S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 19-01-2008 15:06:00
Waarom iemand zijn weblog constant vervuilen met dit soort 'advies' terwijl hij al aangegeven heeft dat ie het wel best zo vind ?  :eusa_think:

Mogen wij je quote in de toekomst ook gewoon tegen je gebruiken?

Dan ga je jezelf heel vaak lastig vallen...  :eusa_whistle:

En als antwoord: we zijn op deze  wereld om elkaar te helpen en te behoeden voor fouten :eusa_angel:
De Tussenpaus

Turbo-Geek

Kom op mensen, deze discussie over die remmen hebben jullie nu al 24x gevoerd in deze Weblog, beetje overdreven.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Joachim1

Voor de euries van een bbk+set wk,s kun je een leuke 850T5 kopen en voor gewoon straat gebruik zijn de 302mm remmen+weitec onderstel goed genoeg hoor.....neem aan dat Mitch niet elk weekend op de ring ofzo te vinden is met zijn 850..

mitchelli

Turbobiker,ik weet dat je het goed bedoelt,maar ben echt tevreden met mn remmen.Ik gebruik de openbare weg niet als circuit...doorgaans,dus heb die bbk niet nodig.Het staat natuurlijk wel heel mooi,maar heb daar niet het geld voor over (maar dit heb ik idd al eerder gezegt).

Heb vandaag mn abs probleem eindelijk onderzocht en gevonden.Ik heb nog de oude abs kast dus daar lag het niet aan.Heb de sensor la doorgemeten (daar zat foutcode in),en die had oneindige weerstand,terwijl die ongeveer 1056 ohm hoort te zijn.(bij de stekker op de abss kast gemeten).Heb ik weer,zo`n sensor komt nooit voor,en ik heb het weer.De stekker van de sensor zit helaas niet op de sensor,maar onder de achterbank meen ik.Dus wordt nog best wel een werk om te vervangen,maar ja.Moet toch gebeuren....
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Misha

Citaat van: mitchelli op 19-01-2008 18:30:28
Turbobiker,ik weet dat je het goed bedoelt,maar ben echt tevreden met mn remmen.Ik gebruik de openbare weg niet als circuit...doorgaans,dus heb die bbk niet nodig.Het staat natuurlijk wel heel mooi,maar heb daar niet het geld voor over (maar dit heb ik idd al eerder gezegt).

Heb vandaag mn abs probleem eindelijk onderzocht en gevonden.Ik heb nog de oude abs kast dus daar lag het niet aan.Heb de sensor la doorgemeten (daar zat foutcode in),en die had oneindige weerstand,terwijl die ongeveer 1056 ohm hoort te zijn.(bij de stekker op de abss kast gemeten).Heb ik weer,zo`n sensor komt nooit voor,en ik heb het weer.De stekker van de sensor zit helaas niet op de sensor,maar onder de achterbank meen ik.Dus wordt nog best wel een werk om te vervangen,maar ja.Moet toch gebeuren....

Troost je, mijn 850 heeft het ook gehad.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mitchelli

Dat voelt fijn misha  ;D

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: mitchelli op 19-01-2008 18:30:28

Draadbreuk, losse stekker of overleden sensor dus. De stekker zit gewoon direct op de sensor. Je hoeft je achterwieltje maar even los te nemen.

Gr ;)

mitchelli

CiteerDe stekker zit gewoon direct op de sensor

Ik zou toch zweren dat er achter geen stekker op de sensor zit.  ???

mitchelli

En idd,even uitgezocht maar bij mij zit de stekker niety op de sensor.Ze zitten voor achter met 1 stekker onder de bagagemat.Eerst maar eens checken of ik nergens een draadbreuk heb....beter van wel want nieuwe sensoren zijn 130 euro  :o

thuur

Citaat van: mitchelli op 21-01-2008 12:29:03
En idd,even uitgezocht maar bij mij zit de stekker niety op de sensor.Ze zitten voor achter met 1 stekker onder de bagagemat.Eerst maar eens checken of ik nergens een draadbreuk heb....beter van wel want nieuwe sensoren zijn 130 euro  :o

Ow, ik dacht dat jij het oude type controller, dus ook sensors had. In Vadis staat idd vanaf 1994 voor de nieuwe sensoren. En halverwege '95 pas een nieuwe controller ::)

Benzinepompdeksel wegnemen en even de stekkers omhoog vissen idd. Je kunt ook even de meter op de pennen (sensorkant) zetten om te kijken of er geen draadbreuk in het eerste gedeelte van de bekabeling zit.

Suc6!

Gr 8)

mitchelli

Bedankt thuur.Die van mij is uit 95,maar is nogal een mengelmoes van oud en nieuw type  ;D Zit overal net tussen in. Ik heb dus de oude abs kast met de nieuwere sensoren.......oke

Walter

Citaat van: mitchelli op 21-01-2008 15:03:35
Bedankt thuur.Die van mij is uit 95,maar is nogal een mengelmoes van oud en nieuw type  ;D

Zogenaamde "Twee-onder-één-kap": voorkant is groen, achterkant is zwart :-)

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

mitchelli

Nee dat nou ook weer niet wijsneus.  ;D

pieter

Citaat van: mitchelli op 03-01-2008 22:15:24
CiteerWeet iemand of waterinjectie een nuttige upgrade is?En hoeveel pk/koppel dit kan opbrengen?

Of kan ik beter wachten totdat ik het geld heb voor een totale revisie van het blok met sterkere drijfstangen?En de vraag is dan ook of er nog veel meer druk uit de 19T te persen is?Weet iemand dit?

Ik heb even gewacht met reageren, anders zou ik geneigd zijn geweest om nee te zeggen. Nu ik echter de combinatie heb met de alu intercooler, merk ik dat zodra het lampje van de waterinjectie aan gaat mijn auto er nog een leuk schepje schopje bovenop doet  :eusa_dance:
Misschien niet geheel aan de waterinjectie toe te schrijven maar toch zeker voor een deel denk ik. Hij staat nu op 30 graden voorontsteking. Ook van Marc en Tom begreep ik dat dit wel degelijk toevoegd (ik denk dat zij ook alleen ervaringen icm met een alu intercooler hebben).