S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Was de inlaatpoort niet groter bij de RN? (wist dat er iéts groter is ergens  ;D)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Piet

Citaat van: JCviggen op 23-07-2012 19:36:52
(wist dat er iéts groter is ergens  ;D)

Nen, nee, nee heren 850forummers, daar gaan we nou es niet dubieuze woordspelingen op maken.  :eusa_snooty:
We zijn hier met een serieus onderwerp bezig! :eusa_think:

(alhoewel het niet meevalt :eusa_shifty:)

Emiel

:wacht op foto van Johann met de verschillen tussen de inlaatpoorten:

Johann

Iets is groter Jan. Moet wel. Kan niet anders.  ;D

Wout309t

Keigrote kanalen jonge:

VS:

2011 V70 2.0T R-Design MT

osie

dus heb ik eigenlijk wel het goede blok in mijn volvo 850 geplaatst.. alleen heb ik volgens mij de uitlaat nokkenas die verstelbaar is niet goed afgesteld nog..
Komt omdat het tandwiel vastgelast  is.. maar kan hem nog iets verstellen...

Dus misschien moet ik deze kop dus op mijn volvo 850 houden.. van een c70 uit 2001...Met vaste stoters....

want bij 3500 toeren knalt de volvo vooruit..  ook al is het een t3/t4e turbo stage 3

Piet

Ouder type kop een beetje dremelen dus.

Wout309t

Het verschil is vrij groot hoor. Ik kan de 2002 kop wel een keer opmeten.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Piet

Is wel te zien op foto's dat verschil best groot is inderdaad.
Ik wil best geloven dat dat wel wat uitmaakt.
Als ik dit 2 jaar geleden had geweten had ik er wel een ruilkop van 2002 opgezet ipv een originele ruilkop.

Martijn_B

Ik weet niet of het vergroten van de inlaatpoort met behoudt van de vorm van het "binnenkanaal" zelf ook vermogenswinst op zou leveren?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Johann

Citaat van: Martijn_B op 23-07-2012 22:06:24
Ik weet niet of het vergroten van de inlaatpoort met behoudt van de vorm van het "binnenkanaal" zelf ook vermogenswinst op zou leveren?

Het doet allemaal wel iets maar heb tot op heden nog niet echt gezien dat een bewerkte 850 kop het net zo goed deed als een standaard RN kop met bijbehorende nokkenassen. Denk dat een deel van de winst ook in de rest van de motor zit trouwens. Iets lichtere krukas, latere RN's hebben een betere drijfstang ratio en zuigers met een lagere compressie hoogte. Koeling in de kop en rond de cylinders is ook anders. Nieuwere dubbele VVT koppen hebben nog meer koeling vooral aan de uitlaatkant.

Piet

Lijkt mij dat de grotere inlaatkanalen en eventueel  de lagere compresiezuigers verreweg voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor de betere prestaties van het RN blok

mitchelli

Originele drukgroep VS S60R drukgroep....

origineel:

S60R (ziet er niet veelsterker uit qua drukvingers.En plaat aan de achterkant is zelfde dikte en grootte):

origineel:

S60R:

origineel:

S60R:

Als ik het zo bekijk is origineel de beste optie?
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

Dusss.....

Vandaag alvast wat spulletjes klaar gezet voor de klus voor morgenochtend  :)

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km