De kritische noot....

Gestart door M a r c, 05-07-2007 13:24:15

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Citaat van: M a r c op 09-07-2007 14:42:53
als dit in mijn straat zou gebeuren en ik stond met de hele buurt op straat dan zou ik zeker proberen om een paar buurmannen te ronselen en zélf in te grijpen bij uitblijvende actie van de sterke arm...

vele jaren geleden kan ik me een voorval herinneren dat wij met kenissen op een terras in Tilburg zaten. Er was een klein opstootje bij de shoarmazaak en daar kwamen ook 2 agenten per paard opaf. Eén van de relschoppers begon vervolgens een paard te jennen/schoppen/slaan. De agenten eromheen probeerden deze meneer echt op een (veel té?) vriendelijke manier te bewegen om ermee te stoppen.... een half uur lang! Totdat iedereen op het terras op een gegeven moment begon te morren en er stemmen opgingen om dan zelf maar dat pokkejong te grazen te nemen. Toén werden wij door diezelfde poeslieve agenten zeer streng gemaant om te blijven zitten  :eusa_doh:

Het principe spreekt mij heel errug aan hoor Marc, maar in de praktijk werkt het vaak anders. Zie je eigen verhaal.

En als je weet dat het criminelen of Tokkies zijn voor wie je je leven gaat wagen... laat dan maar lekker zitten!

Ik heb zelf een keer staan toekijken bij een vechtpartij tussen een Chinees en een Hollander. Tijdens het gevecht beschuldigden ze elkaar over en weer van diefstal. Dan kun je tussen beide komen of de verliezende partij gaan helpen, maar je hebt geen idee of je daar goed aan doet.

Om daar je eigen gezondheid voor op het spel te zetten...
No shirt no shoes, no pinball

M a r c

Citaat van: de boekhouder op 09-07-2007 14:46:30
Ik zou zeggen, laat het paard één keer terugschoppen. Opgelost.

hoogstwaarschijnlijk krijgt de politie dan een schadeclaim....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Freakybaby

Citaat van: M a r c op 09-07-2007 14:48:59
Citaat van: de boekhouder op 09-07-2007 14:46:30
Ik zou zeggen, laat het paard één keer terugschoppen. Opgelost.

hoogstwaarschijnlijk krijgt de politie dan een schadeclaim....

En dat is dus precies waarom er NIET ingegrepen mag worden zodra agenten erbij zijn.

Jaar of 3 terug heeft mijn pa een junk een tik verkocht die het tasje van mijn ma gejat had. Politie agent die erbij kwam adviseerde hem snel door te wandelen, dan zou hij hem wel vergeten, dader onbekend. Junk werd meegenomen en kwam ie 2 uur later weer tegen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

M a r c

doek dan meteen maar het hele politie-apparaat op, want dat heeft dan ook geen toegevoegde waarde...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 09-07-2007 19:43:17
doek dan meteen maar het hele politie-apparaat op, want dat heeft dan ook geen toegevoegde waarde...

Jij zou gewoon in China een tuningsbedrijfie moeten gaan beginnen. Dáár treedt de politie tenminste nog wel op. Zonder voorkeur voor goed of slecht overigens, maar dat is weer een ander verhaal ::)
De Tussenpaus