schokken tijdens terug schakelen

Gestart door flippie12, 06-07-2007 10:00:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

flippie12

thanks  :)
ik ga straks eens een dealer bellen en vragen wat dat gaat kosten
heb je daar een indicatie voor?

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

flippie12

Ik heb wat rondgebeld voor de reparatie.

Ben wel wat geschrokken van de kosten.  :eusa_eh:

Volvo Zoetermeer 313 euri (arbeid+schakelaar)  :eusa_snooty:
Volvo Rotterdam 240 euri (arbeid+schakelaar), 120 (schakelaar).

Is nogal een verschil.

Waar hebben jullie het laten doen voor de dikke 100 euri, of was dat alleen het materiaal.

En is het zelf te doen, lijkt nogal last als ik het verhaal van ludo lees.

Ludo

Citaat van: flippie12 op 22-08-2007 08:52:58
Waar hebben jullie het laten doen voor de dikke 100 euri, of was dat alleen het materiaal.

alleen de sensor.
ik heb er 156 euro incl btw voor betaald bij de dealer.

flippie12

Bij het opvragen van de prijzen ook nog eens doorgevraagd over mijn probleem.
Volgens de "deskundigen" is het eerder een mechanisch probleem in de bak zelf.
En niet zozeer de standenschakelaar vooral omdat ik geen storing krijg ahv knipperende pijtjes.

Wat denk je hiervan?
en heeft het zin om de codes uit te lezen, ookal heb ik geen storing op mijn dashboard?

EdWip

Al iets wijzer geworden? Ben benieuwd naar je bevindingen. Heb soortelijke klachten, maar itt tot jouw auto gaat opschakelen ook steeds minder soepel.

Dealer komt niet verder dan de bak te spoelen en nieuwe software te installeren (minimale verbetering).

Gr. Edwin

flippie12

Ik laat het volgende week donderdag toch maar door de dealer doen.
Ik heb eigenlijk zelf geen tijd om het te doen en omdat het toch een delicaat klusje is maar naar de dealer.
Het gaat met 282 (incl BTW en schakelaar) kosten.

Als het klaar is laat ik wel horen of eea beter is geworden.

Volgende stap is gas in laten bouwen...

flippie12

Update:

Vorige week donderdag heb ik de standen schakelaar laten vervangen, koste me uiteindelijk 285 euri incl alles.
Aansluitend zijn we een weekendje weg geweest dus metteen een goede kans om te kijken of het schokken over was.
Maar nee hoor, naar een tijd 80-100 hebben gereden schokte hij weer 2x flink tijdens afremmen naar stilstand  >:( >:( >:(.
Voor de rest van de ritten ging het goed, eigenlijk lijkt het of er niets veranderd is tov voor het uitwisselen.
Waar zou het aan kunnen liggen  ???
Is de bak naar zijn grootje, is de schakelaar verkeerd afgesteld of...

Wie helpt me verder...

-D©©©L-

Bovenste motorsteun al vervangen ?
Hoe zijn de overige motorsteunen ?
Speling op de aandrijfassen ?
Olie gepeild exact volgens instruktie ?
Codes uitgelezen ?
Hoe oud is die revisie bak, wie heeft de revisie gedaan ?

flippie12

Paar korte antwoorden:

- ja steun is vervangen
-overige steunen heb ik niet gecheckt, maar het schokken komt echt uit de bak en gebeurt ook lang niet altijd (gelukkig)
- oliepeil is goed en mooi helder rood, stinkt niet
- geen foutcodes
- de bak ligt er nu 25000 km onder, ik weet niet wie het gedaan heeft, ik zou dat wel kunnen uitvoeken als dat helpt

-D©©©L-

Als het echt uit de bak komt, dan heb je zelf het andwoordt al gegeven.
Hoewel ik me toch afvraag met welke gedachte je de overige steunen en aandrijfassen niet meent te hoeven nazien.
Systeem druk van de bak gemeten ?

flippie12

Ik bedoelde niet dat ik ze niet hoef te checken maar dat ik het nog niet gecheckt heb.
Dat moet ik nog doen, sorry voor de onduidelijkheid.

De systeemdruk heb ik nog niet gemeten.

ALs het uit de dak zelf komt, waar denk je dan aan... en kan ik er nog een tonnetje meerijden?
Ik wil nl binnenkort gas laten inbouwen.

flippie12

Update:

Net met een automaten revisiebedrijf gesproken en toch wel wat wijzer geworden.

Omdat de bak niet altijd schokt maar soms is de bak zelf mechanisch waarschijnlijk ok.
Hij schokt alleen als hij warm is en het ligt dan waarschijnlijk aan een solenoid niet blijft hangen of de gasklep. Gasklep is niet waarschijnlijk omdat de motor verder goed loopt.
Er is me ook verteld dat het schokken niet schadelijk is voor de bak maar alleen hinderlijk. Daar kan ik voorlopig wel mee leven.
Als het echt te gek gaat worden is dit het plan:
1) olievervangen+dope om de klepjes gangbaarder te maken, ca 120 euri
2) bak openschroeven en nakijken, solenoids vervangen, duur

Voorlopig rijd ik dus zo door en ga nu eerst gas in laten bouwen.

Enno

En dus gewoon de motorsteunen rondom uitsluiten ;)...........

Kijk daar nu eerst maar eens naar.....

3 keer niet hydraulisch...en vers rubber boven op de motor & als laatste 2 verse hydraulische steunen.

Gisteren bij mijn automaat 850 de schutbord steun vervangen. Had vandaag ook de transmissie steun willen vervangen, maar geloof me de bak schokt minder (zeker bij terugschakelen)......

Dat ik wat meer vibraties heb, komt ook omdqat het rubber wat harder is dan de oude (originele). De rest zal we net zo gaar zijn...en dan werken de hydraulische steunen niet of nauwelijks meer....

Om nu gelijk de bak in de revisie en bovengenoemde kleinere ingrepen bijvoorbaat naast je neerleggen is wel kort door de bocht. Het zijn bovendien ingrepen...baat het niet dan schaadt het ook niet, of nog beter acties die de kwaliteit van je auto weer doen toenemen. Dat is maar de vraag als je de bak open moet halen.....

ik zou zeggen bezint eer je begint.......