S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Walter

Citaat van: mitchelli op 22-01-2010 07:58:36
Morgen maar even checken voor de zekerheid dat de vorige eigenaar wel de glt inlaat nokkenas (pgi) heeft laten zitten. Heb ik niet echt gechecked met de revisie....Ook morgen maar even op druk lekkage en compressie controleren.


Tsja diegene heeft voorheen ook laten merken betrouwbaar te zijn... Ik zou het lekker zelf controleren als het niet te veel werk is...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mitchelli

Ja idd,en is makkelijk te controleren.Het staat ingeslagen aan de zijkant van de nokkenas,dus alleen even verdeler+verdelerkap verwijderen.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

)()()sT

Zit ie eigenlijk nop op het forum?

mitchelli

Geen idee? Na het akkefietje niets meer van hem vernomen.Niet op het forum en ook niet telefonisch.....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

Glt nokkenas nog aanwezig. Had wel de wastegate wat strakker gezet..Gister op rollenbank toch iets beter resultaat....346pk/450nm.  :)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

darius

Citaat van: mitchelli op 25-01-2010 08:01:52
Glt nokkenas nog aanwezig. Had wel de wastegate wat strakker gezet..Gister op rollenbank toch iets beter resultaat....346pk/450nm.  :)
;D Ik zou willen dat ik al die paardjes al had  :eusa_clap:
No show, only go.

peteRRR

Citaat van: mitchelli op 25-01-2010 08:01:52
Glt nokkenas nog aanwezig. Had wel de wastegate wat strakker gezet..Gister op rollenbank toch iets beter resultaat....346pk/450nm.  :)

Hoi Michell,zeg heb je dan 16 pk gewonnen met het strakker zetten van de wastegate?
En hoeveel slagen in de ronte heb je hem dan gegeven,en zou dat ook kunnen met de mijne dan,past de software zich dan daar op aan
zonder onnodige risico,s,....goh ben echt benieuwd en is eigenlijk zo gebeurd.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

M a r c

Citaat van: peteRRR op 25-01-2010 15:43:08
Citaat van: mitchelli op 25-01-2010 08:01:52
Glt nokkenas nog aanwezig. Had wel de wastegate wat strakker gezet..Gister op rollenbank toch iets beter resultaat....346pk/450nm.  :)

Hoi Michell,zeg heb je dan 16 pk gewonnen met het strakker zetten van de wastegate?
En hoeveel slagen in de ronte heb je hem dan gegeven,en zou dat ook kunnen met de mijne dan,past de software zich dan daar op aan
zonder onnodige risico,s,....goh ben echt benieuwd en is eigenlijk zo gebeurd.

Groet.

Dat is bij iedere wagen anders, nooit zomaar aan gaan zitten draaien! Hoe strakker je de wastegate zet, des té meer druk maar ook sneller (dus bij een lager toerental) en je beperkt ook de maximale opening van de wastegate. Aan de andere kant staan ze soms af-fabriek ook té slap of is na 10-15 jaar de rek uit de veer in de actuator. En dan kan sóms iets strakker zetten een (nood) oplossing zijn.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

peteRRR

Citaat van: M a r c op 25-01-2010 15:57:59
Citaat van: peteRRR op 25-01-2010 15:43:08
Citaat van: mitchelli op 25-01-2010 08:01:52
Glt nokkenas nog aanwezig. Had wel de wastegate wat strakker gezet..Gister op rollenbank toch iets beter resultaat....346pk/450nm.  :)

Hoi Michell,zeg heb je dan 16 pk gewonnen met het strakker zetten van de wastegate?
En hoeveel slagen in de ronte heb je hem dan gegeven,en zou dat ook kunnen met de mijne dan,past de software zich dan daar op aan
zonder onnodige risico,s,....goh ben echt benieuwd en is eigenlijk zo gebeurd.


Groet.

Dat is bij iedere wagen anders, nooit zomaar aan gaan zitten draaien! Hoe strakker je de wastegate zet, des té meer druk maar ook sneller (dus bij een lager toerental) en je beperkt ook de maximale opening van de wastegate. Aan de andere kant staan ze soms af-fabriek ook té slap of is na 10-15 jaar de rek uit de veer in de actuator. En dan kan sóms iets strakker zetten een (nood) oplossing zijn.

Marc,ik ben zeker van het heel houden,maar is er evt nog ruimte voor meer die toch betrouwbaar is,dan is het een goedkope tunning.En vind ook 16 pk winst toch heel wat hoor en is ook wel om blij van te worden.
Is het dan een kwestie van naar de rollenbank?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbo-Geek

Citaat van: peteRRR op 25-01-2010 16:27:22
Citaat van: M a r c op 25-01-2010 15:57:59
Citaat van: peteRRR op 25-01-2010 15:43:08
Citaat van: mitchelli op 25-01-2010 08:01:52
Glt nokkenas nog aanwezig. Had wel de wastegate wat strakker gezet..Gister op rollenbank toch iets beter resultaat....346pk/450nm.  :)

Hoi Michell,zeg heb je dan 16 pk gewonnen met het strakker zetten van de wastegate?
En hoeveel slagen in de ronte heb je hem dan gegeven,en zou dat ook kunnen met de mijne dan,past de software zich dan daar op aan
zonder onnodige risico,s,....goh ben echt benieuwd en is eigenlijk zo gebeurd.


Groet.

Dat is bij iedere wagen anders, nooit zomaar aan gaan zitten draaien! Hoe strakker je de wastegate zet, des té meer druk maar ook sneller (dus bij een lager toerental) en je beperkt ook de maximale opening van de wastegate. Aan de andere kant staan ze soms af-fabriek ook té slap of is na 10-15 jaar de rek uit de veer in de actuator. En dan kan sóms iets strakker zetten een (nood) oplossing zijn.

Marc,ik ben zeker van het heel houden,maar is er evt nog ruimte voor meer die toch betrouwbaar is,dan is het een goedkope tunning.En vind ook 16 pk winst toch heel wat hoor en is ook wel om blij van te worden.
Is het dan een kwestie van naar de rollenbank?

Groet.

Let wel ff op !
Mitch heeft oa sterke drijfstangen erin ... Het strakker zetten beinvloed (zoals Marc al zei) ook de snelle drukopbouw en als je binnenkort een rebuild wilt doen moet je zeker kiezen voor het strakker zetten om te gokken voor een paar extra pk's.
Mitch had hiervoor naar mijn weten zelfs meer pk's en nogmaals zijn motor is niet bepaald standaard meer.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

peteRRR

Citaat van: Turbo-Geek op 25-01-2010 19:19:17
Citaat van: peteRRR op 25-01-2010 16:27:22
Citaat van: M a r c op 25-01-2010 15:57:59
Citaat van: peteRRR op 25-01-2010 15:43:08
Citaat van: mitchelli op 25-01-2010 08:01:52
Glt nokkenas nog aanwezig. Had wel de wastegate wat strakker gezet..Gister op rollenbank toch iets beter resultaat....346pk/450nm.  :)

Hoi Michell,zeg heb je dan 16 pk gewonnen met het strakker zetten van de wastegate?
En hoeveel slagen in de ronte heb je hem dan gegeven,en zou dat ook kunnen met de mijne dan,past de software zich dan daar op aan
zonder onnodige risico,s,....goh ben echt benieuwd en is eigenlijk zo gebeurd.


Groet.

Dat is bij iedere wagen anders, nooit zomaar aan gaan zitten draaien! Hoe strakker je de wastegate zet, des té meer druk maar ook sneller (dus bij een lager toerental) en je beperkt ook de maximale opening van de wastegate. Aan de andere kant staan ze soms af-fabriek ook té slap of is na 10-15 jaar de rek uit de veer in de actuator. En dan kan sóms iets strakker zetten een (nood) oplossing zijn.

Marc,ik ben zeker van het heel houden,maar is er evt nog ruimte voor meer die toch betrouwbaar is,dan is het een goedkope tunning.En vind ook 16 pk winst toch heel wat hoor en is ook wel om blij van te worden.
Is het dan een kwestie van naar de rollenbank?

Groet.

Let wel ff op !
Mitch heeft oa sterke drijfstangen erin ... Het strakker zetten beinvloed (zoals Marc al zei) ook de snelle drukopbouw en als je binnenkort een rebuild wilt doen moet je zeker kiezen voor het strakker zetten om te gokken voor een paar extra pk's.
Mitch had hiervoor naar mijn weten zelfs meer pk's en nogmaals zijn motor is niet bepaald standaard meer.


Dat is het juiste antwoord om er niet aan te beginnen(dikke drijfstangen)en die zitten er niet in.
Dus oogjes dicht en snaveltjes toe  ;D

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

mitchelli

Mijn waste gate stond gewoon wat te slap. Mooi te zien bij licht gasgeven....turbodruk neemt dan wat af bij gelijk houdend gaspedaal.
Als ik volgende week maandag naar rica ga voor die paar extra pk`s ,zorg ik wel dat de software die ik nu heb,bewaard blijft.Want hij loopt eigenlijk nu heel erg mooi....  :eusa_dance:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

V70geRwin

Citaat van: mitchelli op 26-01-2010 08:05:38
Mijn waste gate stond gewoon wat te slap. Mooi te zien bij licht gasgeven....turbodruk neemt dan wat af bij gelijk houdend gaspedaal.
Als ik volgende week maandag naar rica ga voor die paar extra pk`s ,zorg ik wel dat de software die ik nu heb,bewaard blijft.Want hij loopt eigenlijk nu heel erg mooi....  :eusa_dance:

Focus niet teveel op het laatste beetje dan  ;)

mitchelli

#2488
Nee hoor,dat doet rica voor me  :)

Hier wat foto`s van de fluor gele klauwen  8)




ps...let niet op de wagenhoogte.Had hem toen hoger geschroefd  ivm de rollenbank  8)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

tom480

'T springt er wel uit ;D
- R1200GS -