Deuk in deur! Was jetzt...

Gestart door Deltalink, 24-06-2007 18:53:53

Vorige topic - Volgende topic

Deltalink

Hoi allemaal,

Toen ik vanochtend het parkeerterrein van het Militaire Luchtvaart Museum opreed (ihkv de Volvo forum meeting), werd ik opeens verrast met een achteruitrijdende Ford Focus estate met die met z'n trekhaak wel erg knus dichtbij kwam... Zo knus zelfs dat mijn rechterlinkervoordeur nu een interessante nieuwe styling heeft:

Bovendien zit de buitenspiegel los, zit er een scheurtje in de dorpel en sluit de deur niet meer goed aan op de rest van de carrosserie. Hij is zo vervormd dat ie een enorm windgeruis oplevert, en je zelfs aan de bovenkant door een spleet naar buiten kunt kijken.

Dus ik heb eindelijk mijn airco! :D

Schadeformulier ingevuld, de Ford Focus meneer gaf meteen zijn schuld toe. Mijn vraag is, what happens now? Ik kreeg al van een aantal medeforummers de tip om bij m'n APK a.s. woensdag meteen een taxateur van mijn autoverzekering langs te laten komen. Hoe regel ik dat?

Mijn hoop/plan is dat ik een fikse vergoeding krijg, die ik vervolgens deels kan besteden aan een sloopdeur en deels aan wat andere reparaties die al op til stonden. Tips hieromtrent zijn van harte welkom!

Danku, Steven
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

)()()sT

Ehh.... linkerdeur ;)

Tja, morgen verzekering bellen en vragen voor een afspraak voor taxatie van de schade...
Deurtje scoren bij Rima ofzo, of hier bij een roffelaar en gaan met de banaan :)

Deltalink

Citaat van: )()()sT op 24-06-2007 19:25:18
Ehh.... linkerdeur ;)

Owja :) Nou ja rechts voor de kijkbuiskinderen dan :P Dank voor de tips.
"De achterwielophanging van de Volvo 850 is gepatenteerd onder de naam Delta-Link. Dit unieke semi-onafhankelijke systeem combineert de voordelen van een starre as met de voordelen van geheel onafhankelijke achterwielophanging." - Volvo 850 Estate folder

Spin!

Veel geld vangen van de verzekering, auto in de verkoop gooien, beetje spaargeld bij elkaar schrapen en een mooie R kopen  ;D

www.vm-parts.nl

Deltalink

Citaat van: Spin! op 25-06-2007 08:56:53
Veel geld vangen van de verzekering, auto in de verkoop gooien, beetje spaargeld bij elkaar schrapen en een mooie R kopen  ;D

;D Is een idee...

mhjvs

Mooie schade, lekker eurootjes van de verzekering beuren, deurtje in kleur halen en klaar.

M a r c

helaas werkt dat zo niet meer...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Deltalink

Net even met mijn verzekering gebeld, en weer wat geleerd: als je alleen een WA verzekering hebt zoals ik, dan kun je de schade expertise niet laten doen door je eigen verzekering. Bovendien gaat men ervan uit dat je zelf al een schatting hebt van het schadebedrag (rare volgorde?), maar als je dat niet weet is het ook OK. Zo'n schade-expert kun je langs laten komen bij een schadebedrijf, maar ook je eigen garage; dat is in mijn geval wel handig omdat ik mijn auto woensdag al laat keuren voor de APK. Er komt nu een mannetje van de verzekering van de tegenpartij kijken.

Marc: wat werkt zo niet meer? Kun je me vertellen wat er veranderd is en wat ik kan verwachten?

FGG

Citaat van: M a r c op 25-06-2007 14:35:00

Volgens mij doelt Marc op 't feit dat steeds meer verzekeraars het schadeherstel verzorgen i.p.v. vergoeden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Deltalink

Hmm, zou het dan nog steeds zo kunnen zijn dat de verzekeraar (Unigarant in dit geval) een deal maakt met mijn garagebedrijf op basis van een reparatie met nieuwe onderdelen, en dat ik middels het zelf aanleveren van slooponderdelen het daarmee uitgespaarde budget kan gebruiken voor de reparatie van andere gebreken aan de auto?

Ik ga m'n roffel denk ik de dag vantevoren brengen, en even overleggen met de garageman. Is wel een fijn bedrijf heb ik het idee, Van Amerongen in Driebergen.

Zijn er mensen met een recente soortgelijke ervaring? Thanks!

M a r c

Citaat van: FGG op 25-06-2007 14:44:39
Citaat van: M a r c op 25-06-2007 14:35:00

Volgens mij doelt Marc op 't feit dat steeds meer verzekeraars het schadeherstel verzorgen i.p.v. vergoeden.

Juist! Dus wat je vroeger nog wel eens wat geld kon overhouden gaat nu in de zak van de garage... Want die taxeert de schade samen met de schade-expert hoog en repareert 'm dan goed maar ook zo goedkoop mogelijk. Aan de andere kant melken veel verzekeraars ook de schadeprijzen behoorlijk uit... Onder het mom van 'take it or leave it' anders gaan we in het vervolg met álle schadegevallen in uw regio naar een ander...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

onnaj

Bij sommige maatschappijen heb je bij een Casco (All-Risk) schade een reparatieplicht, echter nu de tegenpartij schuld is heb je dit niet. Het is ook de normale gang van zaken dat de expert vd tegenpartij nu samen met garage/schadeherstelbedrijf het schadebedrag vast stelt. In dit geval is de schuld dus ook duidelijk en zal de tegenpartij het bedrag vergoeden of je nu herstelt of niet da maakt niet uit.

Rick.

Schade later taxeren bij een schadebedrijf of garage. Expertisekosten betalen ( +/- €50,- ) en zegen dat je het verder zelf regelt als je het geld binnenhebt. Wachten op de centen en verder de schade in eigen beheer afhandelen.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Deltalink

Citaat van: Rick. op 25-06-2007 17:11:16
Schade later taxeren bij een schadebedrijf of garage. Expertisekosten betalen ( +/- €50,- ) en zegen dat je het verder zelf regelt als je het geld binnenhebt. Wachten op de centen en verder de schade in eigen beheer afhandelen.

OK. Kan ik het ook nog in eigen beheer afhandelen als ik de schade-expert van de tegenpartij er naar laat kijken? Of is dat nadelig? Ik heb die afspraak nu al staan...

Deltalink

Citaat van: onnaj op 25-06-2007 16:25:47
Bij sommige maatschappijen heb je bij een Casco (All-Risk) schade een reparatieplicht, echter nu de tegenpartij schuld is heb je dit niet. Het is ook de normale gang van zaken dat de expert vd tegenpartij nu samen met garage/schadeherstelbedrijf het schadebedrag vast stelt. In dit geval is de schuld dus ook duidelijk en zal de tegenpartij het bedrag vergoeden of je nu herstelt of niet da maakt niet uit.

Dus je bedoelt dat ik sowieso zelf het schadebedrag krijg overgemaakt? Ik vond het al een raar idee dat de verzekeraar van de tegenpartij een directe deal zou sluiten met mijn garagebedrijf.