airco slaat niet aan

Gestart door Jash, 27-06-2007 20:28:06

Vorige topic - Volgende topic

Jash

Hoi techneuten ~
vanmiddag hield mijn airco er mee op nadat er een kleine test gedaan werd om te kijken of het allmaal nog goed functioneerde. Dit heb ik laten doen naar aanleiding van een verdamperwisseling. Zekerheid voor alles zullen we maar zeggen. Er zat nog voldoende druk in het systeem, ga er dan ook maar vanuit dat er voldoende koelmiddel in zit (nog steeds), hij is 5 weken geleden voor de verdamper weggeweest en dus toen ook bijgevult. Na het loshalen van wat stkkers, de tempsensor en een stekkertje bij de pomp (druksensor?) wilde de pomp niet meer aanslaan. Volgens de monteur was hij instoring gegaan. Hij kon dat echte niet uitlezen. Ik wel dus, geen dtc's op de ecc unit.(bij thuiskomst)
ondertussen dus geen werkende airo meer :eusa_wall:
ik heb twee vragen:
1) wat zou dit kunnen zijn, volgens de monteur was de pomp goed en zit er voldoende druk en dus koelmiddel in het systeem. (hij was ook koud)
2) wat kan ik er aan doen ?

please help..... :eusa_pray:

jash

gerben kerkmeester

druksensor zit bij de vulnippel, waarschijnlijk zal deze haperen even kortsluiten om deze uit te sluiten, dus de 2 draadjes even met elkaar verbinden.

Jash

HOi Gerben, bedankt voor je snelle reactie!
bij de vulnippel... zit er 1 sensor ? maw ik kan niet de verkeerde kortsluiten?

Jash

Jash

ik heb een stekker gevonden bij de vulnippel, daar zitten drie draadjes op.... is die het ? en welke moeten dat doorverbonden ??

Jash

Jash

Hoi
het is inmiddels opgelost. Er bleek foutcode 2-2-5 in de EMC te zijn geregistreerd. Dit is veroorzaakt door het loshalen van de druksensor als de motor loopt. Dat vindt een fenix 5.2 kennelijk niet leuk en slaat de boel in storing. Ik had wel de ecc uitgelezen, geen foutcodes... de aansturing van de pomp werkte niet meer en dat lag dus niet aan de ecc unit(gelukkig maar :eusa_shifty:
enfin weer wat geleerd en vandaar ook deze afhandeling in dit forum.

learning all the time !  :eusa_clap:

greets

jash