Deuk in deur! Was jetzt...

Gestart door Deltalink, 24-06-2007 18:53:53

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Rick. op 25-06-2007 17:11:16
Schade later taxeren bij een schadebedrijf of garage. Expertisekosten betalen ( +/- €50,- ) en zegen dat je het verder zelf regelt als je het geld binnenhebt. Wachten op de centen en verder de schade in eigen beheer afhandelen.

Citaat van: M a r c op 25-06-2007 14:35:00
helaas werkt dat zo niet meer...

:eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

markwinterman

Citeerhelaas werkt dat zo niet meer...

bij mij is het ook nog gelukt.... :eusa_shhh:

FGG

Citaat van: markwinterman op 25-06-2007 18:53:52
Citeerhelaas werkt dat zo niet meer...

bij mij is het ook nog gelukt.... :eusa_shhh:

Maar het wordt ernstig minder. Zal dus afhangen van het beleid van zijn verzekeraar.

markwinterman

CiteerMaar het wordt ernstig minder. Zal dus afhangen van het beleid van zijn verzekeraar.

daar heb je gelijk in...
je garage moet bereid zijn om voor je geld te praten en zich daarna verheugen op een reparatie met gebruikte onderdelen en wat niet veel mag kosten
dat is niet iedereen zijn hobby..
maar een kratje bier voor de moeite helpt altijd :eusa_shifty:

Rick.

Citaat van: FGG op 25-06-2007 18:49:45
Schade later taxeren bij een schadebedrijf of garage. Expertisekosten betalen ( +/- €50,- ) en zegen dat je het verder zelf regelt als je het geld binnenhebt. Wachten op de centen en verder de schade in eigen beheer afhandelen.

Citaat van: M a r c op 25-06-2007 14:35:00
helaas werkt dat zo niet meer...

:eusa_whistle:

Jawel, misschien niet overal, maar zo kan het evengoed. Trouwens, je bent niet verplicht om de schade te laten herstellen.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Rick.

Citaat van: Deltalink op 25-06-2007 17:24:45

OK. Kan ik het ook nog in eigen beheer afhandelen als ik de schade-expert van de tegenpartij er naar laat kijken? Of is dat nadelig? Ik heb die afspraak nu al staan...

Boeit niet. Expert is expert. Alleen als je het er niet mee eens bent kunt je altijd een expert van je eigen verzekering ( rechtsbijstand?? ) inschakelen.

FGG

Citaat van: Rick. op 25-06-2007 20:31:59
Jawel, misschien niet overal, maar zo kan het evengoed. Trouwens, je bent niet verplicht om de schade te laten herstellen.

Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn. :eusa_think:

onnaj

Ik werk al een aantal jaar op een assurantiekantoor en heb nog nooit mee gemaakt dat de tegenpartij je verplicht de schade te repareren.

Maar zoals ik al eerder aangaf kunnen sommige maatschappijen bij een schade die je zelf hebt veroorzaakt, dus een All-Risks schade je wél verplichten tot reparatie.

FGG

Citaat van: onnaj op 25-06-2007 21:51:07
Ik werk al een aantal jaar op een assurantiekantoor en heb nog nooit mee gemaakt dat de tegenpartij je verplicht de schade te repareren.

Dat zou kunnen. Maar er zijn er meer. Iedere verzekeraar zal zijn eigen regels hebben en het komt steeds meer voor dat verzekeraars kiezen om de schade te herstellen i.pv. de schade te vergoeden.

Kees.R.S

De deur kan je met een beetje mazzel en gedult op kleur scoren op: www de onderdelenlijn.nl, is mij ook gelukt en je ziet er niets van. Geluk!    

Deltalink

Ik heb er al een of twee gevonden via onderdelenzoeker.nl, zijn trouwens niet duur: een deur kun je al vinden voor 75 euro, bij sommigen tot 150 euro.

Ik hoop maar dat de ophangpunten van de deurscharnieren nog goed op hun plek zitten... de arm die je deur open hoort te houden werkt ook al niet meer.

Heren, de volgende wis- wijs- en natuurkundeopgave: een rode '96 Ford Focus Wagon met een gewicht van 1180 kg en een vaste trekhaak duwt deze met 1 kilometer per uur in het linkervoorportier (zie foto) van Deltalink's 412 tropic green pearl '94 850 2.5L 10V estate met third-party 5-spaaks alu velgen en een Vialle LPG installatie. Bij een windsnelheid van 1 km per uur in de richting van de T-5R die vier parkeerplaatsen verderop geparkeerd stond, zal de 850 total loss verklaard worden? Beargumenteer.
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

Ludo

wat een gedoe allemaal.
laat de verzekering dit toch oplossen.
nieuwe deur en klaar.

Rick.

Citaat van: FGG op 25-06-2007 21:40:13
Citaat van: Rick. op 25-06-2007 20:31:59

Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn. :eusa_think:

Jawel, op een enkele uitzondering ( hier reeds genoemd ) na :)

Deltalink

Even een update: het ziet eruit dat ik 'in de prijzen' val :) De schade expert van de verzekering van de tegenpartij (Unigarant in dit geval) heeft het schadebedrag vastgesteld op basis van een nieuwe deur + spuitwerk + arbeid, dus ik kan met het opsporen en monteren van een gebruikte deur in de kleur leuk wat geld verdienen.

Heeft hier iemand wel eens zelf een deur vervangen? Lijkt me wel te doen toch?
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

thuur

Inderdaad is het tegenwoordig steeds lastiger om "geld over te houden" van een schade. Nadat een busje bij mij achterin geparkeerd had werd ik gebeld door een {weetnogsteedsnietwatvoor}bedrijf met het klemmende verzoek mijn auto bij een schadehersteller te parkeren, opdracht te geven voor reparatie en dan zouden zij wel een expert langssturen die een taxatie deed.

Ook na bellen met mijn Volvo dealer bleek de houding zeer passief. Ze wilden het wel doen, maar dit, maar zus, maar zo... Uiteindelijk vonden ze me te lastig en hebben ze gezegd dat ik het maar zelf moest regelen met de schadehersteller.

Die werkte echter alleen als ik akkoord ging met de offerteprijs van 10% van het schadebedrag ??? Ik heb nog nooit betaald voor een offerte, dus heb ik bedankt.

Uiteindelijk Volvocars NL gebeld en gevraagd hoe het nu zat. Een zeer vriendelijke man adviseerde mij naar het Volvo erkende schadeherstelbedrijf bij mij om de hoek te gaan. De auto te parkeren voor een dag en de expert aldaar te laten langskomen. Ik heb uiteindelijk 70 euro betaald voor de taxatie en inmiddels het schadebedrag op mijn rekening gestort gekregen. De 70 euro zal vervallen als ik de auto aldaar laat maken.

Deurtje vervangen stelt niets voor ;) Je moet wel sterk zijn :P

Gr ;)