andere kant vind ik 't óók niet erg om er één te importeren (ik heb 'n keer een Alfa 33 Q4 SportWagon uit Italië gehaald), dus ook dát is voor mij 'n optie.

Alvast bedankt; alle input is welkom!

Grtz,

Tijs
Nu nog 'n 740 GLE en 'n 760 GLE, maar hopelijk binnenkort 'n 850 T-5R (en nog steeds 'n 760 GLE)!
--------------------------------------------------------------------------
It's a little known fact that the Dark Ages were caused by unresolved Y1K issues.

-D©©©L-

Welkom hier Thijs,

Er is al veel geschreven over aandachtspuntjes bij aanschaf.
Kijk even rond in de diverse boards en verbaas je over de hoeveelheid info  ;D

Sommige aangeboden wagens zijn wel bekend hier, andere minder (zie ook topic "lachen op marktplaats")
Je wensen lijstje is behoorlijk compleet (maar dat wist je al), welk budget heb je er bij in gedachten ?

Marc O.

Welkom Tijs. Succes met de zoektocht! Leuk trouwens dat je ook een Alfa 90 hebt gehad. Volgens mij zijn Alfa 90 rijders inmiddels een soort van beschermde diersoort ;) Wat had je er voor eentje, en wat was de staat ervan?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Tijsbeer

@ -D©©©L-: Ja, die aandachtspunten waren niet aan mijn aandacht ontsnapt ;)

Dat "lachen op Marktplaats"-topic had ik nog niet gezien; thnx! Ik zal 't gelijk ff checken!

Qua wensenlijstje: ik weet 't, 't is dan ook het resultaat van veel nadenken, overleg met m'n vriendin en veel zoekwerk!

M'n budget ligt voor de aanschaf rond de € 7.000,=, rekening houdend met het feit dat ik direct na aanschaf voor de zekerheid alle sappen en filters, en indien nodig distributie ga vervangen. En nog wat reserve-budget voor als er gelijk iets mis mocht blijken te zijn. Dit uiteraard ná de eerste schrikreactie: dámn wat zijn die auto's nog duur voor hun leeftijd, zeg! :eusa_shifty:

@ Marc O.: Thnx! Er schijnen er inderdaad nog maar 'n stuk of 25 in Nederland rond te rijden... Ik heb er in de loop der tijd twee gehad; allebei grijze 2.5 V6 QO's. Rijdt wel vreselijk leuk hoor, zo'n 90!

De eerste had (uiteraard) allerhande electrische problemen (die heb ik toentertijd dan ook ingeruild op m'n eerste 760 GLE, die in dat opzicht 'n stuk beter was (alleen jammer van de aanhoudende problemen met de oude versie van de PRV-V6 >:()).

De tweede begon vrij rap nogal wat roest te vertonen. Aangezien dat het enige qua autotechniek is waaraan ik een broertje dood heb, én omdat ik toen een mooie 164 Q4 kon aanschaffen, heb ik die verkocht aan een liefhebber / handelaar, die hem helemaal heeft laten restaureren. Ik heb de wagen later nog 'n keer gezien, en hij zag er écht prachtig uit! Maar toen vroeg 'ie er dan ook € 6.500,= voor. Hij heeft 'm overigens uiteindelijk ook weer doorverkocht; waar 'ie nu is weet ik niet ???
Nu nog 'n 740 GLE en 'n 760 GLE, maar hopelijk binnenkort 'n 850 T-5R (en nog steeds 'n 760 GLE)!
It's a little known fact that the Dark Ages were caused by unresolved Y1K issues.

Claudia

Welkom Tijsbeer!

Nou...doe mij maar zo'n S90 voor erbij, hoor!
Heb je toch iets aparts op je oprit :)

Succes met zoeken/vinden!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

viking_in_shorts

Hoi Tijs,

Mooie lijst van auto's hoor. Vertel eens: ik had altijd het idee dat het een QV was (Quadrafolio Verde) en niet een Q4 zoals jij beschrijft?
Of - is dat een 4-wiel-aangedreven QV?

Zelf ooit bij Alfa mogen werken in Frankfurt en een aantal Alfa's mogen sturen. Wat hebben die auto's toch karakter :eusa_clap: Dat rauwe geluid is echt prachtig! Het liefste reed ik toch wel in de 33 QV (Q4?)

Veel succes met het vinden van je droom T-5R!

Tijsbeer

@ Claudia: Thnx!

Hehehh, tja, ik had die S90 wel aan willen schaffen (de prijs was ook érg OK, ondanks de kilometerstand van 133.000!), maar dan zou ik 'm inderdaad niet dagelijks gaan gebruiken, en om nou drie auto's te hebben... Dan wordt m'n vriendin gek denk ik :eusa_eh:

@ viking_in_shorts: Thnx! En klopt, bij Alfa had je inderdaad QV's (Quadrifoglio Verde). De 90, en nog oudere Alfa's, daarentegen heetten QO (Quadrifoglio Oro), en de 33 / 155 / 164 QV's met vierwielaandrijving heetten Q4. Zéker fijne wagens die 33's inderdaad; dat boxergeluid is érg mooi! Dat was voor mij dan ook de reden om er steeds weer één te kopen, ondanks alle problemen :)

Claudia

Citaat van: Tijsbeer op 20-06-2007 09:32:30

...en om nou drie auto's te hebben... Dan wordt m'n vriendin gek denk ik :eusa_eh:

Dat went erg snel hoor....3 auto's hebben! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Marc O.

Ik had inderdaad ook een 90 2.5 V6 QO, een champagne kleurige (NN-75-XX, bestaat niet meer volgens het RDW). Echt een superauto, afgezien van de electronica dan. Heb geloof ik een keer of 3 het volledig digitale dashboard moeten vervangen  :-\ Was een auto die mooi van lelijkheid was ;)

RATFINK

Citaat van: Marc O. op 20-06-2007 09:53:06
Was een auto die mooi van lelijkheid was ;)

Nee gewoon mooi, mijn vader werkte vroeger bij de Alfa ( liefhebber van de oude GTV's Berlina's enz ) maar ik ben opgegroeid in de vierkante Alfa periode.

Alfetta's Giulietta's en natuurlijk ook de 90, en nu nog steeds liefhebber van vierkante auto's  ;D

Welkom trouwens  :)

Tijsbeer

Citaat van: Claudia op 20-06-2007 09:41:34Dat went erg snel hoor....3 auto's hebben! ;D
Hehehehh, ja, da's waar; ik zou 't ook hélemaal niet erg vinden om 'm erbij te hebben (er zijn tenslotte slechts 80 S90 / 960 Royal level 3's geleverd!), maar dat zou dan weer een gat slaan in het budget voor 'n T-5R (da's ook één van de redenen dat ik de 760 vooralsnog niet uit de stalling haal)!

Citaat van: Marc O. op 20-06-2007 09:53:06Ik had inderdaad ook een 90 2.5 V6 QO, een champagne kleurige (NN-75-XX, bestaat niet meer volgens het RDW). Echt een superauto, afgezien van de electronica dan. Heb geloof ik een keer of 3 het volledig digitale dashboard moeten vervangen  :-\ Was een auto die mooi van lelijkheid was ;)
Tja, dat 'ie niet meer bestaat volgens RDW komt vaker voor bij die roestige jongens :(
En dat dashboard is inderdaad één van m'n ergste irritaties m.b.t. die auto's geweest; 't leek wel 'n kerstboom, met al die rode lampjes (áls 't überhaupt werkte!) :-\

Citaat van: RATFINK op 20-06-2007 10:41:21Nee gewoon mooi, mijn vader werkte vroeger bij de Alfa ( liefhebber van de oude GTV's Berlina's enz ) maar ik ben opgegroeid in de vierkante Alfa periode.

Alfetta's Giulietta's en natuurlijk ook de 90, en nu nog steeds liefhebber van vierkante auto's  ;D

Thnx! Blijft inderdaad 'n dikke bak hoor, zo'n 90! En 'n GTV is óók niet te versmaden! 8)

Marc O.

Citaat van: RATFINK op 20-06-2007 10:41:21
Citaat van: Marc O. op 20-06-2007 09:53:06
Was een auto die mooi van lelijkheid was ;)

Nee gewoon mooi, mijn vader werkte vroeger bij de Alfa ( liefhebber van de oude GTV's Berlina's enz ) maar ik ben opgegroeid in de vierkante Alfa periode.

http://digilander.libero.it/cereologo/alfa90expo1.jpg

http://digilander.libero.it/cereologo/alfa90expo2.jpg

Owww.....geweldig he, zo'n 90! ;D Zou er zo weer eentje willen hebben. Maar dan zonder die roest en electronische ellende ;)

Tijsbeer

Citaat van: Marc O. op 20-06-2007 11:11:45Owww.....geweldig he, zo'n 90! ;D Zou er zo weer eentje willen hebben. Maar dan zonder die roest en electronische ellende ;)
Zéker geweldig, maar zoek er nog maar 'ns ééntje in roest- en storingvrije staat! Dan ben je waarschijnlijk méér kwijt dan voor 'n T-5R :eusa_shifty:

En nu dit topic tóch rap aan 't vervuilen is ;) : wat dachten jullie van de Rover SD1 Vitesse? Die heb ik óók 'n tijdje gehad (nog vóór m'n Alfa-periode: ik ben op m'n 18e begonnen met 'n Austin Maxi die even oud was als ikzelf, en daarna, via 'n Citroën CX GTi uit '85 en 'n Jaguar Sovereign uit '87, bij die Rover Vitesse beland). Wát 'n geluid gaf die V8! 8)

Marc O.

Die V8 is inderdaad geweldig (pas nog een stel Morgan Plus 8's, dus met dezelfde motor, getroffen....geweldig geluid!!), de rest van de auto eromheen is zo mogelijk nóg slechter dan een Alfa 90 ;D.

Marc O.

Citaat van: Tijsbeer op 20-06-2007 12:42:13
Citaat van: Marc O. op 20-06-2007 11:11:45Owww.....geweldig he, zo'n 90! ;D Zou er zo weer eentje willen hebben. Maar dan zonder die roest en electronische ellende ;)
Zéker geweldig, maar zoek er nog maar 'ns ééntje in roest- en storingvrije staat! Dan ben je waarschijnlijk méér kwijt dan voor 'n T-5R :eusa_shifty:

Staat er trouwens eentje in Spanje te koop, V6 maar met degelijk storingsvrij (..?..) analoog dashboard, EUR 2800...hhmmm........   :eusa_think: