Creeren van een AUX IN op de Bigfront ?

Gestart door Turbo-Geek, 06-07-2007 22:53:45

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Ik heb zoekakties gedaan maar heb niet het idee dat ik alle info gevonden heb, bovendien hebben veel 'oude' berichten links die niet meer valide zijn.

Status: 95'er 850 met Bigfront, GEEN cd wisselaar, WEL wisselaar aansluiting
Gewenst: een AUX in (2x RCA tulp stekker) aansuiting, liefst zo simpel en goedkoop mogelijk.

Heb al gelezen over de Blitzsafe convertor maar er zullen vast meerdere opties zijn.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Esveldt

Nou dat denk ik niet!

Ik heb me ook de tering gezocht op het net. Kwam uiteindelijk bij Blitzsafe uit.

Of iemand moet een Blitzsafe hebben gesloopt en weten hoe dat werkt.

haRtV70R

Een andere optie is via een cassette met ''draadje'' er aan. Of de ''Gunnar'' optie. Die had geloof ik de kabel van de wisselaar open getrokken en daar de betreffende draden afgetapt. Heb je dus wel nog een wisselaar nodig, kun je net zo goed een Blitzsafe kopen. :eusa_shifty:

Andere opties zijn er niet. Helaas. Ik heb er ok naar gezocht.

Of toch, 3e optie is een andere radio :eusa_whistle:
[move][/move]

Turbo-Geek

Ok dan ....
Nah, heb zitten denken aan een 2DIN DVD/screen setup maar heb weinig zin in een inbraak magneet  :eusa_naughty:
Dat ouwe kreng staat opzich best sjiek in dat ouderwetse dashboard dus ik wil dat graag zo houden, bovendien is de bediening lekker simpel met draaiknop en schuifjes, zoals het hoort.
Vind het geluid tot nu toe best behoorlijk dus ik zal voorlopig met een AUX In gaan werken.
Blitzsafe it is want ik heb weinig zin om een wisselaar te kopen.

Esveldt

jan_sq

bij de betere audio shops kan je een fm modulator halen
dan ben je er ook
le levert dan wel iets geluid kwalitijd in

Esveldt

3x niks hebben we al heel vaak hier over gehad.

Maar proberen mag altijd natuurlijk.

Turbo-Geek

Nee, geen FM zooi voor mij, altijd gedoe mee en officieel is het niet eens toegestaan  :police:
Het wordt gewoon een 'hardwired' AUX IN, jammer dat we van Blitzsafe afhankelijk zijn  :-\

thuur

Volgens mij zijn er wel meer bedrijfjes die een AUX IN leveren op bestaande wisselaaraansluitingen hoor :eusa_think:

Gr ;)

Gunnar

Een antenningangkabel Fm modulator is echt niet zo goed. Heb het zelf eerst geprobeerd en je verliest echt wel wat in het laag en het hoog. Had ook wat last van alternatorgehuil ermee.

Die echte fm dingen daar zou ik zelfs nog niet over nadenken.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

cas

ik heb ooit een stekkerblokje gekocht die het omzet naar tulp... heel stom, maar dat ding zit nog in mn schade auto.

ik heb het toen origineel bij vdo dayton (had vdodayton radio) gekocht, dit omdat ik de aansluiting ook niet had (logisch) en daarna prima opgelost.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

axelvr

Citaat van: haRtV70R op 06-07-2007 23:07:36
Die had geloof ik de kabel van de wisselaar open getrokken en daar de betreffende draden afgetapt. Heb je dus wel nog een wisselaar nodig

dan hoef je toch geen wisselaar te kopen , alleen een kabel toch??

gr

Turbo-Geek

Het is niet zo dat je op de kabel 2x RCA jack (tulp) soldeerd en klaar.
Daar trapt het systeem niet in. Er is voeding nodig en een soort van aansturings code zodat de BF radio weet dat hij met de wisselaar te maken heeft.
Kortom, je zal een wisselaar moeten gebruiken of een module die daar speciaal voor gemaakt is zoals bijv de Blitzsafe.

axelvr

Citaat van: Turbo-Geek op 21-11-2007 09:38:19
Het is niet zo dat je op de kabel 2x RCA jack (tulp) soldeerd en klaar.
Daar trapt het systeem niet in. Er is voeding nodig en een soort van aansturings code zodat de BF radio weet dat hij met de wisselaar te maken heeft.
Kortom, je zal een wisselaar moeten gebruiken of een module die daar speciaal voor gemaakt is zoals bijv de Blitzsafe.

aaaha , ander was het wel erg simpel'tjes geweest ;)

Turbo-Geek

Yups, en er zijn heel wat technische lui bezig geweest om ff een kabelboompje te maken en dat lukte dus niet (of niet helemaal goed).
Zo'n module stelt ansich weinig voor maar er zit iets in dat waarschijnlijk niets tot weinig kost maar zonder dat stukje electronica werkt het gewoon niet goed.
Ik heb zo'n Blitzsafe gekocht maar nooit gebruikt en verkocht omdat ik bij nader inzien TOCH een andere radio wenste (2DIN) en heb daar geen seconde spijt van gehad.