mooie 850??? HELP

Gestart door beb, 01-07-2007 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

beb

He forumleden,
Zoals ik in het voorsterondje al aangaf ben ik dus zoekende naar een 850 estate. In mijn zoektocht liep ik tegen de onderstaande auto aan. Is deze bekend bij jullie? En kunnen jullie mij tips geven waar ik op moet letten bij deze auto tijdens een rondritje?
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=4384305&sprid=68073179&cache=no

Omdat natuurlijk niet alle te koop aangeboden 850'ers op internet staan wil ik graag weten of jullie nog een knappe 850estate te koop hebben zien staan. Ik ben dus op zoek naar een estate op G3 met nog niet al teveel km'ers op de teller(wie niet). Dit omdat ik er toch wel een paar jaartjes mee rond wil koetsen. Mijn budget loopt plusminus tot €5d.

Thanks alvast voor de hulp

-D©©©L-

"airco moet gevuld worden."  klink makkelijk, maar is geen garantie dat de verdamper niet lek is ($$).
APK verloopt op 13 juli, misschien iets om mee te nemen.
Zie verder ook het Aankoop topic .

suc6 !

beb

ik had zoiets gelezen op dit forum, moet het gehele dashboard eruit, nieuwe unit erin. Wordt je niet vrolijk van om dit op een zaterdag te moeten doen. Maar airco is voor mij niet zo heel belangrijk. Wel lekker en makkelijk maar absoluut geen vereiste. Ik heb de topic over aankooptips al doorgelezen voordat ik deze topic poste. Staan zeer goede tips op.

Voor de rest nog mensen die deze auto kennen of ook te koop hebben zien staan? O ergens anders iets heben zien staan??

beb

Oja, kan iemand mij vertellen wat voor motoren er allemaal in de 850'ers kunnen zitten? Ik zie voorbij komen de 2.0 10V, 2.0 20V, 2.5 20V. Ook had ik iets gelezen dat volvo sommige types niet in nl leverde maar alleen in ander landen, beetje onduidelijk voor mij.

Welke motoren zijn trouwens de beste voor lpg/lpi volgens jullie ervaringen?

Turbo-Geek

Ik zou de gebruikelijke zoekmachines gebruiken zoals autoscout24.nl, gaspedaal.nl, autotrack, autotrader en de veilingzoeker.
Dan ben je voorlopig wel ff zoet en moet je wel iets vinden wat je aanstaat.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

beb

voor een 850 heb ik al veel sites bekeken, staan er echt een hoop op, maar ook met onmogelijke km standen. gemiddeld 350.000++. Dit is voor mij toch iets teveel van het goede..

Dus voor wat ik zoek staat er niet zo heel veel op, wel wat maar niet veel. Ook bij veel foute garages of handelaren.

Maar we zoeken rustig door, kan nu nog rondtoeren tot november in mijn golf3 station diesel met 320d op de teller, motor is top alleen de rest is geheel op(mooi werkpaard voor ons nieuwe huis geweest).

Turbo-Geek

Tip: kijk ook eens over de grens, heb ik ook gedaan.

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 01-07-2007 19:55:11
Tip: kijk ook eens over de grens, heb ik ook gedaan.
Op g3 ?

Citaat van: beb op 01-07-2007 19:47:41
voor een 850 heb ik al veel sites bekeken, staan er echt een hoop op, maar ook met onmogelijke km standen. gemiddeld 350.000++. Dit is voor mij toch iets teveel van het goede..

Hoeft technisch gezien geen bezwaar te zijn, mits de staat van onderhoud en prijs maar kloppen.

Turbo-Geek

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 01-07-2007 20:29:38
Op G3 ??

Ja, op G3...

Citaat van: beb op 01-07-2007 18:31:08
He forumleden,
Ik ben dus op zoek naar een estate op G3 met nog niet al teveel km'ers op de teller(wie niet).

Ludo

kan wel hoor, alleen moet je dan voor de G3 verklaring even bij de importeur langsgaan.

Turbo-Geek

Het is ook nog mogelijk om in het buitenland een auto te kopen en hier G3 in te bouwen.
Dan weet je tenminste wat erin gaat en geen gedoe met het juiste kenteken en weet ik wat.
Het zoeken naar je 'droomauto' op G3 is een beetje zoeken naar een speld in de bekende hooiberg.
Zeker de cobinatie van G3, niet teveel km's en het budget zal lastig worden vrees ik.

-D©©©L-

Is inderdaad een goede optie. Voor ca 3500 een nette benzine versie kopen en er voor 1500 een gas installatie in knopen. Fijne nieuwe LPG installatie en 2 jaar garantie erop.
Zo heb ik het met de 10V ook gedaan, zorg wel dat je een 1995> versie te pakken krijgt. Een G3 status op een < 1995 850 is niet gegarandeerd (hoewel ik nog nooit gehoord heb dat het niet gelukt is bij nieuw inbouw).

beb

Ik heb net weer even rond gekeken en zag wel een mooie staan maar een 2.0 20V?? Deze is orgineel toch niet geleverd in NL? Zo nee dan is het waarschijnlijk vrij moeilijk om onderdelen voor te vinden op een sloop, of elders.

Zijn deze motoren qua techniek beter/slechter dan de 2.5 10/20V?? En op LPg dezelfde prestaties als de 2.5 versies?

Ik heb totaal gen ervaringen met importeren. Heb er wel naar zitten kijken en in onze buurlanden staan er echt een hoop te koop, ook hele mooie met alles erop en eraan,leer,clima,alles. Alleen mijn kennis van deze auto is niet echt dusdanig dat ik het aandurf.

beb

Ik heb me vandaag iets kunnen verdiepen in de duitse markt, erg leuke auto's. Knappe zit rond de 3500E. Maar dan importeren is ook weer rond de 1000E en dan nog eens LPG inbouwen. Voor een lpgg3 installatie ben je al snel 2200E kwijt. Zit ik toch weer boven mijn budget. Dus importeren zonder G3installatie is geen oplossing.