Waar zit de borgring van de homokineet? Inboard of outboard zijde?

Gestart door CharlieFox, 21-06-2007 23:08:21

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

FF apart topicje aangemaakt. Is ook duidelijker voor als iemand anders eens naar dat circlipje zoekt en op onderwerp zoekt. Zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=19892.0

Dus als je in rijrichting kikt, zit dat clipje dan links of rechts van de homokineet? Uiteraard begrijp ik dat eerst het smerige vet verwijderd moet worden (weggeveegd). Lijkt mij dat een HK verwijderen makkelijker en sneller is dan een universele HK-hoes over een colafles te schuiven.

N.B. Haynes heb ik besteld. Komt hoop ik komende week binnen. Maar wellicht staat het daar ook niet in.
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

-D©©©L-

de geneRaal

Citeerdan links of rechts

zit aan de binnenzijde,waar je abs ring ook zit.
vet weghalen,as draaien tot je het clipje ziet en met een platte schroevendraaier de clip open maken.

veel succes

gr maus
Blackstone under construction

CharlieFox

DCCCL en Maus, TNX, hier kan ik wel iets mee. Ga binnenkort ook de rechterzijde doen als ik een ring 36 bij Hornbach heb gehaald. Moet nu alleen weer ff zo'n circlip versieren (dealer?) omdat die niet bij de universele ashoesset zitten. Gaan natuurlijk er van uit dat ik die ashoes over de HK trek, maar dat is me met links slecht bevallen (ja, lijkt op bevalling ...).
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

de geneRaal

Citeeromdat die niet bij de universele ashoesset zitten
??? ???

bij mij zat hij gewoon in de verpakking,samen met de hoes en het vet.

:eusa_think: raar.

succes

gr maus

Ludo

CharlieFox

Citaat van: CharlieFox op 21-06-2007 23:08:21
FF apart topicje aangemaakt. Is ook duidelijker voor als iemand anders eens naar dat circlipje zoekt en op onderwerp zoekt. Zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=19892.0

Dus als je in rijrichting kikt, zit dat clipje dan links of rechts van de homokineet? Uiteraard begrijp ik dat eerst het smerige vet verwijderd moet worden (weggeveegd). Lijkt mij dat een HK verwijderen makkelijker en sneller is dan een universele HK-hoes over een colafles te schuiven.

N.B. Haynes heb ik besteld. Komt hoop ik komende week binnen. Maar wellicht staat het daar ook niet in.
Heb inmiddels het boekje binnen maar het is van Olving. Wat een klein boekie is dat zeg, een soort reisgids achtig iets. Ik ben die grotere exemplaren gewend van Olyslager. Werkte ik mee aan m'n Taunus en Capri (ik word wat ouder ja).

CharlieFox

Citaat van: Ludo op 25-06-2007 16:18:40
de oude clip kan je ook gewoon terug gebruiken...
Hmh, ben ik niet zo weg van. Kost natuurlijk een drol (alhoewel besteltijd wel lang is) en straks heb ik gelazer omdat m'n HK eraf ligt.

CharlieFox

Citaat van: de geneRRRRaal op 25-06-2007 12:53:54
Citeeromdat die niet bij de universele ashoesset zitten
??? ???

bij mij zat hij gewoon in de verpakking,samen met de hoes en het vet.

:eusa_think: raar.

succes

gr maus
Nee, niet raar. Het is een universele hoes waarvan men verwacht dat je die OVER de HK trekt, dus niet nodig om de HK te demonteren dus ook geen circlipje nodig. Snappie?

Ludo

Citaat van: CharlieFox op 25-06-2007 21:18:09
Citaat van: Ludo op 25-06-2007 16:18:40
de oude clip kan je ook gewoon terug gebruiken...
Hmh, ben ik niet zo weg van. Kost natuurlijk een drol (alhoewel besteltijd wel lang is) en straks heb ik gelazer omdat m'n HK eraf ligt.

welnee, ik heb de mijne al 2x opnieuw herbruikt.

de geneRaal

CiteerNee, niet raar. Het is een universele hoes waarvan men verwacht dat je die OVER de HK trekt, dus niet nodig om de HK te demonteren dus ook geen circlipje nodig. Snappie?

;)

veel succes met trekken  ;D