Massa Probleem met Connector A2

Gestart door Peth©oni, 27-05-2003 07:32:23

Vorige topic - Volgende topic

Peth©oni

Heren, ik heb een probleem met het uitlezen van de A1 connector. Dat wil zeggen dat als ik het contact op stand 2 zet en de foutcodes probeer uit te lezen kom ik niet verder dan dat het lampje continu zwak blijft branden.
Dit is denk ik een massa probleem. Heeft iemand het ook eens gehad?  ??? Waar zou dat massa grapje in kunnen zitten? Ik kan dus op deze manier mijn foutcodes van de motor niet uitlezen (en ook niet aan de Vadis) die pakt hem ook niet.

De connectoren heb ik al verwisseld met mijn zwarte, maar dat haalt niets uit.... help?
:'(

gelebanaan

Hallo Pethconi,

Misschien een rare vraag.... is je auto een automaat? Als dat niet zo is dan kun je A1 ook niet uitlezen, deze is voor de automatische transmissie.

Foutcodes van de motor zijn uit te lezen op A2.  :)

Peth©oni

CiteerMisschien een rare vraag.... is je auto een automaat? Als dat niet zo is dan kun je A1 ook niet uitlezen, deze is voor de automatische transmissie.

Je hebt gelijk het is A2, en het is dus een handgeschakelde... sorrie

Peth©oni

Wist je al iets Zippooooo  oo   o   o     o           o

::)

Peth©oni

Ik heb inmiddels een electrisch schema van een amerikaanse collega volvo rijder, daar mee ben ik aan de slag gegaan.

Ik heb de bedrading gevonden welke A2 aanstuurt.
Alleen als ik deze "bypass" dan gaat het zwak brandende lampje wel uit alleen kan ik nog geen foutcode er uithalen..... ??? De bedrading gaat naar zekering nr. 33 (dig. unit), hij schakelt tussentijds ook een relais aan maar ik wee dus niet welke, op het schema is mij even te onduidelijk welke dat is...... iemand?

Heeft een van jullie misschien nog ergens een motronic 4.3 die ik even kan gebruiken om te wisselen om zo te zien of het niet in de kast zit dan wel in de bedrading????

Anders hoor ik graag andere tips of richtingen....

Peth©oni

hierbij de foto van het schema van de Motronic 4.3

Peth©oni

ed

Je probleem was toch al opgelost? Ik snap je vraag nu niet.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Peth©oni

Citaat van: ed op 23-07-2003 11:52:18
Je probleem was toch al opgelost? Ik snap je vraag nu niet.

als deze.....
CiteerHeeft een van jullie misschien nog ergens een motronic 4.3 die ik even kan gebruiken om te wisselen om zo te zien of het niet in de kast zit dan wel in de bedrading????

Anders hoor ik graag andere tips of richtingen....

;) ;D had jij  nog iets liggen????

ed

Ik heb zat liggen, maar geen motronic!

Ben je trouwens je andere auto al kwijt? (just curious)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

RS2000

Zit er op jouw auto een immobilizer?, ik heb zelf vaak zat mee gemaakt dat als deze niet uitgeschakeld was ik geen foutcode's kon uitlezen. Dus startonderbreker uitschakelen, contact aanzetten en dan moet je de foutcode's uit kunnen lezen.

Groetjes en suc6,
Marco

Peth©oni

Citaat van: RS2000 op 26-07-2003 18:14:04
Zit er op jouw auto een immobilizer?, ik heb zelf vaak zat mee gemaakt dat als deze niet uitgeschakeld was ik geen foutcode's kon uitlezen. Dus startonderbreker uitschakelen, contact aanzetten en dan moet je de foutcode's uit kunnen lezen.

Groetjes en suc6,
Marco

Gaan we ook ff mee aan de slag, maar geldt dat dan ook voor de andere connectoren (A7+A3 en B)?

Maar ben benieuwd................ ???

Zippo

Pethconi!
Heeft jouw auto voor schade gehad in 't verleden??

Zippo

Peth©oni

Citaat van: Zippo op 28-07-2003 07:51:53
Pethconi!
Heeft jouw auto voor schade gehad in 't verleden??

Zippo

Voor zover ik kan zien niet, meestal moet je daar toch wel iets van sporen van zien..... maar nee.
Want dat zou de kabelboom geraakt kunnen hebben denk jij? Want die loopt voor langs naar de zekering kast toe.....

denkweb

De titel wordt strax veranderd in:

Massa PROBLEMEN met Connector A2 ;-)