kleppendeksel alleen met vloeibare pakking ?

Gestart door wiebe de boer, 25-06-2007 10:18:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wiebe de boer

Hallo, weet iemand dit ?

Ik heb een 850 GLT 2.5 / 20 V uit 1992 (de oer 850)

Mijn garage heeft het kleppendeksel met een vloeibare pakking vastgezet. Hij beweerde dat dit de enige manier was omdat er voor dit type helemaal geen (orginele) volvo pakking bestaat.

Gebeld met Klein Zweden (volvo sloop)  en die staven dit verhaal.

Lijkt me toch raar (of niet ?)

grt Wiebe


dennis850estate

Klopt helemaal, is vloeibare hittebestendige pakking. Af fabriek wordt het al zo gemonteerd.

wiebe de boer

Citaat van: dennis850estate op 25-06-2007 17:47:07
Klopt helemaal, is vloeibare hittebestendige pakking. Af fabriek wordt het al zo gemonteerd.

Ok dank !

Weet je misschien ook wat het beste merk/type is voor de pakking want de mijne sluit niet goed af en lekt olie terwijl hij net is gemaakt....
Volgens mij zit er nu te dunne pakking op.

Oliedop heb ik al vervangen dus het is echt de pakking

grt W

Marc O.

Citaat van: wiebe de boer op 26-06-2007 13:17:27
Citaat van: dennis850estate op 25-06-2007 17:47:07
Klopt helemaal, is vloeibare hittebestendige pakking. Af fabriek wordt het al zo gemonteerd.

Ok dank !

Weet je misschien ook wat het beste merk/type is voor de pakking want de mijne sluit niet goed af en lekt olie terwijl hij net is gemaakt....
Volgens mij zit er nu te dunne pakking op.

Oliedop heb ik al vervangen dus het is echt de pakking

grt W

Ik zou even terug gaan naar de garage die die pakking heeft aangebracht. Als je ervoor betaald hebt mag je verwachten dat ze het goed doen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

dennis850estate

mijn mening, als je het hebt laten doen is er iets niet goed gegaan. Het kan ook zijn dat ze 1 van de 4 keerringen niet juist gemonteerd hebben. Ik ga er van uit dat die vernieuwd zijn. Zou niet zo slim zijn om ze te laten zitten als het nokkenashuis er af is geweest. Achteraf afdichten met vloeibare pakking is bijna niet uitvoerbaar en zal weer gaan lekken. Een te dunne laag zal het niet zijn, een te dikke laag zal eerder gaan lekken. Terug dus en laten herstellen

wiebe de boer

Citaat van: dennis850estate op 27-06-2007 00:33:32
mijn mening, als je het hebt laten doen is er iets niet goed gegaan. Het kan ook zijn dat ze 1 van de 4 keerringen niet juist gemonteerd hebben. Ik ga er van uit dat die vernieuwd zijn. Zou niet zo slim zijn om ze te laten zitten als het nokkenashuis er af is geweest. Achteraf afdichten met vloeibare pakking is bijna niet uitvoerbaar en zal weer gaan lekken. Een te dunne laag zal het niet zijn, een te dikke laag zal eerder gaan lekken. Terug dus en laten herstellen


ok dank voor de tips, het heeft me inderdaad genoeg gekost en het moet gewoon goed komen met die handel !
Dat van die keerringen zal ik navragen. Klopt het dat die dingen rechts naast het kleppendeksel zitten, dus niet aan de distributiezijde ?

grt W

wiebe de boer



nog ff :mijn idee was om het kleppen deksel los te halen en met de beste pakking ter wereld weer terug te monteren.
Probleem opgelost- als het inderdaad aan die pakking ligt.

Of begrijp ik je goed als je zegt dat niet werkt en er dus gewoon een nieuw kleppendeksel op moet (met afgemonteerde fabriekspakking) ?
Dat zal toch niet...




Misha

Wiebe, je hebt ruim betaald voor deze reparatie.
Ga nu niet klooien en je garantie weer verspelen, dan krijg je dat weer.


Gewoon teruggaan, het hoort niet te lekken. Klaar.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

wiebe de boer

#8
Citaat van: Misha op 27-06-2007 20:48:01
Wiebe, je hebt ruim betaald voor deze reparatie.
Ga nu niet klooien en je garantie weer verspelen, dan krijg je dat weer.


Gewoon teruggaan, het hoort niet te lekken. Klaar.





klopt helemaal, ik wou het ook niet zelf doen. Het is het probleem van de monteur, die lost het maar op.
Ik vroeg me alleen af hoe het nou zit met dat dekselse dekseltje....


pimsam

Zal die garage leuk vinden. Een kleppendekselpakking vervangen betekent distributie los en  nokkenassen eruit.
Belangrijk is dat alle pakkingresten op de kop en het deksel goed verwijderd worden. Geen risico nemen en alleen Volvo vloeibare pakking gebruiken. Is duur maar wel zeker goed. Pakking gelijkmatig aanbrengen met een verfrollertje. Ook 5 nieuwe o-ringen voor de bougiegaten niet vergeten.
Voor het terugplaatsen van het deksel heeft volvo speciaal gereedschap waarmee de nokkenassen in het deksel geklemt en op tijd gezet worden. Zonder dit gereedschap kan het ook maar is wel lastiger. Ik heb het bij de dealer kunnen lenen.
Ten slotte de 4 keerringen van de nokkenassen plaatsen en de handel weer af monteren.

Eugene

Citaat van: pimsam op 28-06-2007 09:45:31
Zal die garage leuk vinden. Een kleppendekselpakking vervangen betekent distributie los en  nokkenassen eruit.

Ik zou niet weten waarom de nokkenassen hiervoor eruit moeten of de distributie los. ???

If it's not blown, it sucks...

pimsam

Bij het lossen van het deksel worden de nokkenassen door de kleppen omhoog gedrukt. Als ze aan de distributieriem blijven zitten, gaan ze ook nog kantelen. Ze gaan dus zeker niet meer op tijd staan. En het is niet echt de ideale manier om het deksel met vloeibare pakking terug te plaatsen.

Eugene

#12
Citaat van: pimsam op 02-07-2007 11:25:36
Bij het lossen van het deksel worden de nokkenassen door de kleppen omhoog gedrukt. Als ze aan de distributieriem blijven zitten, gaan ze ook nog kantelen. Ze gaan dus zeker niet meer op tijd staan. En het is niet echt de ideale manier om het deksel met vloeibare pakking terug te plaatsen.


De nokkenassen worden niet door de deksel op de plaats gehouden lijkt me?



Blijkbaar dus wel. Distributie moet dan toch los... Raar systeem  :eusa_wall:

If it's not blown, it sucks...

pimsam

Eg wel. ;) Bij de meeste auto's niet maar bij de 850 benzine motoren wel. Of bedoel je de afdekkap over de bougies en kabels?

Eugene

Citaat van: pimsam op 02-07-2007 11:37:15
Eg wel. ;) Bij de meeste auto's niet maar bij de 850 benzine motoren wel. Of bedoel je de afdekkap over de bougies en kabels?

Neej, bedoel de metalen kleppendeksel. Zoals je zegt, bij de meeste auto's zitten de nokkenassen nog apart vast.

If it's not blown, it sucks...