Ik hoor/voel m'n ABS bij heel lage snelheden! (pulseren). Normaal?

Gestart door CharlieFox, 09-07-2007 19:28:10

Vorige topic - Volgende topic

CharlieFox

First: Ik moet bekennen dat ik nog niet alle topics betreft ABS heb doorgenomen. Wel een search gedaan op dit woord, maar dan krijg ik 15 pagina's text, dus kost me wel een paar avonden ...

Als ik heel langzaam rij, bijvoorbeeld een stoplicht naderend in z'n vrij met circa 20-10 km/hr dan hoor ik de ABS, althans, ik weet haast wel zeker dat het dat is. Ik voel ook het rempedaal trillen (niet te verwarren met versleten remschijven en -blokken en zo) maar echt het gevoel onder m'n voet van een hevig pulserende rem met hele hoge trillingsfrequentie. Ik voel het pedaal daarbij ook zakken. Remwerking is verder okay en normaal (ik weet dat dit los staat van de werking van de ABS). IK schrik er niet meer van, maar mijn vrouw des te meer als ze in de auto rijdt!

Wat is dit? Is dit normaal of moet ik iets repareren of onderhouden? Het geluid is er niet altijd, ook zo vreemd. Kwestie van ABS tandkransen reinigen? Sensoren reinigen? Afstellen? Of gewoon heel normaal?

Edit 19:34
Al lezend door de ABS-topics stuit ik soms op ABS-zelftesten. Weet alleen niet of mijn "probleem" ook een ABS-zelftest is, zo moeilijk uit het forum te halen. Eigenlijk zou een ervaren rot eens mee moeten rijden. Alleen punt is dat ik het niet altijd hoor. Bovendien heb ik in de korte tijd dat ik de 850 heb niet zulke goede ervaringen met de Volvo dealer. Ik kreeg een beetje de indruk dat ze niet zoveel trek hadden om tijd te steken in zo'n oude bak ...
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

thuur

Citaat van: CharlieFox op 09-07-2007 19:28:10
First: Ik moet bekennen dat ik nog niet alle topics betreft ABS heb doorgenomen. Wel een search gedaan op dit woord, maar dan krijg ik 15 pagina's text, dus kost me wel een paar avonden ...

We zien je wel weer over een paar dagen dan ;D

Welk bouwjaar/maand is je auto?

Heb je foutcodes?

Gr ;)

CharlieFox

Citaat van: thuur op 09-07-2007 20:08:01
Citaat van: CharlieFox op 09-07-2007 19:28:10
We zien je wel weer over een paar dagen dan ;D
Welk bouwjaar/maand is je auto?
Heb je foutcodes?
Gr ;)

Bouwjaar sept. 1995. Vwb de foutcodes: Ik weet dat er een pracht sticky topic van is, ik heb 'm bij m'n favourites staan. Echter, ik moet nog steeds eens gaan ontdekken waar die stekkertjes zitten en me überhaupt gaan verdiepen in die materie. Heb de auto net een maand. Maar ga dat zeker binnenkort doen! Dan kan ik evt. foutcodes hier posten
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

CharlieFox

Citaat van: Ludo op 09-07-2007 20:15:28
is dit wat: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=3120.0

ABS krans gebroken/kaduuk?.
Dit is zeker wat. Heel interessant om te lezen. De symptomen herken ik iig wel.

Misha

Hey Charlie,

Je probleem komt me erg bekend voor.
Bij mij bleek  het een defekte ABS-controller te zijn..

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

t5karel

Citaat van: Misha op 09-07-2007 22:19:10
Hey Charlie,

Hee,lijkt de mijne wel ;D.Had hetzelfde euvel.Na een logeerpartij van 3 dagen bij Thuur was ie als herboren ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

pwassink

Citaat van: t5karel op 09-07-2007 22:32:06
Hey Charlie,

Hee,lijkt de mijne wel ;D.Had hetzelfde euvel.Na een logeerpartij van 3 dagen bij Thuur was ie als herboren ;D.

Alleen Ameno was dagen van slag ..  Er zat een luchtje aan die abs-controller scheen het ..   :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

t5karel

Citaat van: pwassink op 09-07-2007 22:45:20
Citaat van: t5karel op 09-07-2007 22:32:06
Hey Charlie,

Alleen Ameno was dagen van slag ..  Er zat een luchtje aan die abs-controller scheen het ..   :eusa_whistle:
woeffff,snif,snif.....HAP!!! ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

-D©©©L-

Citaat van: t5karel op 09-07-2007 22:48:07
Citaat van: pwassink op 09-07-2007 22:45:20

woeffff,snif,snif.....HAP!!! KLONK, Kaiiiiiiiiiiiiiiiiii  ;D.

;)