WD40, nagels, speeksel enz.

Gestart door hpkevertje, 20-06-2007 14:42:56

Vorige topic - Volgende topic

hpkevertje

Hallo allemaal,
* Lijkt heel normaal maar beseft iedereen dat je met een nagel vaak dingen kunt verwijderen/schoonmaken zonder dat het krast?

* Met speeksel kan je ook uitstekend poetsen/schoonmaken. Het schijnt dat er in speeksel een enzym zit dat hiervoor verantwoordelijk is.

* Ik heb wel eens van iemand gehoord dat oorsmeer een uitstekend middel is om te poetsen en te beschermen. Weet niet of dit een fabel is en bovendien: zoveel oorsmeer heb ik niet! :)

Zijn er mensen die nog meer wetenswaardigheden kunnen vermelden?

Natuurlijk kan je hier weer vele grappen over maken, want hoe zit het met de rest van de menselijke afscheidingsproducten. ;D ;D ;D
Als er bijvoorbeel veel modder op een deur zit kan je dat er misschien wel afpiesen, als je tenminste een man bent. :eusa_naughty: Maar dat bedoel ik dus niet!!

Weer even serieus:
Is iedereen bijvoorbeeld op de hoogte van de werking van het algemene onderhoudsmiddel WD40? Je kan dit gebruiken onder het motto: baat het niet dan schaadt het ook niet!! Vragen hierover: aarzel niet en stel ze.
Nee ik heb geen aandelen maar je spaart hier zoveel tijd mee!
Volgens mij is deze spuitbus het voordeligst te koop bij Action. Ik hoop dat er een bij je in de buurt is.

Graag jullie reacties.

Gunnar

Tandpasta is ideale chroom en koperpoets.

Oh en als je aan zee door een kwal gebeten bent, urine helpt.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Snellebaksteen

Ontvetten doe je met Dasty van de Wibra. Wonderbaarlijk spul, het kost haast niks en het werkt fantastisch. Motorblokken worden weer brandschoon zonder poetsen. Gewoon opspuiten en afspoelen. In combinatie met een hogedrukreiniger met zeep-reservoir onverslaanbaar.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Wout309t

Even inhaken op hogedrukspuiten onder de motorkap.... Is dit aan te raden onder de motorkap??
In verband met storingen enzo. Bij Peugeot durfde ik het niet aan.... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Gunnar

wegblijven van de ecu doos en zekeringkast. Verder niet in de boegiehulzen spuiten (ingeboorde deel in cilinderkop waar de boegies diep in verzonken liggen)  waterophoping daar kan leiden tot overspringen van vonken en niet starten (ooit gehad)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

pwassink

T is mij volstrekt onduidelijk waarom je met Dasty een hogedrukspuit nodig zou hebben.  :eusa_think:
Je moet het even de tijd geven, desnoods even met een borsteltje ..

Een gietertje water doet dan al wonderen ..   :eusa_dance:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Snellebaksteen

Als ik een plaatje post van een Trabantblok van 30 jaar oud met een lekke koppakking begrijp je de combi hogedrukspuit en Dasty wel........

FGG

Citaat van: hpkevertje op 20-06-2007 14:42:56
* Lijkt heel normaal maar beseft iedereen dat je met een nagel vaak dingen kunt verwijderen/schoonmaken zonder dat het krast?

* Met speeksel kan je ook uitstekend poetsen/schoonmaken. Het schijnt dat er in speeksel een enzym zit dat hiervoor verantwoordelijk is.

* Ik heb wel eens van iemand gehoord dat oorsmeer een uitstekend middel is om te poetsen en te beschermen. Weet niet of dit een fabel is en bovendien: zoveel oorsmeer heb ik niet! :)

Met je nagel kun je idd prima oorsmeer verwijderen wat vervolgens met speeksel prima van je nagel losweekt!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

hpkevertje

Ik heb onder andere ooit een vochtverdrijver (demoisturant) verkocht, toen dit soort spul pas op de markt kwam. WD40 doet precies hetzelfde maar is alleen veel goedkoper!!  

De werking is als volgt: door de lage oppervlaktespanning kruipt het spul onder het vocht/water en laat een zeer dunne oliefilm achter.
Omdat het overal onder/tussen kruipt is het een uitstekende kruipolie, maar dan zonder grafiet.
Omdat de olie zo dun is kan het prima gebruikt worden op pluggen ( bijv. trekhaak-contactdoos), sleepcontacten en zelfs puntcontacten van relais. Ik heb hier ooit testen mee gedaan die aantoonden dat de overgangsweerstand in de contacten aanzienlijk omlaag ging.

Toepassingen in de auto:
*Lak schoonmaken (teervlekken bijv.), chroom, velgen enz.
*Accupolen, en de rest van de accu ook.
*In principe alles onder de motorkap, met name alles wat gevoelig is voor corrosie, zoals bewegende delen en elektrische aansluitingen.
*Ernstige vervuiling onder de motorkap. Inspuiten en rustig de tijd nemen om het in te laten werken.
*Deurscharnieren (piepen, kraken, reinigen)
*Alles wat moeilijk losgaat (schroefdraad). Eerst inspuiten en licht bekloppen met een hamer(tje) om het spul te laten penetreren.

En natuurlijk alles wat je zelf kunt verzinnen.

Als er mensen zijn met slechte ervaringen komt dat in hoofdzaak omdat bepaalde goedkope rubbers er niet tegen kunnen.

Met andere woorden: bij twijfel eerst uitproberen op een plek waar het geen kwaad kan.

In het algemeen: het spaart je echt veel tijd en voorkomt storingen.

En zoals altijd: er zullen veel reacties loskomen onder het motto:
Wij hebben voor elke oplossing een probleem......... ;D ;D ;D

Succes. :angel:

Marc O.

Een jaar of 13 geleden in mijn toenmalige Alfa 90 eens een zuiger in een remklauw gepolijst met tandpasta. Dat ding vertoonde wat sporen van roest en was niet echt goed gangbaar meer waardoor de auto scheef trok bij remmen. APK afkeur dus. Na de tandpasta behandeling kon ie er echter weer een jaartje tegenaan. Achteraf gezien weet ik niet of het nou echt verstandig was wat ik had gedaan, maar ja.... ;)  :eusa_whistle:
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Even zonder gekheid: in dienst gebruikten we speeksel voor het poetsen van de schoenen met een fantastisch resultaat. Misschien dat 't op een auto ook werkt.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Snellebaksteen

En dan even na-poetsen met een oude (bij voorkeur gedragen) panty. Dan glimmen je kisten weer als nieuw!! Geldt misschien ook wel voor Volvokisten idd.

@@850@@

Een hogedrukspuit wordt ten zeerste afgeraden als reinigingapparaat!!! Het is te grof en rubbers en kabelbescherming etc kunnen erdoor beschadigen, vooral van oudere auto's.... Gewoon emmertje water en een borsteltje. WD-40 is inderdaad ook wereldspul, pas echter wel op voor de gezondheid want het is zeer schadelijk en verradelijk spul (bij de KLM staat het zeer hoog op de gevaarlijke stoffen lijst (vooral wanneer je het verneveld) , verstandig is het om het eerst in een bekertje te spuiten en dan met een kwastje te gebruiken.....

hpkevertje

Goeie opmerking @@850@@ over dat inademen!! :eusa_hand:
Geldt trouwens voor elke spuitbus want al is de inhoud niet schadelijk, er zit geen zuurstof in dus alle spuitbussen zoveel mogelijk gebruiken in een goed geventileerde ruimte of buiten.

ReemGLE

Citaat van: Gunnar op 20-06-2007 15:27:40
Verder niet in de boegiehulzen spuiten (ingeboorde deel in cilinderkop waar de boegies diep in verzonken liggen)  waterophoping daar kan leiden tot overspringen van vonken en niet starten (ooit gehad)

Dagelijkse probleem van het oude type renault 19 16V met die luchthapper......