De kritische noot....

Gestart door M a r c, 05-07-2007 13:24:15

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

een half uur wachten op back-up terwijl je iemand om nood hoort schreeuwen.... dát is eigenlijk hetgene wat mij zo verwondert... snap ook niet dat de omstanders gewoon niet zelf met een paar man de deur in hebben getrapt  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Esveldt

Citaat van: de boekhouder op 09-07-2007 13:30:54
Mee eens.
Het gaat me eigenlijk alleen om het gemak waarmee er een oordeel gevormd wordt over een situatie die in de Telegraaf (!!!!!!!!!!!!!!) gemeld wordt zonder dat er inhoudelijk veel bekend is.
De eerst aanwezige agenten, waren dat groentjes, veredelde parkeerwachters ? Is de politie erbij gehaald en waarom dan niet gelijk met voldoende agenten ? Weet jij 't ?  Ik niet, dus ik wacht nog even met m'n oordeel af.

Ook mee eens!

Zelfs als je erbij bent kan je soms nog geen goed oordeel vellen.

Citaat van: M a r c op 09-07-2007 13:32:54
snap ook niet dat de omstanders gewoon niet zelf met een paar man de deur in hebben getrapt  ???

En dat zou jij wel doen? Ik denk ik niet. Er zijn hier buurten waar ik het echt zou doen als burger. Het is wel heel erg nobel als je het zou doen.

Freakybaby

Heel erg nobel, en een hele grote kans op gezeik als je je armen uit de mouwen steekt. Gezeik met justitie dan he, omdat zelfs criminelen alleen maar geaaid en vriendelijk verzocht mogen worden om te blijven staan...
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Misha

Citaat van: Freakybaby op 09-07-2007 13:38:11
Heel erg nobel, en een hele grote kans op gezeik als je je armen uit de mouwen steekt. Gezeik met justitie dan he, omdat zelfs criminelen alleen maar geaaid en vriendelijk verzocht mogen worden om te blijven staan...

Ik ben het met Marc eens: dat zien we dan later wel...
Tenzij je echt weet en ziet dat daar 20 man staan met een .50 , dan is het natuurlijk zinloos..

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

de boekhouder

En als je dat niet kunt zien, gok je het er gewoon op ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Misha

Citaat van: de boekhouder op 09-07-2007 13:44:04
En als je dat niet kunt zien, gok je het er gewoon op ?

Heel eerlijk ? Ik denk het wel ja.

Mijn reactie was eigenlijk meer op het stukje dat je (helaas in NL) bestraft wordt als je criminelen aanpakt als brave burger.

Met mezelf moet ik mijn hele leven nog doen, ik zou het niet kunnen verkroppen als ik niets gedaan zou hebben uit angst om een dergelijk argument...

En dat ik daar straf voor krijg van de overheid.. ach.. vervelend maar niet leidend voor mijn daden eigenlijk.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Freakybaby

Ik snap dat wel later zien helemaal. MAAR dat mogen die agenten dus niet toestaan, en ze zijn verplicht tegen je te getuigen als die ander een aanklacht indient.

Ik zou het zeker toejuichen als er wat aan die regelgeving verandert, zodat er wel ingegrepen kan worden. Ik vind het absoluut niet goed dat dit zover heeft kunnen komen, maar kan de beslissing nog altijd begrijpen.

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

de boekhouder

En die regelgeving is er dan weer voor om te voorkomen dat iedereen eigen rechter gaat spelen. En dat komt dan weer omdat de regelgever het geregeld in dat opzicht laat afweten.
Een agent schoot enige tijd terug een inbreker in z'n been die vervolgens aangifte tegen de agent deed. De inbreker werd in het gelijk gesteld. Je kijkt wel uit als agent. Dat is Nederland; de agenten willen meestal wel. De slachtoffers moeten beschermd worden, niet de daders. Zolang we ons druk blijven maken over de rechten van daders, komen we niet wezenlijk verder.
(dd.)

Freakybaby

Ja, maar een optie die het mogelijk maakt om agenten te helpen oid.

Van mij mag er zowel door agenten als door burgers meer geweld gebruikt worden om het zijne te beschermen of bescherming te bieden aan anderen.

Ik ben voor ingrijpen, maar bedenk me zelf ook wel of het haalbaar is, en of het het risico waard is. Zaterdagnacht werd een ruit van de parkeergarage tegenover mijn huis weer eens ingeschopt door een groepje apen. Ik liep met mijn vriendin, dus maar niets gezegd tegen stoned groepje aapjes. Wel thuis even belletje naar de juutjes. Hun reply: och meneer, is het weer zover?

The Saint

Mee eens.
Het gaat me eigenlijk alleen om het gemak waarmee er een oordeel gevormd wordt over een situatie die in de Telegraaf (!!!!!!!!!!!!!!) gemeld wordt zonder dat er inhoudelijk veel bekend is.

Hahahaha, jij bent R zo 1 die denkt dat wat in de Volkskrant staat geloofwaardiger is dan de Telegraaf...  :-X
No shirt no shoes, no pinball

Laserblue

Citaat van: The Saint op 09-07-2007 14:19:22
Mee eens.

Hahahaha, jij bent R zo 1 die denkt dat wat in de Volkskrant staat geloofwaardiger is dan de Telegraaf...  :-X

Er staat hetzelfde in, alleen in de TG leest het wat smeuiger ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

de boekhouder

Niet direct; ik geloof de media in z'n algemeenheid niet direct meer..........

(Volkskrant ? die was oorspronkelijk toch voor het volk ? Heb je de abonnementsprijs al gezien ?)

Ik persoonlijk ben van mening dat de TG wel graag de zaak wat opklopt.

(dd.)

The Saint

Citaat van: de boekhouder op 09-07-2007 14:27:28
Niet direct; ik geloof de media in z'n algemeenheid niet direct meer..........

DAT zouden meer (iedereen) mensen moeten doen...

De Telegraaf gebruikt graag koppen die spectaculairder zijn dan het bericht zelf. Roddelblad style. De berichtgeving is voor de rest hetzelfde als de andere kranten imho.

On-topic: Je kunt over het gebeurde idd heel moeilijk oordelen. Dan zou je alle ins en outs moeten kennen. Maar dat lukt misschien alleen de direct betrokkenen. Blijft over het vooroordeel. Nix mis mee toch?
Als het misbruik- en martelverhaal waar blijkt te zijn, vind ik dat de kit groot gelijk heeft gehad door niet direct zonder versterking naar binnen te gaan. Waarschijnlijk had de bewoner een aardig strafblad (wapens?)en is dat doorgegeven aan de agenten op straat.
No shirt no shoes, no pinball

M a r c

als dit in mijn straat zou gebeuren en ik stond met de hele buurt op straat dan zou ik zeker proberen om een paar buurmannen te ronselen en zélf in te grijpen bij uitblijvende actie van de sterke arm...

vele jaren geleden kan ik me een voorval herinneren dat wij met kenissen op een terras in Tilburg zaten. Er was een klein opstootje bij de shoarmazaak en daar kwamen ook 2 agenten per paard opaf. Eén van de relschoppers begon vervolgens een paard te jennen/schoppen/slaan. De agenten eromheen probeerden deze meneer echt op een (veel té?) vriendelijke manier te bewegen om ermee te stoppen.... een half uur lang! Totdat iedereen op het terras op een gegeven moment begon te morren en er stemmen opgingen om dan zelf maar dat pokkejong te grazen te nemen. Toén werden wij door diezelfde poeslieve agenten zeer streng gemaant om te blijven zitten  :eusa_doh:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

de boekhouder

Ik zou zeggen, laat het paard één keer terugschoppen. Opgelost.
(dd.)