nieuwe roffelaar

Gestart door Dennis850, 21-06-2007 00:47:03

Vorige topic - Volgende topic

Dennis850

Hallo,
ik ben Dennis, 33jr, getrouwd en ik heb 3 kinderen. In het verleden ben ik werkzaam geweest als autoschade-hersteller maar sinds een jaar of 8 verdien ik mijn brood bij defensie. Hobby, alles met een motor. De laatste jaren heb ik hoofdzakelijk Opel(omega 2.0, omega 2.6, zafira 2.2, astra 1.6 en vectra 2.0) gereden. Na veel technische ellende besloten om naar een ander merk over te stappen. Ik hou absoluut niet van frankrijk dus de franse merken vielen gelijk af. japanners hebben de naam zeer betrouwbaar te zijn, maarja... Ik ben een Zwedengek dus dan komt Saab en Volvo om de hoek kijken. Saab viel rap af. Dus Volvo. Mijn gedachte gingen gelijk terug naar de beelden van jaren terug. Jan Lammers reed met een rode 850 estate over een circuit. Volvo maakte bekent dat ze gingen deelnemen aan de BTCC en Jan werd daar coureur. En vervolgens natuurlijk de deelnames die daarop volgde. De 850 Estate was, is een prachtauto. Enfin, ik wilde dus een 850 Estate. Speuren op marktplaats, keuze zat. Technisch moest hij gewoon goed zijn en qua plaatwerk kan ik zelf ook nog wel wat. In Groningen stond een TDI in het zwart. Technisch super en plaatwerk was oke op enkele deukjes na. Wordt net voor mijn neus verkocht... NEXT, brandhout op alle fronten, NEXT, 2.5 10V LPG AUT donker groen met 257.000KM. Oke wat kleine putjes maar geen zichtbare grote schade gehad. Proefritje. Technisch, zover ik kan beoordelen gewoon goed. Onderhoudsboekje ingevuld, schone vloeistoffen en alles werkt zoals het hoort. Prijs was bespreekbaar dus daar waren we rap uit. Overschrijven en hij is van mij. Wat een verademing, ontspanning en rust. Dit rijdt echt super. Oke optisch valt er nog wel wat te doen zoals doffe achterlichten, kleine deukjes, klein roestplekje op de achterklep en mischien toch die wieldoppen ruilen voor paar lichtmetalen wielen. Ik hoop op dit forum veel te leren over de techniek e.d. en uiteraard evt ook wat toe te kunnen voegen.

Excuses voor de foto kwaliteit maar de foto is genomen met een mobieltje.

Claudia

Welkom Dennis!

Goed dat je het licht hebt gezien :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

chiel850

de boekhouder

Welkom,
Ik dacht eerst, die kennen we al, maar er is hier nog een Dennis850estate.

Veel plezier en veilige km.'s !!!
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

Hallo Dennis, mooie wagen hoor!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

V70geRwin

Goede keus, fijne automaat en  ;D aan de pomp...
Veel plezier ermee!

FGG

Welkom op 't Forum, Dennis.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Dennis850

bedankt, bedankt.

ik heb geprobeerd de achterlichten te polijsten maar dat wordt hem niet. Toch eens kijken voor andere. Ik zit te denken om de onder zijde (vanaf de ramen naar beneden) over te spuiten. Dat is het beste denk ik. Qua velgen moet ik eens kijken wat ik wil en kan. Ik zoek nog wel een goed adres om de achterste ramen te laten tinten. Uiteraard komen de verbeteringen hier op het forum te staan.

Lindert Bogers

Welkom Dennis,

wat doe je trouwens bij defensie?

Taranis

Welkom! Keurige voorstelling, meteen met foto erbij! 8)

Lichtmetalen wielen staat wel een stuk beter ja :P

Robert Haven

welkom Dennis!
Enne...als je de wielen gaat vervangen...ik ben nog op zoek naar 15" volvo wieldoppen voor mijn winterbanden  ;)

hpkevertje

Goeie actie, Dennis.
Ik rijd ook nog niet zo lang een 850 en het bevalt uitstekend.
En het forum? Werkt aanstekelijk, je doet veel ideeen op en je leert veel.
Veel plezier van je nieuwe auto.

T-5Richard

Heej... welkom Dennis!
Ennuh... niet te lang wachten met die velgen hè... ;)
VAN 855 2.5 10V, VIA 855 2.5 20V EN 855R NAAR 2.0 CY 855T-5R

Dennis850

Citaat van: 850_estate_2.5 op 22-06-2007 13:54:29
Heej... welkom Dennis!
Ennuh... niet te lang wachten met die velgen hè... ;)

welk type velgen heb jij er onder zitten? Ik heb natuurlijk al lang zitten verzinnen wat ik eronder zou willen. Het moet orgineel Volvo zijn. Jouw velgen vindt ik strak stoer en niet te opzichtig.

Taranis

Dat zijn columba's. 850 T5 Freak heeft er nog te koop in het advertentieboard, als ze al niet verkocht zijn...