S70 GT3582 Project...+500 PK

Gestart door mitchelli, 12-07-2007 23:32:31

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Oke bedankt voor de info.Ben jij op de rollenbank geweest met die waterinjectie?En zo ja, heb je hem toen getest door te meten met water aan en uit?En wat scheelde dat?

Heb vandaag om 10.00 een afspraak met rica  :eusa_dance: Ik hoop dat ze nog wat pk`s bij elkaar kunnen peuzelen!
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

Zo ben geweest.Nadat roel jr een stuk had gereden (meer gevlogen,want hoorde hem volop blazen op de weg voor rica.Jezus wat een geluid! ) ,zei hij zoals ik al verwachtte dat hij prima liep.Alleen de turbodruk was iets aan de hoge kant,maar het kon net zei hij.Verder was er software matig niets meer te verbeteren....Ik had ook nog gevraagd of water injectie nog hielp in vermogen,maar hij zei dat het weinig tot niets hielp bij 1.4 bar (wat ik heb ).

Ik hoop dat de grotere ic,395cc injectoren,reversed ic buizen,hpi kitt,hks en een demper minder mn vermogen naar de 300 pk aan de wielen zullen brengen! Want bij de laatste "meten is weten" had ik alleen de 19T, 3 inch downpijp (zonder kat) en een ferrita uitlaatsysteem.Toen had ik 273 pk en 404 nm aan de wielen....

Gister nog even mn auto uitgelijnd.Na de uitlijning is mn abs lampje niet meer aangegaan!Waarschijnlijk heb ik dus een breuk in de kabel van de la sensor.(moest achter de sporing stellen,dus daarbij is het draadje van de sensor waarschijnlijk in een andere hoek gaan staan.Als hij uit blijft laat ik het lekker zitten  ;D als het terug komt,ga ik het opzoeken.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Joachim1

Kinkt goed,in Maart maar eens kijken wat het beestje doet dan he  ;)
Wel raar dat een waterinjectie niets extra meer doet met 1,4bar volgens Rica   :eusa_doh: waneer wel dan.... :'(

Wout309t

Volgens mij is dat inderdaad ook bullshit, je vullingsgraad wordt hoger, dus je vermogen ook. Ik heb er geen verstand van gelukkig...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Turbo-Geek

Je kan met waterinjectie detonatie extra tegengaan aangezien het het mengsel doet afkoelen. Door het verdampen van het water komt er ook extra zuurstof vrij dus al met al winst.
Je zal ook met de ontsteking wat verder kunnen aangezien je detonatie onderdrukt dus dat is positief.
Ik denk niet dat het een bonk vermogen extra op zal leveren maar het zal zeker schelen en als het goed is moet dat ook merkbaar zijn op een Dyno (voor/na installatie).

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Joachim1

Verkopen ze bij rica ook waterinjectie/aquamist of?

Turbo-Geek

Ik geloof het niet.

Laserblue

Citaat van: Joachim1 op 23-01-2008 18:08:45
Verkopen ze bij rica ook waterinjectie/aquamist of?

;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

fearless

Ik zeg.......

N-ter cooler

Bij een sterk getunde turbo of compressormotor waar het tunen door middel van lachgas niet mogelijk is biedt DBM een ander optie. Met de hulp van de N-ter Cooler wordt lachgas of CO2 (welke beide bij inspuiting zeer koud zijn) op de intercooler gespoten. Hierdoor zakt de temperatuur van de intercooler drastisch, waardoor een hoger vermogen bereikt wordt. Bij het toepassen van dit systeem op een Honda turbo werd een vermogensstijging van 52pk verkregen.

850 T5 Freak

Get me one of these!!!  :eusa_drool:

:P
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Joachim1

Citaat van: fearless op 23-01-2008 18:31:48
Ik zeg.......

http://www.dbmengineering.nl/dbm/tuning/nx/part20000.jpg

N-ter cooler

Bij een sterk getunde turbo of compressormotor waar het tunen door middel van lachgas niet mogelijk is biedt DBM een ander optie. Met de hulp van de N-ter Cooler wordt lachgas of CO2 (welke beide bij inspuiting zeer koud zijn) op de intercooler gespoten. Hierdoor zakt de temperatuur van de intercooler drastisch, waardoor een hoger vermogen bereikt wordt. Bij het toepassen van dit systeem op een Honda turbo werd een vermogensstijging van 52pk verkregen.

Heeft aquamist volgens mij ook wel een soort nos spray bar ofzo.....maar 52pk?
Ik wilde eerst ook een waterinjectie op de roffel maken en heb ook nog even aan dit systeem gedacht maar
was volgens mij niet goedkoop...dan kun je ook nog een charge cooler monteren maar denk dat een waterinjectie
wel aardig werkt..25%alcohol 75% demi water  :eusa_drool:

Dave

Met NOS heb je makkelijk een pak meer vermogen. Dus die 50pk kan best wel. Maar jammer genoeg is dat maar even en niet continu en daardoor ook niet echt gezond voor de motor.
Waterinjectie doet eigenlijk niet meer als het koelen van het mengsel en vooral voor het verkomen van detonatie. Detonatie kan je krijgen door een hoge turbodruk, maar als je er nu geen last hebt is op dat gebied de waterinjectie al niet echt nodig. Voor het koelen van de inlaatlucht kan de waterinjectie nog wat helpen, maar gezien het feit dat je al een dikke interkoeler steken hebt, zal dit in verhouding weinig helpen. (Maar alle beetjes helpen?)
Wat interessant zou zijn is een meeting op een bank met de waterinjectie wel/niet aangeschakelt. Dan weten we ineens het resultaat.

Ludo

Citaat van: Dolf op 23-01-2008 19:02:00
die 50pk kan best wel. Maar jammer genoeg is dat maar even en niet continu en daardoor ook niet echt gezond voor de motor.

dan zet je toch de airco op de intercooler.  ;D

Turbo-Geek

Vwb de NX intercooler spray, een leuk verhaal maar de praktijk is helaas anders.
Al ergens in 2002 hebben een 2 tal fanatieke Subaru Turbo freaks die kit gebruikt en de winst was nauwelijks meetbaar  :o
De intercooler was een FMIC en dus niet een TMIC zoals standaard op een subaru.
De IC was oppervlakkig bevoren enzo maar de geclaimde winst bleef uit.
Dit zijn gasten die met hun scooby 11.9 rijden op de 400 meter en dus alles behalve beginners omtrent tuning.
De kit was er weer snel af en werd te koop gezet.

Die 52 pk op die honda is waarschijnlijk tesamen gemeten met de 15 pk van het K&N filter en meer van dat soort zaken  ;D

Lachgas is een heel verhaal apart waar ik persoonlijk ervaring mee heb maar dat is voor de Volvo's alhier absoluut geen optie en zeker in NL niet echt handig of economisch.

pieter

Citaat van: mitchelli op 23-01-2008 07:59:21
Oke bedankt voor de info.Ben jij op de rollenbank geweest met die waterinjectie?En zo ja, heb je hem toen getest door te meten met water aan en uit?En wat scheelde dat?
Yep, en inderdaad met aan/uit. En dat maakte geen verschil, sterker nog zonder waterinjectie leverde hogere waarden op. De rollenbankuitdraai staat op mijn weblog.
Alleen was dit vergelijk nog zonder dat de software was aangepast. Toen dat gebeurt was (ontsteking iets scherper) werd hij een heel klein beetje feller.

Citaat van: mitchelli op 23-01-2008 11:32:06
Ik had ook nog gevraagd of water injectie nog hielp in vermogen,maar hij zei dat het weinig tot niets hielp bij 1.4 bar (wat ik heb ).
Lijkt me onzin, zoals anderen al aangegeven hebben. Die van mij draait nu 1.25 bar (tot 1 bar bij 7000 toeren). En als de waterinjectie inschakeld trekt hij duidelijk heel wat beter voor zover ik het nu getest heb. De software is gisteren namelijk aangepast (resultaat vergelijkbaar met de 1e stap: chip+downpipe+cda-box)  :eusa_dance: