S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Balen om te lezen dat het uitstapje de auto geen goed gedaan heeft :-\ Hoop voor je dat het allemaal een beetje losloopt :eusa_pray:

mitchelli

Ja had hem nooit weg moeten doen.... :(

CiteerNu een volgend probleem     Ik hoor een verdacht tikkend geluid (nog heel erg op de achtergrond)van de motor. Hoor het niet met in z`n vrij gasgeven.Alleen bij heel lichte belasting tijdens het accelereren. Bij afremmen op de motor niets te horen.....Ook merk ik bij heel licht accelereren dat hij bij een bepaald toerental (samen met de tik) niet helemaal vloeiend optrekt.Lijkt of hij dan even iets minder trekt...

Ik denk aan drijfstanglagers,maar weet het nog niet zeker. Volgens de vorige eigenaar (persianboy) zit er een 2ehands krukas in,die geslepen en gepolijst is door een revisie bedrijf. Daarbij zijn er nieuwe standaard drijfstanglagers gemonteerd.Dus niet overmaats drijfstanglagers....Misschien dat het daar aan ligt? Hopelijk is het niet iets zoals een uitgesleten big end ofzo   Iemand een idee met m`n aangegeven klacht

Iemand een idee?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

TIMON

wil je het echt weten ?

drijfstanglager !!
85011940

Turbobiker

Citaat van: mitchelli op 14-12-2009 19:44:54
Ja had hem nooit weg moeten doen.... :(

CiteerNu een volgend probleem     Ik hoor een verdacht tikkend geluid (nog heel erg op de achtergrond)van de motor. Hoor het niet met in z`n vrij gasgeven.Alleen bij heel lichte belasting tijdens het accelereren. Bij afremmen op de motor niets te horen.....Ook merk ik bij heel licht accelereren dat hij bij een bepaald toerental (samen met de tik) niet helemaal vloeiend optrekt.Lijkt of hij dan even iets minder trekt...

Ik denk aan drijfstanglagers,maar weet het nog niet zeker. Volgens de vorige eigenaar (persianboy) zit er een 2ehands krukas in,die geslepen en gepolijst is door een revisie bedrijf. Daarbij zijn er nieuwe standaard drijfstanglagers gemonteerd.Dus niet overmaats drijfstanglagers....Misschien dat het daar aan ligt? Hopelijk is het niet iets zoals een uitgesleten big end ofzo   Iemand een idee met m`n aangegeven klacht

Iemand een idee?

Dikkere olie helpt vast ;D Maar als het de lagers zijn, met een beetje mazzel is het dan met oversized lagers snel opgelost!

Ik heb overigens nog een mooi setje passende velgen te koop... ::) ;)

De Tussenpaus

Dave T5

Ik heb zelf een C70 met een 18T met 284 wielpk's en ik gebruik de standaard bougies van volvo die bij mij vlot 30 000km meegaan waarna ik ze dan pas vervang zonder dat ik er eigenlijk problemen mee heb

Eugene

Standaard Volvo drijfstanglager of imitatie standaard drijfstanglagers?

Als het standaard imitatiedrijfstanglagers zijn, icm de turbodruk/koppel waarmee je rijdt verbaasd het me niks.

Ik zou de carterpan er snel onderuit halen en kijken of het nog te redden is met alleen een setje nieuwe lagers, maar neem dan wel Glyco sputter lagers. Kost 200 euro, maar die houden 't wel uit.

If it's not blown, it sucks...

mitchelli

Ja er zijn originele in gegaan. Als de krukas er nog goed uitziet  :eusa_pray: doe ik er oversized in,en dan maar hopen dat het weg is en blijft!

En turbobiker...velgen nu al zat?

UserID6342

Pas hier wel mee op, je kunt er niet "zomaar" oversized lagers induwen want dan rij je alles kapot, incl krukas.  Dit kun je pas doen als je krukas aan bepaalde afmetingen voldoet, als de krukas gehoond / afgedraaid is en hij voldoet aan de gestelde normen zou je het met standaard Volvo lagers (of Glyco=beter) gewoon moeten redden.

"Oversized" word alleen gebruikt als de krukas onder de standaard maatgeving valt en zal dan verder worden afgedraaid, zodat overmaat lagerschalen passen.

Johann

Citaat van: mitchelli op 15-12-2009 08:00:17
Ja er zijn originele in gegaan. Als de krukas er nog goed uitziet  :eusa_pray: doe ik er oversized in,en dan maar hopen dat het weg is en blijft!

En turbobiker...velgen nu al zat?

Volgens mij zijn er geen sputterlagers in oversized. Andere krukas er in zetten met de juiste lagers.

)()()sT

Ik blijf me verbazen wat er allemaal wel niet met die motor gebeurd is in een zo korte tijd  :eusa_eh:

Balen man, hopelijk kun je snel weer roffelen.... Wat is er met je C70 gebeurd? Ik heb dat even gemist  :eusa_shifty:

elianmars

Citaat van: )()()sT op 15-12-2009 08:25:05
Wat is er met je C70 gebeurd? Ik heb dat even gemist  :eusa_shifty:

Voor zover ik het allemaal begrijp, staat die nu bij de vorige eigenaar van de 850.

mitchelli

Ja klopt...

Maar wat zijn in vredesnaam sputterlagers? ? ? Ik ga nu de carterpan verwijderen en de schade bekijken.......  :'(

Heeft misschien iemand op voorhand een 2e hands krukas liggen voor mij? ?

mitchelli

ellende...ellende...ellende  :eusa_wall:  :eusa_wall:

Carterpan is verwijderd. Bij 3 lagerschalen is schade te zien. Ook is er lichte schade (krassen/putjes) op 1 kruktap te zien!!
Had de vorige eigenaar gebeld. Die zei dat er een gebruikte krukas is ingegaan,die alleen gepolijst is en daarna gemonteerd. Verder had hij de standaard lagerschalen bij de volvo dealer gehaald. Nu denk ik dat er verkeerde ingegaan zijn.In ieder geval zitten er 2 verschilende type lagers in! 2 met hetzelfde onderdeel nr,en 3 met een ander onderdeel nr....

Ik durf er geen alleen nieuwe lagers in te zetten  ivm met de lichte beschadiging van de krukas tap. Dat kan nooit goed gaan lijkt me.

Ik weet nu even niet wat ik moet doen. ... Of een 2e handse krukas zien te regelen,of deze krukas laten slijpen?

Ik zal het hele blok weer uit elkaar moeten halen,en alles checken op juistheid.Het vertrouwen in het blok is er niet meer,omdat iemand anders er een zooitje van heeft gemaakt  :'(

Verder heb ik nog nooit een krukas vervangen. Dus iemand enig idee wat ik globaal qua nieuwe onderdelen nodig heb?

Turbo-Geek

Vind het maar allemaal raar hoor.
Ik DENK dat diezelfde krukas er nog in zit waarop ik toen reageerde in het andere topic en vroeg "zie ik daar een ingelopen kruktap ?".
Als je dat dan combineert met gewone lagers of mischien zelfs een combinatie van gebruikte/nieuwe lagers om kosten te besparen ?

Kan me niet voorstellen dat je een blok helemaal netjes reviceert en dan nu 2 weken later lagers kaput zijn.
Nog vreemder is het als je zoveel moeite (en KOSTEN !) hebt gedaan en dan direct de auto weg doet ....  :eusa_think:

Denk dat als je de krukas fatsoenlijk wilt demonteren je moet gaan denken aan de motor eruit te halen.
Wat heb je nodig ?  Hoofdlagers, keeringen, lagerschaal bouten denk ik zo.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

mitchelli

Ja het is allemaal heel apart op z`n zachtst gezegt....Heb ook die foto gezien van de ingelopen krukastap.Maar dat was echt een hele erge beschadiging.Nu maar lichtjes,en niet in het midden van de tap,zoals op die andere foto is te zien.
Bestaat dat andere topic nog wel ? ? ?