spontaan aanslaan van blower

Gestart door Mjölnir, 11-07-2007 09:52:27

Vorige topic - Volgende topic

Mjölnir

Nu, ook weer zo iets.
Het was mij al eerder 2x opgevallen, als de auto een tijdje stil heeft gestaan gaat spontaan de blower aan (ventilatie in de auto). Het gaat om de 850 R die ik nu een paar weken bezit. Na een klein tijdje gaat de blower ook vanzelf weer uit. Ik denk dat daarom ook een keer mijn accu leeg stond.  >:(
Toen ik vanochtend opstond hoorde ik buiten ook weer een geluid, het drong eerst niet tot me door maar na een minuut of 20 bedacht ik me opeens dat het de auto was die stond te blazen ...  :o
Ik heb toen geprobeerd met de schakelaar de blazer uit te schakelen (stond op AUT), maar tot mijn schrik gebeurde er helemaal niets en bleef de ventilator gewoon draaien. Toen heb ik het contact aangezet en de schakelaar op 0 gezet. Toen stopte de ventilator. Contact weer uit en de ventilator bleef ook uit.
Heeft er iemand iets dergelijks meegemaakt? Ik heb al gezocht en iets gevonden over "plakkende relais 105 en 106". Zou dat er iets mee te maken hebben?

Het is om gek van te worden ... die R  :eusa_wall:

met vriendelijke groeten / Med Vänliga Hälsningar

Maarten a.k.a. Mjölnir

Snellebaksteen

Is het niet de motor ventilatie die nog wat na koelt?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Mjölnir

Citaat van: Snellebaksteen op 11-07-2007 10:26:08
Is het niet de motor ventilatie die nog wat na koelt?

... dat lijkt me sterk:
a. ik heb de auto gisteren avond om 23:00 uur stilgezet en vanochtend om 06:30 stond 'ie te blazen (zo lang zal 'ie toch niet warm blijven  ::))
b. het is de ventilator in de auto, de blower zo gezegd die frisse lucht het interieur inblaast en niet de ventilator v/d radiator.

wie weet er raad?

Maarten a.k.a. Mjölnir

J. Hoeksema

Zit er soms een standkachel in de auto?
Als dat zo is dan kan het zijn dat deze is aangeslagen en het interieur aan het verwarmen c.q. koelen is. ::)

thuur

Of er zijn wat kabels aan het smelten rondom het kachelrelais. Er is net een draadje voorbij gekomen waar de plek mooi in een plaatje staat (stand 4 werkt niet meer oid).

Gr ;)

Mjölnir

@J. Hoeksema
Nee er zit (helaas) geen standkachel in de auto.  8) Je kan niet alles hebben ... Pech heb ik wel genoeg  ;)

@thuur
Ik denk dat ik weet welke draad met plaat je bedoelt  ;)
Deze ?  http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14039.0
Ik ga weer eens fijn zoeken ...  :eusa_shifty:

Maarten a.k.a. Mjölnir

thuur

Citaat van: Mjölnir op 11-07-2007 20:00:01

@thuur
Ik denk dat ik weet welke draad met plaat je bedoelt  ;)
Deze ?  http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14039.0
Ik ga weer eens fijn zoeken ...  :eusa_shifty:

Ja die ja :D

Gr 8)