S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Piet

Citaat van: Turbobiker op 07-06-2012 12:54:10
Citaat van: mitchelli op 07-06-2012 12:45:10
En nogmaals...19T krijgt nooit de grafiek/prestatie voor elkaar die ik met deze turbo heb. Die discussie kan je een paar pagina`s terug lezen

Nee, een 19T spoelt tenminste bij normale toerentallen op! (dus heb je daar ook een bruikbare bandbreedte van 3000 toeren!!)

Één ding staat vast, vanwege het ontbreken van dikke drijfstangen maak je bij lange niet gebruik van de mogelijkheden die je hebt en tot die tijd is het een geinig project, maar verspilde moeite. Klinkt  een beetje hard, 350pk is natuurlijk grote lol, maakt niet uit hoe je er komt en uiteindelijk gaat het daar om (de lol dus).

Daar ben ik het helemaal  mee eens.
Dikkere drijfstangen ontbreken, daarmee mis je een ook  interessanst deel van je turbo. Hoe vaak rij je nou voluit at WOT en hoe vaak rij je rond de 3000 RPM en wil je es ff lekker op kunnen trekken in het dagelijkse verkeer

cas

Ik zit stiekem ook al een paar maanden te kijken naar een RS6 avant ...  :eusa_shhh:  
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Piet

Een mislukt project zou ik het zeker ook niet willen noemen!!!!
Maar die dikkere drijfstangen zou je toch es in overweging moeten nemen.

elianmars

Het kan altijd beter, sneller, duurder. Maar als Mitch nu tevreden is, is het toch goed?

)()()sT

En dan nog maar te zwijgen over de €'s die ie er al in heeft gepompt.
Ik zou het me iig. niet kunnen permitteren 8)

mitchelli

Yep....ik ben tevreden. Ook betreft het opspoelen.en drijfstangen doen het prima zonder kronkels. Als ik ooit meer wil,koop ik een 3071 of groter.+..dikke drijfstangen en wellicht een sterkere koppeling....
Heb sowieso nog een goed blok liggen die ik ga versterker. Dus wie weet in de toekomst....

Maar voorlopig ga ik lekker rijden!! 850tjes pesten  :-*
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Piet

Citaat van: mitchelli op 07-06-2012 13:42:44
Maar voorlopig ga ik lekker rijden!! 850tjes pesten  :-*

Ha ha ha , ja maar kijk maar uit voor die 19T'jes. In sommigen daarvan kun je nog wel es verslikken.

Maar zonder gekheid je hebt helemaal gelijk, gewoon ervan genieten.

Turbobiker

Citaat van: Piet op 07-06-2012 13:01:51
@Mitchelli: als je tevreden bent moet je het absoluut laten  zo ls het is, lijkt mij ook welvoldoende voor een super rijdende auto.
Het is nu eigenlijk alleen nog maar een meer theoretische discussie waarom je met jouw setup die boven de 400pk zit, wat je eigelijk wel zou verwachten.

Dat is het wat mij betreft ook. Maar mijn opmerking kwam meer hier uit voort:

Citaat van: )()()sT op 07-06-2012 13:26:02
En dan nog maar te zwijgen over de €'s die ie er al in heeft gepompt.

Maar een goede 350pk is gewoon bruut snel en een hele hoop lol. En dat heb je nu.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: mitchelli op 07-06-2012 13:02:52
Fasttech meteen maar even gebeld.....de enige restrictie is het uitlaathuis ar 64...Als ik de 86ar zou nemen,zou ik hogere druk kunnen draaien zonder dat de ontsteking te ver hoeft terug geschroefd te worden wat resulteert in meer pk`s.

Toch vreemd. Misschien toch het 76 gedeelte icm 64ar.
De Tussenpaus

Turbobiker

600+ pk zou ik trouwens niet graag in mijn 850 hebben, 500+ trouwens ook niet. Blijft niet veel van de auto over dan, en beste een benzinestation vinden waar gelijk een bandenboer bij zit dan om ook voorbanden te vernieuwen bij elke tankbeurt  ;D ;)

400pk met standaard aanpassingen is eigenlijk al de grens. Michiel (Oele) gaf al eens aan dat hij links en rechts een meter nodig had bij volgas rechtuit... .
De Tussenpaus

Piet

Citaat van: Turbobiker op 07-06-2012 14:47:36
600+ pk zou ik trouwens niet graag in mijn 850 hebben, 500+ trouwens ook niet. Blijft niet veel van de auto over dan, en beste een benzinestation vinden waar gelijk een bandenboer bij zit dan om ook voorbanden te vernieuwen bij elke tankbeurt  ;D ;)

400pk met standaard aanpassingen is eigenlijk al de grens. Michiel (Oele) gaf al eens aan dat hij links en rechts een meter nodig had bij volgas rechtuit... .

Ha ja... precies.
Wil je nog verder dan zal je, net als JCViggen deed, beter een auto zoals de audi RS6 aan kunnen schaffen.

Turbobiker

Citaat van: Piet op 07-06-2012 15:06:32
Wil je nog verder dan zal je, net als JCViggen deed, beter een auto zoals de audi RS6 aan kunnen schaffen.

Hmmm. Lompe bak. Bruut snel. Maar in een 850 heb je minstens even veel lol, misschien wel meer. Maar goed, is dan ook wat je zoekt.

(ik heb nog niet met Jan meegereden, maar alle snelle standaard Audi's van het moment zijn wat rijbeleving zwaar tegenvallende wagens)
De Tussenpaus

Piet

Naaa.... de RS6 lompe bak.....
Het toch wel zeer verwende team van Top Gear is het daar in ieder geval al niet mee eens.....

http://www.youtube.com/watch?v=fwnto05elCE
Is ook gewoon de standaard versie.

Rovanvel

mislukt project ?
denk het niet... ja hij heeft een andere aanpak genomen en misschien niet zo ver gekomen als men eerst op had gehoopt.
Maar hij heeft nu een wagen die al verdomd hard gaat en is er tevreden mee ... meer moet je volgens mij ook niet willen.
Mitch kan altijd nog verder al zou hij dat willen .. maar op dit moment kan ik alleen maar zeggen:

Goed gedaan mitch :P ik moet het in de toekomst nog maar zien te halen!

mitchelli

Citaat van: Turbobiker op 07-06-2012 14:45:30
Citaat van: mitchelli op 07-06-2012 13:02:52
Fasttech meteen maar even gebeld.....de enige restrictie is het uitlaathuis ar 64...Als ik de 86ar zou nemen,zou ik hogere druk kunnen draaien zonder dat de ontsteking te ver hoeft terug geschroefd te worden wat resulteert in meer pk`s.

Toch vreemd. Misschien toch het 76 gedeelte icm 64ar.

Dit snap ik even niet...  Wat bedoel je hiermee?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....