motortemperatuur en brandstofmeter zakken bij stilstand

Gestart door brutus, 29-06-2007 10:11:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brutus

Mijn 850 2.5 20v LPG uit 92 doet het volgende:

Als ik rij, geeft de temperatuurmeter perfect aan hoe warm het blok is.
De brandstofmeter geeft meestal iets anders aan, wanneer ik ga rijden na stilstand.

Nu komt het meest vreemde: Als ik stop, zakken beide meters naar beneden, naar beginstand dus.
Als ik weer ga rijden, springen de meters naar de juiste positie.

Tenminste, de motortemperatuurmeter wel en de brandstofmeter doet vaak maar wat.
Die laatste kan telkens iets anders aangeven, ook gaat regelmatig het reservelampje branden, dan staat de meter beneden. Vervolgens stilstaan, rijden, is de tank weer halfvol.

Heel vreemd, ik weet het niet, iemand?

M a r c

draadbreuk ergens of los kontakt, kan ook speling op het kontaktslot zijn
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

dva78

Heb exact hetzelfde probleem met een 20v uit '92.
Alleen de brandstof en temp. meter zakken naar 0 en komen bij het rijden weer omhoog. Brandstofmeter komt wel steeds goed terug.
Als je een oplossing hebt gevonden Brutus, dan hoor ik het graag.
850 GLT, 20valve, 1992, automaat

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

@®-

Heeft volgens mij met een massa aansluiting te maken achter de teller unit.

Moet ergens op het forum beschreven staan, ff deze gebruiken

thuur

Citaat van: @®- op 05-07-2007 11:35:49
Heeft volgens mij met een massa aansluiting te maken achter de teller unit.

Moet ergens op het forum beschreven staan, ff deze gebruiken http://www.volvo850forum.nl/Themes/classic/images/dutch/search.gif

De oorzaak is mij niet bekend. Enkel de "oplossing" van het vervangen van de hele tellerunit....

Mijn aanbod staat overigens nog steeds: ik heb hier een klokkenwinkel liggen die het doet, die wil ik graag ruilen tegen eentje met het 'vallende meters'-syndroom om eens goed te kunnen meten.


Gr ;)

dva78

Citaat van: Snellebaksteen op 05-07-2007 11:31:51
Welkom ::)
Dank je.
Net een smetteloze zwarte sedan aangeschaft uit '92 en dit viel me natuurlijk pas op na de koop. Op zich niet heel erg storend en heb nog geen zin om de hele "klokkenwinkel" eruit te halen.
Als het erger wordt, of helemaal niet meer werkt, zal ik de boel wel los halen.
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
850 GLT, 20valve, 1992, automaat