magneet klep s1 vernieuwd

Gestart door risky147, 01-05-2008 08:53:08

Vorige topic - Volgende topic

risky147

eindelijk mijn pijltje weg,heb vorige week mijn s1 klep vervangen en ik heb weer 4 versnellingen  :eusa_clap: dat zo.n klein dingetje zo,n problemen kan veroorzaken zeg!
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

V70geRwin

knappe actie  :eusa_clap:

heb je nog iets van foto's of een verslagje voor ons?

Ludo

welke problemen had je dan. ???

Citaat van: risky147 op 24-03-2008 12:44:19

in belgie een andere motor gekocht  met 200.000 km erop
en imiddels rijdend was wel ff een gokje omdat er niet met de auto gereden kon worden maar dat viel me 100% mee rijd en schakeld perfect
het is een 2.5 20v van 1994

arjen

Ben ook benieuwd... in Vadis is dit geen klein klusje...welke klachten had je voordien?

risky147

ik miste een paar versnellingen ging van 1 naar vier en kickdown werkte niet meer
foutcode 1-2-2 magneetklep s1
het valt eigelijk wel mee om te vervangen olie aftappen motor in de steun hangen
dat is een steun die je op de randen van de spatbord zet zodat als je de subframe losdraaid de motor op zijn plek (je kan natuurlijk ook een krik gebruiken)blijft dan rest luchtfilterhuis eruit accu eruit en het plastic bakje waar de accu opstaat dan de twee voorste bouten van het subframe los eruit dus en de bout van de voorste motorrubber los De massa draad op het blok loshalen,leidingen op het kapje loshalenen,dan de torxbouten van het kapje loshalen  Via de onderkant weghalen en maneetklep vernieuwen als je er voor staat zitten links de s1 en daar onder de sl (lockup)
en rechts de s2 en van auto gezien andersom dit is ff in een notendop gezegt het is ongeveer 4uur werk (op de brug)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik 15 jaar bij volvo als monteur heb gewerkt en nu monteur in alle merken ben en alle gereedschappen tot mijn beschikking heb
maar ik hoop dat jullie wat aan mijn beschrijving hebben.
Volvo 850r 2.3 turbo estate  1994
Volvo 480 GT metalic zwart 1995
Volvo 66 en Daf 66
Opel Ascona B

Ludo

ah oke.
mooi dat ie het weer lekker doet.  :D