Alarm blijf af gaan!!!

Gestart door hgerr, 29-06-2007 09:08:40

Vorige topic - Volgende topic

hgerr

Goedemorgen,

Gisterenavond kreeg ik mijn schitterende volvo 850 R uit '96 niet meer open met de AB heb hem toen met de sleutel moeten openen met als gevolg dat het alarm maar bleef af gaan. Ik dacht dat ik hem weer kon starten door het contact aan te zetten nadat het alarm 30 sec. had staan loeien (zoals in de gebruiksaanwijzing stond). Maar helaas ipv van een heerlijk roffel ging het alarm weer loeien!!!

Dacht dat de AB misschien leeg was dus de auto afgesloten en nieuwe baterijen gehaald maar wederom geen suc6. Uiteindelijk de vrienden van de anwb gebeld en deze hebben er een zekering uit gehaald (had beter het forum kunnen lezen was sneller geweest!!). Nu doet de centrale vergrendeling het niet meer maar kan gelukkig wel rijden.

Nu las ik op het forum dat je het alarm ook kan omleiden door een BY Pass relais te monteren type 3545333, dus deze gelijk besteld bij de volvo dealer.

Nu is mijn vraag kun je deze zelf er makelijk in zetten of moet je dit ook laten doen ?????

Bas850

De AB moet je wel opnieuw programmeren na een batterij wissel. ;D
"to finish first, you first have to finish"

mehn

Citaat van: Bas850 op 29-06-2007 09:24:01
De AB moet je wel opnieuw programmeren na een batterij wissel. ;D

Dat geldt zéker niet voor alle alarmsystemen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Bij een volvo alarm wel ja. (staat er niet bij... te weinig info om wat zinnigs te kunnen zeggen ::))

hgerr

het is een Volvo GA 2 alarm en ik kan de AB niet opnieuw anmelden omdat deze blijft afgaan!!

BVD

michiel

Opnieuw programmeren na batterijwissel? Heb ik in ieder geval niet gedaan en hij doet 't nog steeds (even slecht). Het is wel zo (maar dat was al zo) dat er geen peil op te trekken is vanaf welke afstand ie het vandaag gaat doen. De ene keer vanaf een metertje of 20, de andere keer moet je 'm zowat op de raamstijl houden.
Maar hij doet 't altijd!
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

hgerr

vervolg:

Net bij de volvo dealer geweest ....na een uur zoeken hebben ze niets kunnnen vinden...een relais ertussen laten zetten en nu heb ik geen alarm meer en geen AB.... wel ben ik 50 euro kwijt ....

Tamarzilla

Het probleem dat Michiel hierboven vermeld heeft mijn vrouw ook.

De ene keer reageert het alarm op een meter, de andere keer op vijftien meter afstand.

Maar, het werkt nog steeds altijd.

Heeft dat verschillend reageren te maken met een zwakke batterij, of is er een andere oorzaak aan te wijzen.

Groet,

Frank
T5, rica getuned

Misha

Is radiografisch, dus gevoelig voor sterke andere apparatuur en metalen schilden in een bepaalde vorm.

Het kan ook zijn dat je ontvanger/antenneunit langzaam de geest begint te geven.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

-D©©©L-

Citaat van: Tamarzilla op 11-07-2007 23:08:34
Het probleem dat Michiel hierboven vermeld heeft mijn vrouw ook.

De ene keer reageert het alarm op een meter, de andere keer op vijftien meter afstand.

Maar, het werkt nog steeds altijd.

Heeft dat verschillend reageren te maken met een zwakke batterij, of is er een andere oorzaak aan te wijzen.

Is dat steeds op dezelfde lokatie of reageert het alarm altijd zo, ongeacht de plaats ?

Tamarzilla

Zelfs op dezelfde plaats is het resultaat verschillend.

Thuis voor de deur, bijvoorbeeld, reageerd het de ene keer vanaf 10 mtr, de andere keer pas vanaf 2 mtr.

Heb de batterij nog niet vervangen, misschien handig om daar eens mee te beginnen.

Frank
T5, rica getuned

Sbv

Heb je ook foto's van je 850 R ?

Scooby Doo

klinkt lullig, maar als hij niet op een redelijke afstand reageert, moet je de AB. eens onderaan tegej je kin houden en op het knopje drukken.  ;D
Raar maar waar, werkt echt. Dan functioneer je zelf ook een beetje als antenne. :eusa_shifty:
Ik heb mijn origineel alarm er moeten laten uitsmijten nadat de centrale was doorgebrand. Had in de carosserie gestaan, met kapotte batterij, motorkap open, en in de centrale zit een klein accu'tje om het alarmgeheugen te voeden. Heeft daar z'n stroom gezocht, en alles kapot, dat ing heeft een halve dag staan loeien in de garage, en is uiteindelijk de centrale uit de auto gehaald. :evil:
Omdat ik V70 klinken had gestoken, moest ik wel enAB hebben, dus is bij Volvo een AB unit voor de cv besteld, kabels en fiche hiervoor zijn aanwezig. :eusa_shifty:
Maar op sommige plaatsen werkt deze slecht, en op andere plaatsen gewoon niet. :eusa_wall: Waar hij slecht werkt, moet ik gewoon de AB tegen m'n kin duwen, en dan werkt hij perfect. :eusa_dance:
Misschien dat je er iets mee bent.

Succes

Puppy Power!!!

Bouma206

Nou ik heb dus precies het zelfde. Vanmorgen lekker rustig naar de auto en druk op het knopje. Wel het zachte klikje van de AB maar geen reactie van de volvo. Nog maar een keer of 10 proberen vanuit alle hoeken. Helaas geen resultaat.
Deur met de sleutel open maken en ja hoor alarm. Ben blij dat het bij mij alleen de alarmlichten zijn die knipperen geen geloei dus.
Maar goed ik heb de auto dus echt niet aan gekregen. Wat moet ik doen? Ik denk dat ik vanmiddag bij thuiskomst eerst nr 6 eruit ga halen.
Maar hoe verder? Mijn 2de kastje doet het ook al niet. Die begon met haperen en vervolgens heeft die de geest gegeven.
Hoe kan dit? Gisteravond helemaal niets en ook daarvoor geen centje pijn.
Ik heb een klein puntje met rood lampje in het midden onder het voorraam op het dashboard. Mijn handzender ios de rechthoekige met 2 rechthoekige knopjes een grote en een kleine.
Help?
Fryslân boppe!!!!

Tamarzilla

@SVB

Nee ik ( mijn vrouw ) heeft een 850 T5.

Maar ach ja, proberen onder kin kan geen kwaad, en kost niets.

Het ziet er alleen een beetje dom uit.
Maar die pijn wordt dan weer verzacht als je de 5 pitter start.

Bedankt voor de tip, ga het eens uitproberen.

Groet,

Frank
T5, rica getuned