Kofferbak vol water

Gestart door HJ850, 02-07-2007 19:57:38

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Vorige week reed ik rond met de reservewielbak half vol water... gewoon een bak water  :-\  :eusa_shifty:   (sedan)

Tapijt was wat nat en afvoerkanalen waren al lang weer verstopt. En kofferdeksel rubber is ook niet meer goed, hoewel wel ingesmeerd met vet om rubber soepel te houden. Zit hier en daar ook erg los. Tja, flinke buien, auto wassen, en zie daar, je hebt een watertank aan boord.:eusa_doh:

OK, gelukkig stond ik bij iemand met garage aan huis, dus elektra en hogedrukspuit bij de hand. Bak leeggeschept en met spons opgedept, met een verfafbladderaar bij wijze van super föhn alles goed droog geblazen.
Van de week stond er weer wat water in. Geen laagje, maar net iets meer dan wat druppels.

Zaterdag maar bij dealer een nieuw kofferdeksel rubber besteld, komt er morgen in.
Dus kleine tip:
voel je vocht in je kofferbak tapijt, kijk even naar reservewielbak.
En blijkbaar nóg vaker die verdomde afvoerkanalen vrijblazen/spuiten  >:(
Ik parkeer niet eens onder bomen...

de geneRaal

jep

bekend euvel.....succes ermee

gr maus
Blackstone under construction

reMARKable

Citaat van: HJ850 op 02-07-2007 19:57:38
Vorige week reed ik rond met de reservewielbak half vol water... gewoon een bak water  :-\  :eusa_shifty:   (sedan)

Tapijt was wat nat en afvoerkanalen waren al lang weer verstopt. En kofferdeksel rubber is ook niet meer goed, hoewel wel ingesmeerd met vet om rubber soepel te houden. Zit hier en daar ook erg los. Tja, flinke buien, auto wassen, en zie daar, je hebt een watertank aan boord.:eusa_doh:

OK, gelukkig stond ik bij iemand met garage aan huis, dus elektra en hogedrukspuit bij de hand. Bak leeggeschept en met spons opgedept, met een verfafbladderaar bij wijze van super föhn alles goed droog geblazen.
Van de week stond er weer wat water in. Geen laagje, maar net iets meer dan wat druppels.

Zaterdag maar bij dealer een nieuw kofferdeksel rubber besteld, komt er morgen in.
Dus kleine tip:
voel je vocht in je kofferbak tapijt, kijk even naar reservewielbak.
En blijkbaar nóg vaker die verdomde afvoerkanalen vrijblazen/spuiten  >:(
Ik parkeer niet eens onder bomen...

En is met het nieuwe rubber het waterbak euvel opgelost?

Kamp zelf ook met dit probleem en had gehoopt een goedkopere oplossing te vinden dan een nieuw rubber... :(

VolvoDeMio

En up.....

Normaalgesproken lijkt mij (...?)  het schoon houden van de afvoeropeningen voldoende.
Wel de héle slang...onderin blijft vaak nog wat troep zitten.

tackle

rubber én vet is meestal geen beste combi....

reMARKable

Kan je het kofferbak rubber simpel vervangen??? Er af trekken en een nieuwe er op douwe?
Had &^*%#$&^*^%$~!!! al weer een zwembad achter in >:(

Ludo

Citaat van: reMARKable op 09-03-2009 20:04:08

zoals hierboven al gezegd:

Citaat van: VolvoDeMio op 25-12-2008 12:15:33
Normaalgesproken lijkt mij (...?)  het schoon houden van de afvoeropeningen voldoende.
Wel de héle slang...onderin blijft vaak nog wat troep zitten.

als de afvoer dicht zit, helpt een nieuw rubber ook niet...

mevita

Kan je niet gewoon een klein gaatje boren in je reservewielbak loopt het water gelijk weer weg

gr mevita

Ludo

Citaat van: mevita op 09-03-2009 20:08:37
Kan je niet gewoon een klein gaatje boren in je reservewielbak loopt het water gelijk weer weg

gr mevita

wat is dat dan voor praktijk?.  :eusa_doh:  :eusa_wall:

mevita

Citaat van: Ludo op 09-03-2009 20:10:52

gr mevita

Een doeltreffende maatregel om van dat water verlost te zijn ;D
Je wil me toch niet wijsmaken dat een klein gaatje daar kwaad kan  ::)

gr mevita

rogerV701998

Citaat van: mevita op 09-03-2009 20:26:18
Citaat van: Ludo op 09-03-2009 20:10:52

gr mevita

Een doeltreffende maatregel om van dat water verlost te zijn ;D
Je wil me toch niet wijsmaken dat een klein gaatje daar kwaad kan  ::)

gr mevita

Precies. bij vorige (oudere) auto's kon ik niet ontdekken waar het water binnen kwam. uiteindelijk een klein gaatje geboord op het diepste punt en probleem opgelost. ;)

Ludo

kwaad zal het niet kunnen, het zijn alleen beun praktijken.  ::)

even logisch denken, er zitten 2 afvoerslangen, waarom voeren die het water niet af.
juist ja, ze zitten verstopt.
hou ze dus open, en er komt geeneens water in de reservewielbak.

haasje

Citaat van: rogerV701998 op 09-03-2009 20:29:53
en probleem opgelost. ;)

Je hebt het probleem niet opgelost, hooguit een manier om het probleem te omzeilen

rogerV701998

Citaat van: haasje op 09-03-2009 20:34:29
Citaat van: rogerV701998 op 09-03-2009 20:29:53
en probleem opgelost. ;)

Je hebt het probleem niet opgelost, hooguit een manier om het probleem te omzeilen

Hier telde voor mij het resultaat :eusa_dance:

V70D

Citaat van: reMARKable op 09-03-2009 20:04:08
Kan je het kofferbak rubber simpel vervangen??? Er af trekken en een nieuwe er op douwe?
Je kunt ook je reservewiel omruilen voor een zwemband  :eusa_whistle: