Prijsoverzicht van onderdelen/werkzaamheden, Volvo en non-Volvo. Aanvullen svp.

Gestart door CharlieFox, 25-06-2007 21:03:33

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Kroon olie t.b.v. automaat (4-bak):

ATF SP 2012, 8 lt voor € 101 bij Koetsier Automotive.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

volvofred

Offerte aangevraagd voor mijn 99er 2.4 classic

Distributieriem incl multiriem,2x spanrol en waterpomp
incl montage en btw 558,69 euro

Is dit een redelijke prijs???

StefanCJ

volvotje850

Bij de brezan een waterpomp voor 57,40 euro en een distributieset (gates powergripkit)  voor 150,71 euro.Dit is wel incusief korting.

UserID6342

Daar koop je het origineel ook voor en zelfs nog voor minder en dan staat er Volvo op het doosje / riem / waterpomp...

Distributieset 134
Waterpomp 58

NinaPaul

Misschien een bewuste keuze of voorkeur.

"immitatie" is niet altijd omwille van de prijs, denk bv aan brembo, bkk, etc.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

haasje

Klopt misschien wel, maar om gates als grote vooruitgang/verbetering te zien ten opzichte van origineel?

NinaPaul

Dat is persoonlijk denk ik, sommige mensen zweren bij "hun" merk.

Heb remmen als voorbeeld gebruikt omdat heel veel mensen hier "immitatie" gebruiken.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

thuur

Citaat van: haasje op 16-10-2011 22:38:56
Klopt misschien wel, maar om gates als grote vooruitgang/verbetering te zien ten opzichte van origineel?

De Gates kit bevat exact dezelfde onderdelen als de Volvo kit. Alleen andere opschriften en verpakking.

Gr 8)

UserID6342

Sorry, dan ben ik maar een zeikerd maar doe mij dan toch maar die riem waar Volvo op staat, net zoals de waterpomp, spanrollen, en, en, en... ;D ipv die Gates meuk.

thuur

Citaat van: Dirk342 op 31-10-2011 19:08:47
Sorry, dan ben ik maar een zeikerd maar doe mij dan toch maar die riem waar Volvo op staat, net zoals de waterpomp, spanrollen, en, en, en... ;D ipv die Gates meuk.

Volvo koopt de riemen (o.a.) bij Gates en de rollen bij INA. Gates maakt die riemen en koopt de rollen bij INA. Behalve de doos zie ik het probleem niet :eusa_think:

Gr ;)

arjen850

Zeikerd ;D

arjen850

Citaat van: thuur op 01-11-2011 21:42:20

Volvo koopt de riemen (o.a.) bij Gates en de rollen bij INA. Gates maakt die riemen en koopt de rollen bij INA. Behalve de doos zie ik het probleem niet :eusa_think:

Gr ;)

Monteer voor klanten al jaren Gates(distributie als ook multi riemen) nog nooit problemen mee gehad, maar op mijn eigen R heb ik dan toch wel weer alles origineel :eusa_think:

UserID6342

Citaat van: arjen850 op 01-11-2011 23:04:44
Citaat van: thuur op 01-11-2011 21:42:20

Gr ;)

Monteer voor klanten al jaren Gates(distributie als ook multi riemen) nog nooit problemen mee gehad, maar op mijn eigen R heb ik dan toch wel weer alles origineel :eusa_think:
Met een multiriem monteer ik ook wel eens Gates, als het echt niet anders kan.  Maar normaliter ga ik, bij alle merken overigens, altijd voor origineel. Heb dat eigenlijk altijd al gedaan.

850Student

Reparaties bij de Volvo Dealer (omg. U-Heuvelrug)

Diagnose stoelverwarming, bedrading thermostaat hersteld  72,50
Afstandspen stabilisator voor vervangen  23,92
Afstandssteun  48,30
Vervangen pakkingen olieretourleiding  39,87
Keerring  1,45
Pakking 1,60
Vervangen bougieset  31,90
Bougieset  55,50
2 banden 205/50/16 incl. ventiel 204,00
Milieu  3,00
Knipperlicht rechts  21,85
Helix Ultra AS 0,5 L  10,50