S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

michiel

Citaat van: mitchelli op 16-12-2009 10:03:45
Ga m`n best doen om zo snel mogelijk weer er een net blok van te maken! Eerder zal ik niet rusten  :)

That's the spirit, als goede NL-er met frisse tegenzin vooruit tegen de wind in.

Succes!  ;)
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

persianboy

Ik denk echt niet dat je deze krukas nog kan gebruiken?

mitchelli

Geloof ook best wel dat er een andere krukas is ingegaan....Alleen vreemd dat er verschillende type lagerschalen inzitten  :eusa_think:  
Vandaag even wat fototjes gemaakt....Morgen maar beginnen met demonteren.Ik hoop dat het mogelijk is om het subframe te laten zitten (wel even half los met bak verwijderen natuurlijk),want moet de auto "duwbaar" houden omdat de 850 niet de hele tijd in de werkplaats kan blijven staan...

Hier is de schade op de krukas te zien...

Hier het lager wat de schade op de krukas heeft gemaakt....

Hier het verschil in de lagers (hebben ook verschillende nr`s....Ook apart is de verkleuring aan de buitenkant,het draait toch niet op de buitenkant ???

Hier nog wat verdwaalde lagerschalen van binnen te zien..

Alle 5....

Zal van alles wat ik doe foto`s maken voor de geintreseerde....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

M a r c

Ruk dat blok er toch helemaal uit, compleet demonteren, alles spoelen en dan stap voor stap weer helemaal rustig opbouwen. Je 3x ervan vergewissen dat álles wat je erin stopt ook 100% OK is en dan kan er toch niks meer fout gaan?  Zou misschien wel proberen om de software aan te laten passen zodat je niet bij een laag toerental al zoveel koppel hebt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mitchelli

De software laat ik zoiezo nakijken,als alles weer in elkaar zit. Voordat ik de auto had weggedaan zorgde ik er gewoon voor de ik niet al volgas ging geven in bv de 4e versnelling bij 2500 toeren. Ik weet wel dat er dan inmense krachten op de lagers komen...En dat terwijl de software echt wel in orde was,en het hoogste koppel bij een veel hoger toerental zat dan die 2500.... Ik had de motor goed onderhanden genomen,en hij liep al 20000km als een zonnetje toen hij in mijn bezit kwam.Nu wel een beetje *** dat ik hem terug heb in deze staat,terwijl ik in de veronderstelling was een goed gereviseerd blok te hebben..........

Maar Ga dus zeker zorgen dat het blok weer gaat lopen als vanouds.Kosten nog moeite bespaard.

TIMON

85011940

mitchelli

Thanks!

Maar nog een vraagje voor jullie....Op 1 foto zijn de drijfstanglagers vanaf de buitenkant te zien.Een paar hebben daar zwarte plekken.Hoe kan dat op de buitenkant?

TIMON

85011940

850 T5 Freak

ff meegedraaid misschien? heb het weleens bij een Fiat stilo meegemaakt  :eusa_doh: lagers waren meegedraaid en was niet veel van over!
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

850 Ra$ing

Denk oude + nieuwe type drijfstanlagers.

Heb dit probleem zelf 2 x meegemaakt 1x mezelf 1x mijn broertje met de 850R, dus ik weet nu hoe jij je moet voelen. :-\
Je moet er zowiezo een nieuwe krukas in zetten. Deze levert volvo ook nieuw, dus check de prijs even voor je een gebruikte op de kop tikt.
Heb zelf voor een gebruikt onderblok gekozen, nieuwe lagers oliepomp, honen, zuigerveren, je kent het wel.
Voor mijn broertje zijn auto heb ik een onder blok van een S70 van 2000 met de warmtewisselaar op het carter gebruikt.
Dit zou ik doen als ik jou was.
Onderblok van de S70 had ik btw via Johann de gekste gekocht, waarvoor ik hem nog steeds dankbaar ben. ;D

Succes.

Turbo-Geek

Denk niet dat je de prijs van een Volvo krukas bij de dealer wilt horen ........
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

850 Ra$ing

Citaat van: Turbo-Geek op 16-12-2009 20:37:50
Denk niet dat je de prijs van een Volvo krukas bij de dealer wilt horen ........

Volgens mij koste hij iets van 350 euro. Heb het eens gevraagd namelijk.
onderblok kost 900 euro.

Johann

Citaat van: 850 Ra$ing op 16-12-2009 20:41:26

onderblok kost 900 euro.

Meende dat een krukas tegen de 1000 was..
Neem dan een 2001+ type.

850 Ra$ing

Citaat van: Johann op 16-12-2009 20:46:39
Citaat van: 850 Ra$ing op 16-12-2009 20:41:26

onderblok kost 900 euro.

Meende dat een krukas tegen de 1000 was..
Neem dan een 2001+ type.

Dan moet ik me sterk vergisssen, kan natuurlijk.
Vraag en gij zult het weten.

mitchelli

Zal het morgen eens vragen op m`n werk.Ben benieuwd!....Wat is het verschil tussen een 2001 model krukas en degene die erin zit dan?