schokken tijdens terug schakelen

Gestart door flippie12, 06-07-2007 10:00:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flippie12

Op zich heb je natuurlijk wel een punt.

Maar hoe verklaar je dat de bak maar 1 op de 20 keer schokt (heftig) bij het terugschakelen.
Dat kan toch niet aan kapotte of versleten motorsteunen liggen.
Dan zou het volgens mij veel vaker, zo niet altijd moeten optreden.

Bij de volgende keer dat ik de wagen op de brug heb zal ik alle steunen eens goed nalopen.

Heb je misschien een link naar waar alle steuen duidelijk op staan afgebeeld?


Ludo

Citaat van: Enno op 31-10-2007 22:48:07
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=18840.msg345780;topicseen#msg345780

zie hier

het lijkt me dat als een motorsteun lek/kaduuk is dat ie iedere keer moet schokken.
een solenoid die niet correct werkt, die kan wél de ene keer open/dicht gaan en de andere keer niet...

Chris

Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 22:31:11
Citaat van: Chris op 06-12-2007 21:00:19
Als er een meeting komt ben ik er ook, bak schokt licht bij schakelen van 1 naar 2...

Da' s normaal

Daar was ik me van bewust, een tikje voel je altijd. Heb echter het gevoel dat het wel wat "erger" is dan normaal...

-D©©©L-

Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:19:49
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 22:31:11
Citaat van: Chris op 06-12-2007 21:00:19
Als er een meeting komt ben ik er ook, bak schokt licht bij schakelen van 1 naar 2...

Da' s normaal

Daar was ik me van bewust. Heb echter het gevoel dat het wel wat "erger" is dan normaal...

Motorsteunen en reactie armen al nagezien ? Dat wil nog wel eens een versterkte reactie geven.
Een keer olie wisselen kan op zich natuurlijk nooit kwaad.

Chris

#35
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 23:20:36
Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:19:49
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 22:31:11
Citaat van: Chris op 06-12-2007 21:00:19
Als er een meeting komt ben ik er ook, bak schokt licht bij schakelen van 1 naar 2...

Da' s normaal

Daar was ik me van bewust. Heb echter het gevoel dat het wel wat "erger" is dan normaal...

Motorsteunen en reactie armen al nagezien ?

Bovenste motorsteun is recent vervangen. Ik vraag me af hoe het met de overigen zit... ook als ik gas geef en de bak schakelt niet voel ik weleens een licht tikje... Ik zoek nog... maar dat is redelijk gemakkelijk na te gaan.

Even on topic.... Om de hoeveel kilometer is het aan te raden de bak te flushen? Ik heb geen idee wanneer het voor het laatst gedaan is, en of het uberhaupt ooit gedaan is.. en heb inmiddels als zon 23k gereden sinds ik hem heb.... Staat inmiddels bijna 250k op de tellert. Flushen kan misschien geen kwaad?

-D©©©L-

Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:24:14
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 23:20:36
Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:19:49
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 22:31:11
Citaat van: Chris op 06-12-2007 21:00:19
Als er een meeting komt ben ik er ook, bak schokt licht bij schakelen van 1 naar 2...

Da' s normaal

Daar was ik me van bewust. Heb echter het gevoel dat het wel wat "erger" is dan normaal...

Motorsteunen en reactie armen al nagezien ?

Bovenste motorsteun is recent vervangen. .....

Welke van de twee rubbers in de bovenste reactie arm heb je vervangen ?

Chris

#37
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 23:27:45
Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:24:14
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 23:20:36
Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:19:49
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 22:31:11
Citaat van: Chris op 06-12-2007 21:00:19
Als er een meeting komt ben ik er ook, bak schokt licht bij schakelen van 1 naar 2...

Da' s normaal

Daar was ik me van bewust. Heb echter het gevoel dat het wel wat "erger" is dan normaal...

Motorsteunen en reactie armen al nagezien ?

Bovenste motorsteun is recent vervangen. .....

Welke van de twee rubbers in de bovenste reactie arm heb je vervangen ?

Reactie arm blijkbaar... roger ;)! Het is bij de garage gedaan. Het mooie ronde rubber dat je ziet zitten tegen het schutbord, zegmaar. Die was kapot... ik begreep dat ze de hele steun (?) hebben vervangen...

-D©©©L-

Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:37:28
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 23:27:45
Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:24:14
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 23:20:36
Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:19:49
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 22:31:11
Citaat van: Chris op 06-12-2007 21:00:19
Als er een meeting komt ben ik er ook, bak schokt licht bij schakelen van 1 naar 2...

Da' s normaal

Daar was ik me van bewust. Heb echter het gevoel dat het wel wat "erger" is dan normaal...

Motorsteunen en reactie armen al nagezien ?

Bovenste motorsteun is recent vervangen. .....

Welke van de twee rubbers in de bovenste reactie arm heb je vervangen ?

Reactie arm blijkbaar... roger ;)! Het is bij de garage gedaan. Het mooie ronde rubber dat je ziet zitten tegen het schutbord, zegmaar. Die was kapot... ik begreep dat ze de hele steun (?) hebben vervangen...

Die vervang je als beugel met rubber erin, ik heb hem ook nog liggen (moet er nog in).
meestal zijn dan ook de rubbers in de reactie arm onderaan de bak tegen het einde van hun levensduur.
Echt doorscheuren doen ze maar zelden, maar de stevigheid is er wel helemaal uit.


@moderators: afsplitsen/verhuizen ? beetje off-topic zo.

Chris

Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 23:59:09
Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:37:28
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 23:27:45
Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:24:14
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 23:20:36
Citaat van: Chris op 06-12-2007 23:19:49
Citaat van: -D©©©L- op 06-12-2007 22:31:11
Citaat van: Chris op 06-12-2007 21:00:19
Als er een meeting komt ben ik er ook, bak schokt licht bij schakelen van 1 naar 2...

Da' s normaal

Daar was ik me van bewust. Heb echter het gevoel dat het wel wat "erger" is dan normaal...

Motorsteunen en reactie armen al nagezien ?

Bovenste motorsteun is recent vervangen. .....

Welke van de twee rubbers in de bovenste reactie arm heb je vervangen ?

Reactie arm blijkbaar... roger ;)! Het is bij de garage gedaan. Het mooie ronde rubber dat je ziet zitten tegen het schutbord, zegmaar. Die was kapot... ik begreep dat ze de hele steun (?) hebben vervangen...

Die vervang je als beugel met rubber erin, ik heb hem ook nog liggen (moet er nog in).
meestal zijn dan ook de rubbers in de reactie arm onderaan de bak tegen het einde van hun levensduur.
Echt doorscheuren doen ze maar zelden, maar de stevigheid is er wel helemaal uit.


@moderators: afsplitsen/verhuizen ? beetje off-topic zo.

Ok, dankjewel. Weet gelukkig al iets meer. Was bij ET, hebben gelijk ff naar mijn motorsteunen gekeken toen de roffel op de brug stond. :) Maar, ik denk dat mijn bak gewoon wel een keer geflushed mag worden.. kan geen kwaad.

Jeff

Heeft dit er ook mee te maken toevalig, mijn wagen heeft een tijd stil gestaan en rijdt perfect alleen als ik af en toe in een woonwijk rij waar je 30 km mag en ik rij dan 20 a 25 in ze 2 en laat het gas los plotseling of rustig dan gaat mijn wagen schudden echt vervelend soms  :eusa_snooty: Ligt dit dan aan de bougies of moet mijn versnelingsbak afgesteld worden ofzo?

850 GLE 2.5 10v juni 1993

Gr Jeff
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

thuur

Bougies altijd vervangen bij twijfel, kost niet veel en originele Volvokaarsjes zijn gewoon goed.

Volgende stap is motorsteunen, de bovenste gaat eerst, dan bij de distributie, dan baksteun.


Gr 8)

Jeff

Thanks voor de info, over 5000 km krijgt die een onderhoudsbeurtje en zal het dan even melden meteen :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)