Verschil 850 T-5 estate en V70 T5

Gestart door Taranis, 25-06-2007 11:34:00

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Al voordat ik de GLT kocht was ik gek van de 850 T-5, maar omdat het 'toch maar voor een half jaartje' was, toen een N/A gekocht. Achteraf spijt van, maar ach... wat er niet op zit kan ook niet kapot.

Na een weekendje T-5 estate ben ik echter verkocht. Ik wil ook zo'n ding ;D Eigenlijk wil ik wachten tot ná Vomac omdat de GLT voorzien is van een standkachel en de inbouw zo'n rotklus was, dat ik overbouwen niet zie zitten. Betekent wel dat ik nog een half jaar geduld moet hebben  :eusa_wall:

To the point: ik heb net eens een uurtje zitten zoeken, maar ik kom er niet uit. Wat is nu het verschil in beleving tussen een 850 t-5 estate en een V70 t-5? Ik lees hier en daar dat de V70 softer aan zou voelen en minder spectaculair. Het is toch gewoon hetzelfde blok? Alleen heeft de V70 een paar pk's meer dan de 850... en stel dat een V70 echt beter zou zijn (vroeg of laat komt Misha hier met de 1800-punten-opmerking :P ), wat is dan nog het verschil beleving tussen een V70 T-5 en een V70R? En dan heb ik het niet over vermogenvretende dingen als AWD, indien je zo'n ding kiest weet je gewoon dat je een stuk beleving inlevert. Een FWD V70R automaat, V70 T5 automaat of 850 T-5 automaat heb ik nog niet gereden, dus ik kan me daar niet echt iets bij voorstellen wat een automaat aan beleving kost. Proefrijden staat dus zeker op de planning, maar ongetwijfeld zijn hier ervaringsdeskundigen die een zinnig antwoord kunnen geven?

Bij voorbaat dank  ;)

haRtV70R

Mijn eerste Volvo was een T-5R, na een Audi uitstapje kwam er een V70R Fwd, toen een C70 T-5 en nu dus de V70R Awd. Allemaal automaten overigens.
Heb dus al een aantal modellen kunnen ''testen''. :eusa_angel:

Om nou te zeggen dat er erg veel verschil in zit.. :eusa_think: De V70 is ten opzichte van de 850 wat 'moderner' uitgevoerd. De schakelaars voelen anders aan, het dashboard oogt net iets moderner en hij is ook stiller! Al deze dingetjes zorgen er voor dat het geheel wat 'anders' aanvoelt. De V70R is volgens mij idd iets soepeler geveerd, maar daar kan ik me in vergissen. De automaten voelen ook niet echt schokkend anders aan...

Al met al is er niet bijster veel verschil te voelen tussen de V70R en de T-5R.
T-5R misschien ietsje sportiever?

;)
[move][/move]

Eugene

T-5R is de meest extreme die je kan kopen ;)

Verschil in beleving tussen V70 en 850 T-5 is niet heel veel. 850 is iets lichter, maar V70 heeft weer wat meer pk. Dat probleem is natuurlijk op te lossen met een chippie.

Tis voornamelijk wat je mooier vind/wat je budget is, waarvan de keuze afhangt. Ik zou in elk geval voor de 850 gaan. Puur vanwege de uitstraling/looks van zowel het interieur als de buitenkant.

Screw die 1800 veranderingen... want dat zijn het. Dat wil niet zeggen dat het 1800 verbeteringen zijn ;)

If it's not blown, it sucks...

Taranis

Tnx voor jullie input! :D

Citaat van: haRtV70R op 25-06-2007 22:39:32
Mijn eerste Volvo was een T-5R, na een Audi uitstapje kwam er een V70R Fwd, toen een C70 T-5 en nu dus de V70R Awd. Allemaal automaten overigens.

Wel al eens in een handbak gereden? Zo ja, is daar de beleving meer aanwezig dan bij een automaat of niet?

De V70 is ten opzichte van de 850 wat 'moderner' uitgevoerd. De schakelaars voelen anders aan, het dashboard oogt net iets moderner en hij is ook stiller!

Tja ik vind het dashboard van een V70 gewoon mooier (afwerking) dan dat van een 850. En dat stillere van een V70 staat me ook wel aan, bandenlawaai van een 850 is mij soms iets teveel aanwezig. Het valt nu ook gewoon op hoe heerlijk stil die sedan is na die estate 8) (toegegeven, ik ben een mierenneuker en zodra er ook maar iets rammelt sloop ik het halve interieur uit elkaar om het rammeltje te vinden en te verhelpen)

De V70R is volgens mij idd iets soepeler geveerd, maar daar kan ik me in vergissen.

Jouw R is in ieder geval véél soepeler geveerd dan een standaard 850 T-5 of zelfs nog dan een standaard GLT.

Citaat van: Eugene op 26-06-2007 01:21:25
T-5R is de meest extreme die je kan kopen ;)

En de meest dure... ik vind het de meerprijs tov een T-5 niet waard :)

Verschil in beleving tussen V70 en 850 T-5 is niet heel veel. 850 is iets lichter, maar V70 heeft weer wat meer pk. Dat probleem is natuurlijk op te lossen met een chippie.

Chippen staat sowieso op de planning, en vermoedelijk ook een lpi installatie. Eigenlijk had ik m'n zinnen gezet op een diesel gezien m'n jaarkilometrage. Maar aangezien zo'n T-5 veel leuker is en je tenslotte ook maar 1x leeft, f*ck die diesel en dan maar tegen m'n principes aan het gas :P Qua kosten maakt het elkaar niet veel uit, zelfs als je de aanschaf van de installatie meerekent. Net klote dat ze in Zweden waar ik vrij regelmatig rij, nog niet echt overal LPG verkopen.

Tis voornamelijk wat je mooier vind/wat je budget is, waarvan de keuze afhangt. Ik zou in elk geval voor de 850 gaan. Puur vanwege de uitstraling/looks van zowel het interieur als de buitenkant.

Tja, het exterieur van een 850 is gewoon super. De V70 heeft 'het' gewoon niet, al hebben ze met de R nog een aardige poging gedaan :) Als de keuze valt op een V70 ipv een 850 T-5, dan wel meteen een R. Het prijsverschil tussen een V70 T5 en een V70R is niet zo groot, en je hebt dan meteen de grote wielen, R-bumpers en spoiler die je er anders toch zelf nog aan gaat hangen :)
Een leuke 850 T-5 estate heb je voor circa 6-7 mille, of 4-5 mille als je 'm uit Duitsland haalt. Een beetje V70R is circa 12 mille of meer... gelukkig heb ik nog een aantal maanden om te sparen :P (als ik het zo lang vol hou tenminste ::) )

Screw die 1800 veranderingen... want dat zijn het. Dat wil niet zeggen dat het 1800 verbeteringen zijn ;)

Behalve afwerking van het interieur en het geluidsniveau, valt dat inderdaad nogal mee denk ik ;)

haRtV70R

Interieur van een V vind ik veel mooier tov een 850. De materialen en schakelaars voelen en ogen veel duurder. Van een gewone V70 vind ik de bumper niet geweldig, die R bumper staat veel mooier en sportiever. Dat geldt ook voor de 850 eigenlijk.

T-5R is wel duurder ja, maar bij latere verkoop levert hij ook aanmerkelijk meer op dan de T-5. En als je je 'gewone' T-5 gaat aankleden met bumpers, velgen, etc. ben je bijna net zoveel kwijt als een T-5R ::)

Persoonlijk zou ik voor een V70R Fwd gaan. (of AWD, maar dat moet je zien zitten)
Dan heb je toch een auto die wat jonger oogt, en net wat beter rijdt!  :D
[move][/move]

kyro

Citaat van: Taranis op 25-06-2007 11:34:00

Na een weekendje T-5 estate ben ik echter verkocht.

:D :D  mooi is dat he !
'n keer in zoiets rijden, en je bent gelijk 't haasje :eusa_doh:
had exact 't zelfde !
nu is m,n TDI echt niet traag, maar bij vergelijk met T-5 !
prachtige sound met acceleren, en dan bijna geruisloos
met 140 over de baan !
had na de rit, echt zoiets van  WHAUAUWWWWW  :eusa_clap:

maarja niet echt antwoord op je vragen he :eusa_doh:
(weet ze ook niet)

iig veel plezier met test-rijden ;)

Eugene

Citaat van: Taranis op 26-06-2007 08:45:17
Tja, het exterieur van een 850 is gewoon super. De V70 heeft 'het' gewoon niet, al hebben ze met de R nog een aardige poging gedaan :)

Een leuke 850 T-5 estate heb je voor circa 6-7 mille, of 4-5 mille als je 'm uit Duitsland haalt. Een beetje V70R is circa 12 mille of meer...

De keuze is gemaakt :P

Je vind de 850 mooier en die is ook nog eens goedkoper in aanschaf. LPi erin, chippie, 3"DP en gaan met dat ding ;D

Taranis

Citaat van: haRtV70R op 26-06-2007 09:08:29
Van een gewone V70 vind ik de bumper niet geweldig, die R bumper staat veel mooier en sportiever. Dat geldt ook voor de 850 eigenlijk.

Dat ben ik dan weer niet met je eens. Op een V70 staat de R bumper inderdaad veel beter omdat de gewone bumper wel erg 'gewoontjes' is, maar de R-bumper op een 850 zie je al zoveel dat er weinig bijzonders meer aan is. Vind onderhand de originele bumper mooier...

T-5R is wel duurder ja, maar bij latere verkoop levert hij ook aanmerkelijk meer op dan de T-5. En als je je 'gewone' T-5 gaat aankleden met bumpers, velgen, etc. ben je bijna net zoveel kwijt als een T-5R ::)

Tja, de restwaarde zal mij een zorg zijn. Voor hetzelfde geld rij je 'm dubbel en heb je niets meer. Voor de prijs van een goeie T-5R, heb je ook al een V70R. Bovendien kun je die T-5R slechts in een beperkt aantal kleuren krijgen en die zijn niet mijn smaak ;)

Persoonlijk zou ik voor een V70R Fwd gaan. (of AWD, maar dat moet je zien zitten)
Dan heb je toch een auto die wat jonger oogt, en net wat beter rijdt!  :D

Is een overweging inderdaad...

Citaat van: kyro op 26-06-2007 09:19:45
'n keer in zoiets rijden, en je bent gelijk 't haasje :eusa_doh:

Mwoah, dat valt ook wel weer mee. Eerste keer dat ik in dat ding reed heb ik 'm afgebrand dat ie niet vooruit te branden was ;D (afgelopen weekend oorzaak gevonden) Datzelfde had ik met een C70 T5, voelde ook niet snel aan (motormanagementlampje brandde ook...).

Citaat van: kyro op 26-06-2007 09:19:45
iig veel plezier met test-rijden ;)

Tnx, maar voorlopig doe ik dat maar ff niet teveel want dan ga ik het nooit redden om nog een paar maanden te wachten  :eusa_pray:

Citaat van: Eugene op 26-06-2007 11:14:55
De keuze is gemaakt :P

Je vind de 850 mooier en die is ook nog eens goedkoper in aanschaf. LPi erin, chippie, 3"DP en gaan met dat ding ;D

Ik denk dat je gelijk hebt ::) Enige reden om voor een V70 te kiezen is dat ie stiller is, het interieur dan. Of in het geval van een R: dat alle goodies er al op zitten.

Eugene

Citaat van: Taranis op 26-06-2007 12:34:26
Ik denk dat je gelijk hebt ::) Enige reden om voor een V70 te kiezen is dat ie stiller is, het interieur dan. Of in het geval van een R: dat alle goodies er al op zitten.

Dan praat je natuurlijk wel over een heel ander prijskaartje. Inruilwaarde achteraf zal natuurlijk wel hoger blijven bij een R dan bij een T-5. Als je een luxe uitgeruste T-5 hebt (leer, ECC, electrische ramen rondom, enz) wat wil je dan nog meer qua goodies?

)()()sT

Ik vind de mijne toch stil genoeg; zelfs de 14 jaar oude zilvere is nog goed stil....
En rammeltjes... even afkloppen, maar ik heb ze niet echt  :eusa_pray:

Taranis

Citaat van: Eugene op 26-06-2007 12:52:13
Als je een luxe uitgeruste T-5 hebt (leer, ECC, electrische ramen rondom, enz) wat wil je dan nog meer qua goodies?

Die elektrische ramen rondom kunnen me niet echt boeien, alleen voorin is goed genoeg. En vol leer hoeft ook niet, leder/alcantara vind ik ook best :) (maar wel ECC graag)

Ik doelde op een set verlagingsveren en 17" wielen, bumpers, achterspoiler die je op een normale V70 gaat hangen om 'm de R-look te geven. Op een 850 heb ik die behoefte eigenlijk niet echt, die vind ik zo wel prima. Sowieso is de wegligging van een normale 850 t-5 beter (vind ik) dan van een V70R, die is wel érg comfortabel, dus waarom zou je 'm nog verder verlagen en nog grotere wielen monteren als je toch van plan bent er redelijk kilometers mee te maken...

Citaat van: )()()sT op 26-06-2007 13:00:45
Ik vind de mijne toch stil genoeg; zelfs de 14 jaar oude zilvere is nog goed stil....
En rammeltjes... even afkloppen, maar ik heb ze niet echt  :eusa_pray:

Momenteel rij ik met een inwendig verrot uitlaatspruitstuk en een versleten deurrubber linksachter rond, dat hoor je duidelijk en vertekent het beeld dus wel wat. Maar niet alleen motorgeluid is in een V70 minder aanwezig (wat juist jammer is) maar ook afrolgeluid van de banden. Dat vind ik in de 850 wel wat veel, maar ligt deels ook aan de banden natuurlijk :)
Tot 120-130 is de 850 redelijk stil, maar als je doortrapt tot 160-170 vind ik 'm wel lawaaiig worden.

Henkie P

Citaat van: Taranis op 26-06-2007 15:21:22
maar als je doortrapt tot 160-170 vind ik 'm wel lawaaiig worden.
:eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :police: zo hard mag je niet in Nederland en in Zweden ook niet

thuur

Om dan toch maar een antwoord te geven als ervaringsdeskundige, en om te bevestigen wat hier en daar beschreven staat:

De snelheidsbeleving is in een V70 een stuk minder. Het is allemaal wat beter geisoleerd etc. dus je krijgt wat minder mee. Je schrikt pas echt als je op de teller kijkt.

Gr ;)