S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

jero

660 cc injectoren... is dit geen overkill ?  ::)

WYD

Morgen dus ook de beloofde filmpjes?  8)
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Laserblue

Citaat van: mitchelli op 06-07-2008 21:05:38
Omdat intrax de beste is,heb ik vernomen uit betrouwbare bron.Je kan hem zo laag zetten totdat hij aan gaat lopen.En en in en uitgaande demping zijn verstelbaar in 12 standen dacht ik.

Vandaag mooi pakketje op de meeting gehad  :eusa_dance:

http://i184.photobucket.com/albums/x16/mitchelli19t/060708_2.jpg

12?
ik iets van 40 ofzo  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

M a r c

meestal als Mitch spulletjes besteld is ie zó enthousiast dat ie niet goed meer luistert  ;D  zijn inderdaad 40 clicks  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mitchelli

Haha klopt.40 standen....  8)

660cc is geen overkill met de juiste software.

Jelmar,heb morgen om 14.00uur een afspraak staan.En wyd,als het morgen droog is zal ik een filmpje maken als ik het niet vergeet..
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Turbo-Geek

Grotere injectoren kan je mbv de software prima draaiend krijgen alleen wordt het vaak onderin wat minder aangezien het stationair lopen dan niet met alle grote injectoren mooi te krijgen is (hangt van type injector en electronica af). Dit is meer dan vaak ook de reden dat grotere injectoren verkocht worden als men ze niet meer nodig heeft ivm een andere (minder wilde) setup, immers als ze het net zo goed zouden doen dan werden  bepaalde maten injectoren niet verkocht.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

JCviggen

Citaat van: mitchelli op 07-07-2008 18:07:42
660cc is geen overkill met de juiste software.

Voor een 19T is het sowieso zwaar overkill. Maar daarom geen slechte upgrade naar de toekomst toe. Met de juiste software is het wel recht te trekken  ;) draai het lambda lampje er maar alvast uit
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mitchelli

Nu zonder de software brandt mn lambda lamje ook niet,dus zal wel meevallen denk ik.Wat turbogeek zegt lijkt me eigenlijk wel logisch,alleen rica zegt dat het niet uitmaakt en goed recht te trekken is met software...

johan283

Mitch inderdaad mooi gedaan, ben benieuwd hoeveel PK je nu hebt.........De honger naar PK's is oneindig....... :))

JCviggen

Citaat van: mitchelli op 07-07-2008 18:16:26
Nu zonder de software brandt mn lambda lamje ook niet,dus zal wel meevallen denk ik.

Rij ff 100km met de grote injectoren dan  ;)

mitchelli

oke...you`ve been there and done that....  ;) Als het zover is en blijft haal ik het lampje er wel uit,ka ik meteen die van de srs eruit halen  ;D

JCviggen

Het lampje kan wel uit blijven bij grotere injectoren, maar RICA is daar in 2 pogingen op mijn auto indertijd iig niet in geslaagd. Met (verkeerde) MTE software bleef het gek genoeg wel uit  :eusa_eh:

850 Ra$ing

Hoe is het gegaan vandaag en waar blijft het filmpje  :eusa_whistle:

mitchelli

Hoe het vandaag gegaan is......:

Was om half 2 bij rica,en ging 6 uur weer weg.....Auto op de rollenbank en testen.Blijkt de turbodruk niet boven de 0,7 bar te komen.Na de nokkeas wissel had hij nog 1.5 bar druk en reed de auto voortreffelijk. Had echter na het wisselen van de injectoren nog geen volgas gegeven tot bij rica.Dus injectoren bij rica er uit gehaald maar zaten goed,er was geen druk lekkage,geen vacuum lek...Alles leek goed te zijn.Het viel op dat de wasgate open ging bij vollast en 3000toeren.Toch maar eens aan de software rommelen,bleek het daarin toch te zitten....  :eusa_think: Na een stuk of 10 rollensesies met de laptop op schoot was het eindelijk naar rica`s (en mijn) zin.

Verder had ik een paar pagina`s eerder in dit topic een foto geplaatst van de grafiek waar hij toen aan kwam,echter klopt die niet omdat het een verlies meting was  :eusa_wall:
Ik had toen 334.1 pk en 452.9 nm....(zie eerste grafiek)

Nadat hij vandaag eindelijk klaar was (dus nu met de GLT nokkenas) heeft hij 352.4 pk en 476.1 nm.Net na die meting nog even de dip in het koppel softwarematig aangepakt (zie grafiek 2).En dus 3 min na die run ,nog een run gemaakt.Resultaat: 346.9 pk en 494.9 nm met een mooie grafiek (zie grafiek 3).Volgens rica was ik wel over de 350 pk gekomen als ze hem nog even hadden laten afkoelen,maar goed.

Ben zeer tevreden over het resultaat. Ben door die nokkenas toch zo`n 20pk en 42nm rijker geworden,met een betere curve.Het vermogen en koppel houdt hij nu ook veel beter vast!

Als laatste een grooot  :eusa_clap: voor rica.Hebben er echt alles aan gedaan om het goed te krijgen.Zowel voor Roel als Roel jr.

Grafiek van 1-7-2008 (voor inbouw GLT nokkenas):

Grafiek 2 met dipje in koppel (na inbouw GLT nokkenas) 17.46uur

grafiek 3 (eindresultaat na inbouw GLT nokkenas+resultaat grafiek2 erdoorheen) 17.49uur

ps. filmpje komt zeker nog!

Laserblue

Gefeliciteerd Mitch, mooi dat je weer (eventjes) tevreden bent  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*