Probleem met Nokia bluetooth CK-7W

Gestart door camp, 09-07-2007 17:50:39

Vorige topic - Volgende topic

camp

Wegens verregaande onhandigheid heb ik door Belcompany/Halfords in Muiden in de 850R een Nokia bluetooth carkit CK-7W laten inbouwen, en de bestaande carkit-houder op het dashboard verwijderd. De 'centrale' zit onder de bestuurdersstoel. De (Volvo-)radio gaat keurig op mute en het bellen functioneert prima.
Alleen: als de kit de telefoon na contact aan 'ontdekt', komt er een keiharde piep uit de hoofdsteun, goed voor een fijne gehoorbeschadiging. Bij contact af hetzelfde verhaal.
Tweede probleem: de beller van buiten hoort een zoem, die toeneemt met het toerental.
Ik ga natuurlijk terug naar Muiden, want ik heb in andere auto's deze ervaringen niet met de CK-7W, maar zouden jullie weten wat hier het probleem is? Dan kom ik wat beter beslagen ten ijs!

camp

FelixB

Die harde piep heb ik ook elke keer,
Die zoem herken ik niet, wellicht een draadje los/massa?
855R & C70 T5 cabrio automaat

italia

Met dat kloteding had ik elke keer last van Echo...... waar ik mico en luidspreker ook had.

Wat die piep aangaat, das standaard...... de brom lijkt me een slecht contact van de microfoonstekker.

oldostofjas

There is no place like 127.0.0.1

Flipjes 850 R

Ik heb het zelfde gehad.

Brom:  Ik had een houder gekoppeld aan de carkit. Deze is vervangen, Brom weg
Piep:  Deze toon geeft aan dat de telefoon verbinding maakt, of verbreekt met de carkit. Hoe harder je het volume hebt staan tijdens de gesprekken, hoe harder de piep. ( volume is in te stellen door tijdens gesprek aan het wieltje te draaien.)

Ik hoop dat je er wat aan hebt
855 R Automaat Dark Olive Pearl

camp

Dank jullie wel allemaal voor de reacties! Woensdag gaat de auto terug naar de inbouwer. Zal daarna berichten. De brom moet dus volgens jullie te verhelpen zijn, maar de piep niet - behalve dan door het volume laag te draaien... hmmm. Mijn Golfje heeft dezelfde CK-7W en daar heb ik geen centje last!

camp
850R Estate