S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: mitchelli op 19-07-2012 14:45:00
@mr.Rens,Ook lekker bezig dus!

Spec is idd een afvaller. Vind dat gerammel stationair maar niets...

Een Spec rammelt helemaal niet.... Maar de meesten vergeten het toplager mee te monteren waar de prise-as op rust en dan krijg je inderdaad gerammel.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mitchelli

Oke. Maar vind het het apart dat ik de enige keer dat ik dat gerammel heb gehoord met een spec koppeling was. Verder al denk 100 koppelingen vervangen zonder toploger vervangen zonder bijgeluid.....
Dacht dat het aan de afstand lag tussen diafragma veren en druklager...  :eusa_think:

Verder me nog even bezig gehouden met audio:

2* kicker dubbel spoels 25 cm subwoofer
1* kicker monoblock 1000.1 versterker

Compo: gewoon de originele luidsprekers.

Daarna netjes weer de achterbank terug gezet. Versterker zit ook netjes weggewerkt. Subliem geluid.

En nog wat foto`s  ;D

Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

maruska

bij Martijn langsgeweest ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Piet

Mijn hemel...... Als achterpassagier kun je gelijk een flinke rugmassage krijgen.......da's pas luxe!

mitchelli

@ maruska : idd  :)

@ piet: " kicke" he  8)

Piet

Hahaha, kicking meer.....    ;)

Martijn_B

Mooi geluid nu hoor Mitchell! Je ziet dat als je de bass een beetje wegfiltert bij de Dynaudio set en het overlaat aan je Kicker woofers dat het nog aardig hard helder kan blijven spelen
Zonder te vervormen!
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

JCviggen

Beetje dit topic gemist, net even de laatste pagina of 25 doorgebladerd  ;D

Denk dat je vermogen nu wel goed zit. Rekening houdend met het feit dat een C70 wat zwaarder is dan m'n 850 vroeger met standaard blok en T3/T04 50trim er op denk ik dat het vermogen ongeveer gelijk is (ik reed 1.25 bar maar met een groter turbinewiel + kleiner turbinehuis in Goes 317 aan de wielen iirc)

Je vermogencurve is mooi vlak bovenin dus deze 350pk is heel anders dan die oude grafiek van 350 met de 19t waar je maar ongeveer 200 toeren rond dat vermogen zit en dan gelijk een hoop minder. Grote turbo's gaan bij eenzelfde piek-vermogen (en goede mapping) gewoon harder omdat ze bij 6500-7000 gewoon blijven doorgaan waar een 19T al moeite heeft om nog 300pk te blijven draaien.

Minder dan 5s naar 100 kan je schudden. Ik denk dat 5.5s ongeveer het beste is wat je kan verwachten met normale banden en +/- standaard gewicht. Ik ben er nooit in geslaagd om echt onder de 5s te komen. M'n beste tijd (GPS gemeten, teller zegt niks) is 4.9s met een quaife sper en warme semi slicks en een gestripte auto en 400+ pk. En dan is één keer gelukt. 5.0-5.2 was herhaalbaar. Met het standaard blok was dat ongeveer 5.5s en 15s naar 200 (100-200 9.1s), weliswaar met slechts 1.2 bar http://www.youtube.com/watch?v=d7cPmEVjHwA

M'n 400+ setup was een GT2871 van Johann, en een grotere MAF. Ik weet niet wat de MAF limiet is bij ME7 maar standaard formaat zal inderdaad niet lekker werken omdat de ECU geen verschil meer ziet tussen 80% en 100% airflow bovenin (bij lagere toeren niet zo'n probleem)
Ik had er ook gelijk een GLT uitlaatnokkenas in, wat eigenlijk lekkerder aanvoelde dan beide GLT assen in een later stadium. Maar dat is zo niet 1 op 1 te vergelijken met een ME7 auto. Ik denk dat zelfs met een grotere turbo je niet veel verder komt dan een 370 à 380 pk en om het laatste uit je kop te wringen ga je de drijfstangen erg op de proef stellen. Wil je verder dan moet het blok open. Ook nog even opmerken dat Marc gelijk had, een externe boostcontroller is niet nodig met ME7, dat motormanagement heeft de turbodruk graag zelf in de hand. M4.3 is een ander verhaal, heeft een beetje last om hoge drukken te regelen.

Ik had allicht ook een GT3071 gekozen ipv de 2876. De compressor van de 71 is al groot zat maar de turbine is klein. Een nog grotere compressor (de 76) wordt een beetje een 19T-maar-dan-groter verhaal. De uitlaatkant ademt gelijk een pak beter met een GT30 turbine en daar pak je denk ik gelijk 15 à 20 pk zelfs icm de restrictieve cylinderkop. Of het dat waard is....eigenlijk niet, maar het is een hobby en de kleine kantjes gaan toch vaak je ogen uit steken  ;D

Voor de her-opbouw van de 854 hebben wij een GTX-3071 op de plank liggen. Ben benieuwd hoe die het gaat doen, maar ik verwacht wel dat ie bij 1.3 bar minstens zoveel vermogen gaat leveren dan de oude 2871 opzet bij 1.5+ bar deed. (412pk met 1.6 bar overigens waren de cijfers)
Moet er aan toevoegen dat zelfs mijn bewerkte kop aardig restrictief is voor hoge vermogens. Zelfs zodanig dat de 2871 geen enkel probleem had om in koud weer 1.8 bar vast te houden bij 7000rpm! Veel vermogen leverde dat echter niet op. Verschil tussen 1.5 en 1.8 bar was minimaal, de lucht wil gewoon niet door de inlaatkleppen. Inlaatspruitstuk zal er allicht ook wel voor iets tussen hebben gezeten. Deze blokken draaien erg lekker en relatief efficient op 1.3-1.4 bar. Alles daarboven levert heel erg weinig op. Waar je tussen 1.0 en 1.3 bar misschien 50pk extra krijgt, zijn dat er nog een stuk of 15 à 20 tussen 1.3 en 1.5+ Enige leuke is dat je het turbodrukmetertje horizontaal krijgt  ;D http://www.youtube.com/watch?v=To23ObPRYbQ
Als je er een nieuwer blok in zou lepelen (die o.a. grotere kleppen hebben) dan ga je met 2 vingers in de neus naar 450+pk voordat de kop tegen gaat spartelen.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Piet

Serieus..... Buitengewoon interessant  stukje proza weer van JCViggen!!
Dat zijn de betere bijdragen.

Wout309t

Citeerher-opbouw van de 854

MOAR! :eusa_whistle:
2011 V70 2.0T R-Design MT

mitchelli

Thanks voor de bijdrage Jan. Ben nu gewoon tevreden met resultaat. Als ik in de toekomst meer wil,ga ik idd het blok ook onder handen nemen....

Betreft de koppeling...heb nu een originele koppeling besteld en een koppeling van een s60R (30783258). Met een beetje geluk past de sterkere drukgroep van de R met de originele plaat.

BenC70ES

Citaat van: Wout309t op 23-07-2012 11:22:07
Citeerher-opbouw van de 854

MOAR! :eusa_whistle:

Inderdaad!  :D   Welkom terug Jan  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

BenC70ES

Citaat van: JCviggen op 23-07-2012 10:59:03

Als je er een nieuwer blok in zou lepelen (die o.a. grotere kleppen hebben) dan ga je met 2 vingers in de neus naar 450+pk voordat de kop tegen gaat spartelen.

Is dat dan de kop met vaste klepstoters en waar de klepstelen 6mm ipv 7mm zijn?  Of de '05 blokken (zoals Marcel zijn T5)?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Klepsteel ja. Klep diameter is hetzelfde. Ook voor de RNC motor trouwens.

Piet

Citaat van: Johann op 23-07-2012 15:02:52
Klepsteel ja. Klep diameter is hetzelfde. Ook voor de RNC motor trouwens.

Alleen een 1 mm dunnere klepsteel klinkt niet als een erg schokkende afname van de luchtweerstand bij de kleppen.