sh*t veel te veel Commandant!!!

Gestart door Gijs850, 05-07-2007 09:36:20

Vorige topic - Volgende topic

Gijs850

forummers, ik heb in een overijverige bui veel te veel commandant op de motorkap gesmeerd en krijg het er na me zelf een ongeluk te hebben gepoetst niet 'uitgewreven' Iemand een tip? kokend water ofzo? Het ziet er nu niet uit!!!

Rayman

* Welk product heb je gebruikt?
* Heb je het handmatig of machinaal aangebracht?

Siliconenvrije middelen...Dat is altijd listig in het uitpoetsen...;)

@®-

Met gewone auto poets er overheen poets je het wel weg.

Gijs850

siliconevrij en gewoon met het handje. commandant nr 4

met gewone autopoets? wat bedoel je daarmee?

tnx!

Gmid

Een iets minder aggresief middel, wel op siliconebasis. Bijvoorbeeld een cleaner van meguiars, of een poets&wax van het schildpaddenmerk.

Wat waarschijnlijk ook wel goed zal werken is de kap schoonmaken met klei. Daarmee haal je alle restjes weg zonder veel te hoeven poetsen.
Volvo C30 '12

pwassink

Veel handwarm water, goed wassen en dan met turtle scratchremover oid een keer doen.

Commandant is overigens wel een paardenmiddel, was dat echt nodig ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Rayman

Citaat van: Gijs850 op 05-07-2007 09:44:21
siliconevrij en gewoon met het handje. commandant nr 4

met gewone autopoets? wat bedoel je daarmee?

tnx!

Ik weet niet hoe je het hebt aangebracht, maar Commandant 4 is een cleaner zonder siliconen. Dit impliceert al dat je het in kleine oppervlaktes in en uit moet wrijven. Wipe-in en wipe-out; kort na aanbrengen alweer verwijderen, want als dit indroogt kom je aan het werk.

Uitpoetsen van Commandant no4 is zwaar; dat is bekend (bovendien hoeft er maar 1 druppel water op te vallen en je werk is voor niks geweest). Maar als je het te lang laat zitten en het droogt in zou ik me richten op:

1) Zoals Armin zegt; wrijf er eens wax over...Geen polish; gewoon carnauba
2) Probeer evt met een ander product het ingestreken product los te krijgen. Ik ben niet zo fanatiek meer met meguiars; maar de quick detailing clay, step 2, of de detailing clay zouden nog soelaas kunnen bieden als het echt niet gaat. Eenzet/Sonax hebben hier ook producten voor :)

denkweb

Als je het niet aandurft; mail dan even met info @ eenzet.nl of bel met Eenzet: +31 (488) 45 25 46. Deze geven je 100% een eerlijk advies waar je iets mee kunt!

Marc O.

Ik zou dat email adres even weghalen voordat het door spambots opgepikt wordt ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

-D©©©L-

Citaat van: Marc O. op 05-07-2007 10:05:05
Ik zou dat email adres even weghalen voordat het door spambots opgepikt wordt ;)

zou dat echt uitmaken ? http://www.eenzet.nl/automotive-contact.html  :eusa_think:

thuur

Met Scratch-X krijg je het ook wel weg. Maar dan zit je met de rest van de tube te kijken :eusa_think:

Gr :-\

Gijs850

Opgelost!!! combinatie van heet water + snel wegwrijven en daarna met wax is alles eraf en glimt ie weer als vanouds.. dank voor alle tips!

Rayman

In het vervolg niet teveel met commandant werken...Alleen als het nodig is :)

Gijs850

pfff klerespul eigenlijk dat commandant. Heb nu Sonax carnuba gebruikt en dat werkt veel beter.

Gmid

Zijn ook een beetje totaal verschillende spulletjes. Commandant is een polijst/schuur middel. Dus om krasjes en beschadigingen weg te krijgen. Sonax Carnauba is een wax. Een middel om een bescherm en glans laag aan je auto toe te voegen.
Volvo C30 '12